2020-07-20, 20:52
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madonnita
Varför fick inte Wilma bo hos sin syster?!!!!!
Vi pratar/menar inte alls förhör lr samarbete EFTER att Wilma dödats.. det är väl irrelevant? att bry sig om en efter döden
Hon hade skyddad identitet så det är väl självklart att det hade blivit svårt??
Citera
2020-07-20, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Pratades tidigare om att dom fått skyddat boende, men nja jag tror dom bor kvar.

Nån som vet om farsan jobbar kvar på bilfirman?
Ford Brandt Trestads Center menar du ?
Citera
2020-07-20, 20:54
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Domstolen beslutar om att 23-åringen även fortsättningsvis ska sitta häktad, tills dess att dom meddelas. När han då ska ledas ut ur rättssalen reser han sig upp, lutar sig fram och räcker upp långfingret mot Wilmas anhöriga, med blicken fast riktad mot dem.

Han är inte klok nånstans. Helt väck och noll respekt.
Han är full av hat inombords mot W föräldrar, han är SÅ medveten om att hans beteende med litet hånflin ang åklagarens ”livstid”, fuck you finger osv. Nonchalans retar gallfeber.
Citera
2020-07-20, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Hade hans smutsiga familj haft minsta lilla gnutta sympati i sig hade man besparat sig att skrika i rättssalen framför Wilma's anhöriga, oavsett hur mycket man älskar sitt barn så måste man förfan ha kompetensen att se faktan på bordet för vad den är. Deras smutsiga, retarderade son Tishko hade en del av Wilma i sin lägenhet och ändå är man så smutsiga och försöker hävda hans oskuld. De behöver absolut inte tro att han är skyldig men hade de haft någon heder i sig hade de hållit det för sig själv men jag tror inaveln är så långt kommen att det är för mycket begärt.

Hans familj kan du inte kalla smutsiga. De är subjektiva, det är deras son.

Kallar du Billys familj smutsig i Tova-fallet? Eller i Marinas Fall?

Jag är också förbannad på ynkryggen men ingen av hans familjemedlemmar är åtalade.
Citera
2020-07-20, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KKND
Du har helt rätt, arvssynd ska vi inte ha och närstående ”ser vad de vill se”.
Men har du lyssnat på wilmas mamma när hon berättar när hon träffa t föräldrar?

Ja, de är avskrivna från utredningen, men de vet mer än vad de säger. Det är jag helt säker på.

Det är skillnad på juridik och vad som FAKTISKT har hänt. Glöm inte det.

Jag är fullt medveten om det och skakade på huvudet åtskilliga gånger när jag lyssnade på försvarets slutplädering. Men dock, försvarets uppgift är just försvar, och Rämsell har vissa poänger som kan leda till att så rimligt tvivel! Nu lyckades inte hon enligt tingsrätten!
Jag tvivlar inte en sekund på vem som är gärningsman, men det hjälper inte ett skvatt ur ett juridiskt perspektiv.
Att Tishkos anhöriga vet mer har inte åklagaren lyckats bevisa, för isåfall hade de troligen varit åtalade åtminstone för att skydda Tishko.
I Lena Wesström-fallet är det också i min värld mgm som är skyldig och några anhöriga och nån vän som vet mer. Det hjälper inte ett jota vad jag eller hela världen tycker.
Citera
2020-07-20, 21:10
Medlem
Citat:
https://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/rättegång-i-fallet-wilma-andersson-1.28411765

Från liverapporteringen kommer det citatet.

Jag hoppas verkligen att de tar i beaktande, som du säger de är människor.
Men... som haaaag har nämnt, så ska det inte tas i beaktan.
...

Ja, människor är inte robotar. Domen meddelas inte förrän om en vecka, och om påföljden ligger och väger mellan x år och x+1 år, så får nog Ts finger den att luta lite mer mot det senare. Den kanske ger lite lök på laxen (från Ts sida sett).
Citera
2020-07-20, 21:20
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Han manipulerade min syster mycket och hon lyssnade mycket på honom och blev helt
beroende av honom. Då han hämtade henne hos mig och kom hem mitt i natten vid ett sådant
tillfälle så var hon väldigt sjuk, hon hade en kraftig allergisk reaktion och åt antibiotika men
ändå kom han och drog med henne ut på kvällen/natten.

Mina föräldrar reagerade på att hon inte gick i skolan och då kom jag och föräldrarna fram till
att om hon inte går i skolan så kan hon inte träffa Tishko, jag försökte hålla detta men våra
föräldrar gav upp och lät henne göra som hon ville och jag sa att om hon inte sköter detta så
kan hon inte bor kvar och då tappade jag henne. Efter detta flyttar jag från Uddevalla och får
skyddad identitet hösten 2018. När hon flyttade in till honom sommaren 2018 så hade hon ingen kontakt med mig på 1-1½ månad och så har det aldrig varit tidigare

Ur förhöret med systern sida 575
Citera
2020-07-20, 21:24
Medlem
Citat:
Instämmer till fullo.

Jag har själv stort problem med att skilja juridik, moral och sanning.
Vill att han ska hängas, men är det sist och slutligen moraliskt?
Vill att han ska dömas och skita i hovrätten, vi ’vet’ redan, men är det rättssäkert?

Ja, det är tur att jag inte jobbar inom rättsväsendet, jag hade aldrig klarat det.

Och jag uppskattar verkligen de skribenter här som står stenhårt på rättssäkerheten och inte blandar in moralaspekten.
Juridik är juridik som någon skrev för en tids sedan.

Vill inte på något sätt vara självgod (utan snarare tacksam) och tacka dig för det du nyss skrev.
Vi relativt få som försöker förklara det juridiska och rättsliga, utan att lägga allt för mycket populism, moral och egna värderingar i det blir ofta idiotförklarade och blir ofta föremål för diskussioner för att vi skulle "försvarar systemet", "tycka synd om brottslingar", "är PK" osv.

Vill därför bara tacka dig!
/Ha en god natt :-)
Citera
2020-07-20, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Hans familj kan du inte kalla smutsiga. De är subjektiva, det är deras son.

Kallar du Billys familj smutsig i Tova-fallet? Eller i Marinas Fall?

Jag är också förbannad på ynkryggen men ingen av hans familjemedlemmar är åtalade.
Om pappan hade mål i munnen (vilket han inte har) då skulle han inte dykt på rätten.
Han har tidigare sagt att han vill inte veta av sonen om det visar sig att det var han som mördade W.
Nu har han fått experternas utlåtande då måste han vara övertygad om det.
Citera
2020-07-20, 21:30
Medlem
Citat:
Nej menar att han sa så om tishko, att han måste ha gjort det..i december när det kom fram om kroppsdelen

Ah ok.. undrar vem det var som uttala sig i rätten då.
Citera
2020-07-20, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelepelle
Ford Brandt Trestads Center menar du ?

Japp så heter den.

Nån som har koll?
Citera
2020-07-20, 21:33
Medlem
Citat:

Och varför hade hon skyddad..
Nån tidigare pv som följt efter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in