2020-07-20, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Det är väl som med dom flesta banditer och mördare som sitter inne. Dom har ingenting gjort.
I stort sett Varenda bandit som sitter inne anser sig själva bara oskyldiga.
Den lille tuffingen Tishko ska vara glad över att vi har fångvård istället för straff, även om ett ordentligt straff är att föredra i det här fallet.
Kanske överdriver jag en smula när jag säger att piskrapp, avhuggen hand samt viss stening är ordentliga straff. Samtidigt så är vi tack och lov inte där. Men ett straff i straffet bör han ha.

Med detta sagt så hoppas jag att omgivningen i fängelset ger han det straff som han mer än väl förtjänar.
Att mörda en liten späd tjej kan väl knappast vara en fjäder i hatten, ens hos kriminella

Instämmer "bara" livstid är inte tillräckligt. Hårt straffarbete skulle jag vilja se.
Citera
2020-07-20, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
I fupen står det om vad hans pappa sa efter de hittade kroppsdelen i lägenheten.
Att han gjort det och inte är hans son längre som skyldig..
Tydligen har han ändrat sig gällande det.
Usch

Att det var pappan som lagt dit huvudet? Då erkänner han ju i så fall inblandning.

Kanske är farsan rädd att thisko ska sjunga ut och peka ut honom som skyldig.
Citera
2020-07-20, 19:43
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Att det var pappan som lagt dit huvudet? Då erkänner han ju i så fall inblandning.

Kanske är farsan rädd att thisko ska sjunga ut och peka ut honom som skyldig.
Nej menar att han sa så om tishko, att han måste ha gjort det..i december när det kom fram om kroppsdelen
Senast redigerad av Bambambi 2020-07-20 kl. 19:45. Anledning: Tillägg
Citera
2020-07-20, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Googlemaps är gammal. Cisterner har du redan fått svar på. Det är också rejält högt berg, cisternerna stod högt. Nära till vattnet, ja men man kan köra ända ner till vattnet, det har han inte gjort. Idag är det en aktivitetspark högst upp, istället för cisterner. Den finns inte med på Googlemaps. Fortsätter man Oljehamnsvägen förbi Mobil oil kommer man till Skeppsviken med P-plats, restarang, badplatser o stora gräsytor, väldigt välbesökt. Ett lik i vattnet där hade hittats inom kort. Massor av folk som fiskar mm Där promenerar man inte med en död kropp.
Det är området mellan Oljehamnsvägen, bangolfen, aktivitetsparken och Mobil oil som är intressant. Han har knappast gått upp mot toppen av berget.

Tack för info. Verkligen uppskattat eftersom jag har noll koll på Uddevalla! Åh vad jag vill åka dit och leta bums. Den bästa hämnden vi alla kan få på denna finger-pekande fjant är att vi lyckas hitta resten av Wilma.
Citera
2020-07-20, 20:00
Medlem
Domstolen beslutar om att 23-åringen även fortsättningsvis ska sitta häktad, tills dess att dom meddelas. När han då ska ledas ut ur rättssalen reser han sig upp, lutar sig fram och räcker upp långfingret mot Wilmas anhöriga, med blicken fast riktad mot dem.

Han är inte klok nånstans. Helt väck och noll respekt.
Citera
2020-07-20, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemmesta
Hennes storesyster har inte alls kastat ut henne. Så prata inte dynga om henne. Hon är den enda i alla förhör som har 100% koll på allt, och dessutom svarar exakt lika i rättegången som i polisförhören. En mycket skärpt och pålitlig syster.
Ta istället upp fd kompisen Hanna som är helt borta.

Varför fick inte Wilma bo hos sin syster?!!!!!
Vi pratar/menar inte alls förhör lr samarbete EFTER att Wilma dödats.. det är väl irrelevant? att bry sig om en efter döden
Citera
2020-07-20, 20:23
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Skärp dig! Tishkos föräldrar är avförda från utredningen och i Sverige har vi inte arvssynd. Visst är det stötande att de ropar att han är oskyldig liksom Tishkos finger, som är den fulaste, vedervärdiga gest jag kan föreställa mig, oavsett skyldig eller inte. Det är inte ovanligt att närstående vill i det längsta tro att mgm är oskyldig.

