Citat:
Ursprungligen postat av
sudoro
Det enda sättet att avgöra om CA har med mordet att göra är att någon som han kände och skjutit tillsammans med kan peka ut ett område där man kan hitta en kula och kanske går att jämföra med palmekulorna, om det nu går när kulorna är i sånt dåligt skick, för vapnet kommer man förmodligen aldrig att hitta
Jag tror att den främsta realistiska möjligheten att nå ett "avslut", om än inte konklusivt, är/var via brodern (KA). En del tyder nu på att brodern mkt snart räknat ut hur det förhöll sig och eventuellt har CA vidgått det för honom. Jag tror vidare att främsta motivet till att skydda CA egentligen var att bespara modern detta fasansfulla. Hennes lille CA.
Både CA och modern har nu varit avlidna i över tio år. Jag hoppas verkligen att PU i sin sista ansats började med ett långt, djuplodande och respektfullt förhör med KA. Uttrycka förståelse för handlandet, men att de privata motiven till det nu bleknat bort. Dags att lyfta blicken, påpeka allmänintresset i att ro detta i hamn. Vi vet att du vet något. Förklara att man var på väg mot ett avslut och erbjuda att presentera CA anonymiserad. Du har inget längre att förlora. Låt roerlig och alla andra få ro i detta.
Antingen har man inte gjort det, eller så har man försökt utan resultat. Någon lämplig journalist hoppas jag kommer att göra en seriös ansats framgent.