2020-07-19, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SigersonHolmes
Jag ligger också rejält över SE i vikt...Var snabb i mina yngre år, men nu inte lika enkelt.
Jag tror SE låg på drygt 80 kg och 1.82 i längd. Om jag gissar på 82kg så får vi 24.8 i bmi. 25 är gränsen för överviktig.
Det blir så många fler frågor som behöver redas ut för att göra en rimlighetsbedömning. Hur stora var alkoholproblemen. Det kan försämra konditionen. Hur var hälsotillstånd i övrigt. Men du har förstås rätt i att vikten ensamt kan inte vara problematiskt.
Nej exakt det finns inga som helst problem för en person som väger 80 kilo att gå drygt en km på 19 minuter dessutom sprang han ju från början förmodligen ganska snabbt också även om halka och snö såklart gör att det går lite långsammare.
NEJ vi vet för lite kring hans fysiska status för att kunna säga så mycket.
Hans drickande eskalerade ju efter mordet men alkoholproblem torde han haft redan vid tidpunkten för mordet.

Oavsett så bör det inte ha varit några större problem att hinna avverka den aktuella sträckan och ändå hinna vila( stå still eller promenera i beskedlig fart) innan har återvände till Skandia.

Jag tror inte han var nåt kondtionsfenomen på något sätt (SE var väl dessutom rökare tror jag) vilket man iofs inte heller behöver vara för att avverkar denna sträcka på denna tid.
Citera
2020-07-20, 00:23
Medlem
Alplandskaps avatar
Vanligt promenadtempo är 10 minuter/km. Dvs har man tagit 19 minuter på sig att gå en kilometer har man hållit på med något annat också.
Citera
2020-07-20, 06:30
Medlem
Nog hinner man den uppmätta sträckan på ca 20 minuter? Kan inte vara orimligt på något sätt?
Citera
2020-07-20, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Det är bara att hålla med han avfördes rutinmässigt utan att egentligen ha granskats alls.
För övrigt är det inte så mycket som talar för att SE var mytoman enligt hans omgivning brukade han INTE fara med osanning.

Att han sedan ville framställa sig i bättre dager och överdriva sina insatser på mordplatsen är ju en sak en rätt mänsklig sak ändå.
Men jag tror att han försökte återberätta så många saker som möjligt korrekt.
OM han var GM så MÅSTE han ju ljuga ,Hans sätt att återspegla mördaren är intressant VARFÖR speglar han mördaren i sina utsagor?
Det handlar ju inte om att framställa sig i bättre dager.

Inte heller var det nåt han behövde göra som GM.
Snarare tvärtom att han flera gånger placerade sig själv i mördarens ställe är snarare nåt som gör honom mer misstänkt iaf i mina ögon.

Hur sannolik är SE som GM för dig.

Bra redogörelse. Även om hans släktingars utsagor är svåra att ta som sanning.

Jag har svårt att sätta en procentsats på det. Men av dom kända uppslagen med CA, CP SE och Sydafrika så får jag nog se SE som mest sannolik. I slutändan så är han den enda jag vet med säkerhet att han var där. Så jag får säga 50% då för att det är kul att dra till med något. Resten av tårtan får övriga dela på.

Hur sannolik är han för dig?
Citera
2020-07-20, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leBook

Jag har svårt att sätta en procentsats på det. Men av dom kända uppslagen med CA, CP SE och Sydafrika så får jag nog se SE som mest sannolik. I slutändan så är han den enda jag vet med säkerhet att han var där. Så jag får säga 50% då för att det är kul att dra till med något. Resten av tårtan får övriga dela på.

Som du säger är han den enda utpekade som med säkerhet befunnit sig på mordplatsen eller i direkt anslutning. Tillsammans med alla indicier gör det honom till en klart potentiell gärningsman. I alla fall i mina ögon.
Citera
2020-07-21, 01:54
Medlem
Citat:

Ja jag håller med att han är den mest sannolika .
Svårt sätta en procentsats men högre än dig MEN det går inte att vara säker såklart.
CA är en skum person som mycket väl skulle kunna vara rätt man också.
MEN SEs egna beteende uttalanden brev osv är nog det som gör mig mest misstänksam,
Jag känner mig trygg i SE som GM men givetvis kan vi aldrig veta säkert tyvärr.
Nej släkt och vänner är sällan de bästa vittnena gällande en närståendes karaktär tex.
MEN det mesta pekar väl ändå på att SE inte var en person som brukade ljuga.
Sedan att han gärna ville framställa sig själv i bättre dager än han egentligen var det är ju en sak,
Jag tror att han var så sanningsenlig han kunde utan att avslöja sig.
Citera
2020-07-21, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Ja jag håller med att han är den mest sannolika .
Svårt sätta en procentsats men högre än dig MEN det går inte att vara säker såklart.
CA är en skum person som mycket väl skulle kunna vara rätt man också.
MEN SEs egna beteende uttalanden brev osv är nog det som gör mig mest misstänksam,
Jag känner mig trygg i SE som GM men givetvis kan vi aldrig veta säkert tyvärr.
Nej släkt och vänner är sällan de bästa vittnena gällande en närståendes karaktär tex.
MEN det mesta pekar väl ändå på att SE inte var en person som brukade ljuga.
Sedan att han gärna ville framställa sig själv i bättre dager än han egentligen var det är ju en sak,
Jag tror att han var så sanningsenlig han kunde utan att avslöja sig.

Jag är inne på ditt spår och förstår inte hur ganska många ser honom som omöjlig.
Citera
2020-07-21, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Jag är inne på ditt spår och förstår inte hur ganska många ser honom som omöjlig.

De mest högljudda SE- förnekarna är ju de författare/privatspanare vars böcker ligger ute för försäljning. Så det är mer deras plånbok som gör SE omöjlig.
Citera
2020-07-21, 13:30
Medlem
Citat:
De mest högljudda SE- förnekarna är ju de författare/privatspanare vars böcker ligger ute för försäljning. Så det är mer deras plånbok som gör SE omöjlig.

Jag tycker att väldigt många här är tvärsäkra på att han inte är mördaren. Är alla författare/privatspanare som säljer böcker? Jag verkar tillhöra en minoritet som ser honom som sannolik gärningsman.
Citera
2020-07-21, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Jag tycker att väldigt många här är tvärsäkra på att han inte är mördaren. Är alla författare/privatspanare som säljer böcker? Jag verkar tillhöra en minoritet som ser honom som sannolik gärningsman.

Det har du nog rätt i. Hade inte flashback i åtanke utan mer de som syns i media.
Citera
2020-07-21, 18:01
Bannlyst
Citat:
Det har du nog rätt i. Hade inte flashback i åtanke utan mer de som syns i media.

Folk tycker att det är spännande med palmemordet och om man accepterar att Skandiamannen är mördaren försvinner spänningen så enkelt tror jag det är. Själv känner jag mig tämligen övertygad om att han är gm
Citera
2020-07-22, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannetreiber93
Folk tycker att det är spännande med palmemordet och om man accepterar att Skandiamannen är mördaren försvinner spänningen så enkelt tror jag det är. Själv känner jag mig tämligen övertygad om att han är gm
Jag kan bara hålla med.
Jag tror att många ser det som en för simpel lösning.
Man vill att det ska va en konspiration kanske med internationell koppling osv.
SE är FÖR enkelt slumpartar simpelt.
Jag känner mig också trygg i SE som GM och är som dig i stort sett säker.
MEN CAs oprovskjutna vapen är det som ändå ligger nånstans och sår ett visst tvivel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in