Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
I just detta fall har jag jättesvårt att se något annat än livstid. Blod i hela lägenheten - ända upp till väggarna - och hennes huvud i en resväska. Inkl pass och gosedjur. Hans fingeravtryck på alla lager av folie och plast som hennes huvud packades i. Hans blodiga fingeravtryck på den packtejprulle som hittades. Färska skärskador i golvet i badrummet. Likmarkering i deras säng. Jag begriper inte vad som skulle vara så pass förmildrande att detta blir ett straff som är tidsbestämt. Nå, vi får se om en vecka.
Litet PS: Hans visning av långfingret i slutet av dagens korta förhandling visade inte direkt på att han är oskyldig. Där gjorde han bort sig. En oskyldig människa beter sig inte så mot anhöriga till ett offer. Det lär inte göra något åt den dom som domare och nämndemän skall fälla, men det ger en fingervisning (!) att man inte kommer behöva ha några betänkligheter på hans skuld.
Instämmer.
Försvararens argument går ut på att det inte går att bevisa hur BO har dött.
Om det gick fort eller långsamt och plågsamt. Jag tycker en kula i huvet dör man av betydligt fortare än W gjorde.
T är redan dömd för mordet. Några förmildrande omständigheter föreligger inte.
Rättspraxis tyder väldigt tydligt på livstid.