Hade hans smutsiga familj haft minsta lilla gnutta sympati i sig hade man besparat sig att skrika i rättssalen framför Wilma's anhöriga, oavsett hur mycket man älskar sitt barn så måste man förfan ha kompetensen att se faktan på bordet för vad den är. Deras smutsiga, retarderade son Tishko hade en del av Wilma i sin lägenhet och ändå är man så smutsiga och försöker hävda hans oskuld. De behöver absolut inte tro att han är skyldig men hade de haft någon heder i sig hade de hållit det för sig själv men jag tror inaveln är så långt kommen att det är för mycket begärt.
Senast redigerad av OvissFramtid 2020-07-20 kl. 20:27.
Citera
2020-07-20, 20:25
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KKND
[i]”När han då ska ledas ut ur rättssalen reser han sig upp, lutar sig fram och räcker upp långfingret mot Wilmas anhöriga, med blicken fast riktad mot dem.”
Var du där? Hittade inte ngt om detta i rapporteringen från idag?
Citera
2020-07-20, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Var du där? Hittade inte ngt om detta i rapporteringen från idag?
https://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/r%C3%A4tteg%C3%A5ng-i-fallet-wilma-andersson-1.28411765

När han då ska ledas ut ur rättssalen reser han sig upp, lutar sig fram och räcker upp långfingret mot Wilmas anhöriga, med blicken fast riktad mot dem.

Det rapporteras om i direktrapporteringen.
Citera
2020-07-20, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
I just detta fall har jag jättesvårt att se något annat än livstid. Blod i hela lägenheten - ända upp till väggarna - och hennes huvud i en resväska. Inkl pass och gosedjur. Hans fingeravtryck på alla lager av folie och plast som hennes huvud packades i. Hans blodiga fingeravtryck på den packtejprulle som hittades. Färska skärskador i golvet i badrummet. Likmarkering i deras säng. Jag begriper inte vad som skulle vara så pass förmildrande att detta blir ett straff som är tidsbestämt. Nå, vi får se om en vecka.

Litet PS: Hans visning av långfingret i slutet av dagens korta förhandling visade inte direkt på att han är oskyldig. Där gjorde han bort sig. En oskyldig människa beter sig inte så mot anhöriga till ett offer. Det lär inte göra något åt den dom som domare och nämndemän skall fälla, men det ger en fingervisning (!) att man inte kommer behöva ha några betänkligheter på hans skuld.
Instämmer.
Försvararens argument går ut på att det inte går att bevisa hur BO har dött.
Om det gick fort eller långsamt och plågsamt. Jag tycker en kula i huvet dör man av betydligt fortare än W gjorde.
T är redan dömd för mordet. Några förmildrande omständigheter föreligger inte.
Rättspraxis tyder väldigt tydligt på livstid.
Citera
2020-07-20, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Instämmer.
Försvararens argument går ut på att det inte går att bevisa hur BO har dött.
Om det gick fort eller långsamt och plågsamt. Jag tycker en kula i huvet dör man av betydligt fortare än W gjorde.
T är redan dömd för mordet. Några förmildrande omständigheter föreligger inte.
Rättspraxis tyder väldigt tydligt på livstid.
Med tanke på att skrikandet pågick ett bra tag så verkar det ha varit utdraget och hon måste känt dödsångest, stackars tös. Men sparrisen sover med lampan tänd och musik på. Mörkret kanske skrämmer? Hoppas de har tvångssläckning i häkte och i fängelse. Och ingen musk.
Citera
2020-07-20, 20:44
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
https://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/r%C3%A4tteg%C3%A5ng-i-fallet-wilma-andersson-1.28411765

När han då ska ledas ut ur rättssalen reser han sig upp, lutar sig fram och räcker upp långfingret mot Wilmas anhöriga, med blicken fast riktad mot dem.

Det rapporteras om i direktrapporteringen.
TACK! Hittade det i Bohuslänningens rapportering 🤗
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in