2020-07-16, 08:15
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Även Sportbladet försökte hitta något positivt i en medelmåttig insats genom att hänvisa till en verbal avrunkning från Stefano Pioli efter matchen men i AC Milan så slickas ju bajarens bakdel oavsett vad han gör så den kan man bortse från.

Exakt. Påminner lite om Nevilles verbala avrunkning av Rooney under någon av hans sista säsonger när han var helt slut och osynlig för United. Han menade att Rooney visade upp ”silent domination” som på något vis inspirerade de andra spelarna till att göra mål, assist och spela bra.

Nevilles groda har blivit lite av en meme och påminner om vilka närmast övernaturliga influenser på Milan som nu tillskrivs Zlatan. Medan man glömmer att Milan gick som tåget i två matcher när Zlatan var hemma i Stockholm. Men då satt han väl i Bajens styrelserum och utövade Voodoo-magi på avstånd.
Citera
2020-07-18, 06:33
Medlem
AreYouBacks avatar
Hur orkar Zlatan skapa allt bråk och alla rubriker? Antagligen vet han något som fansen håller med honom om, en tysk tränare... vill de inte ha mannen? Sista månaden i klubben (augusti) avsluta i någon prakt och inte som det slutade med PSG ("Vad saknar du från PSG Zlatan?" "Sista lönen").
Citera
2020-07-18, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Hur orkar Zlatan skapa allt bråk och alla rubriker? Antagligen vet han något som fansen håller med honom om, en tysk tränare... vill de inte ha mannen? Sista månaden i klubben (augusti) avsluta i någon prakt och inte som det slutade med PSG ("Vad saknar du från PSG Zlatan?" "Sista lönen").

Hela industrin är patetisk i sig. En juvenil 38 år gammal person bekräftar.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/0nM4OG/zlatans-utspel-irriterar-agarna
Citera
2020-07-18, 10:51
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack

Bajaren fick ingen uppmärksamhet från pappa som liten.
Citera
2020-07-18, 13:04
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Hela industrin är patetisk i sig. En juvenil 38 år gammal person bekräftar.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/0nM4OG/zlatans-utspel-irriterar-agarna

Vad vill han? Stanna eller gå? Just nu beter han sig som en bortskämd unge.
Citera
2020-07-19, 00:45
Medlem
MrSkargards avatar
Den snart 40 år gamla narcissisten började tjafsa med sin tränare Stefano Pioli i samband med att han byttes ut i kvällens match mot skräplaget Bologna. Men trots den snart 40 år gamla narcissistens barnsliga beteende så utgår jag från att Pioli sög av honom efter matchen, det verkar logiskt med tanke på det ständiga rövslickandet på narcissisten i Milano. Matchen vanns för övrigt av AC Milan med 5-1 och narcissisten assisterade till 4-1 (nej, det var inte en anmärkningsvärd passning).
Citera
2020-07-19, 01:44
Medlem
Ambivalens_s avatar
Citat:
narcissisten...
tjafsa...
...skräplaget Bologna.
...narcissistens barnsliga beteende
Pioli sög av honom...
ständiga rövslickandet på narcissisten...
...narcissisten assisterade till 4-1 (nej, det var inte en anmärkningsvärd passning).
Bra summerat, jag tycker du fick med det mesta.

En rättelse, det var 3-1 målet, som i mitt tycke avgjorde matchen, som han assisterade till men ja, det var framför allt en prestation av Rebic). 1-0 målet skulle kanske nämnas också där Zlatan fick med en försvarare i löpningen och osjälviskt hoppade över bollen.

Mitt tillägg är att Zlatan var bra första 25, svag sista 25 i första halvlek med lite onödiga bolltapp. Helt okej de 15-20 minuter han spelade i andra halvlek. Plus att han är involverad i två viktiga mål, men minus att han knappt kommer till avslut själv. 6 eller 6.5.

Bologna beskrivs väl bättre som ett mittenlag än ett skräplag. De ligger 10:a, och har nyligen vunnit mot Inter och kryssat mot Napoli. Men de saknade Barrow idag och var rätt tama. Forza Mihajlovic iaf, som avslutar matchen med att ge lite unga spelare speltid.
Citera
2020-07-19, 01:52
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambivalens_
Bra summerat, jag tycker du fick med det mesta.

En rättelse, det var 3-1 målet, som i mitt tycke avgjorde matchen, som han assisterade till men ja, det var framför allt en prestation av Rebic). 1-0 målet skulle kanske nämnas också där Zlatan fick med en försvarare i löpningen och osjälviskt hoppade över bollen.

Mitt tillägg är att Zlatan var bra första 25, svag sista 25 i första halvlek med lite onödiga bolltapp. Helt okej de 15-20 minuter han spelade i andra halvlek. Plus att han är involverad i två viktiga mål, men minus att han knappt kommer till avslut själv. 6 eller 6.5.

Bologna beskrivs väl bättre som ett mittenlag än ett skräplag. De ligger 10:a, och har nyligen vunnit mot Inter och kryssat mot Napoli. Men de saknade Barrow idag och var rätt tama. Forza Mihajlovic iaf, som avslutar matchen med att ge lite unga spelare speltid.

Nej, det var Milans fjärde mål narcissisten assisterade till. Och Bologna är ett skräplag defensivt.
Citera
2020-07-19, 01:55
Medlem
Ambivalens_s avatar
Ah, 4-1 har du rätt i. Jag fick för mig att han var utbytt innan 4-1, så fel av mig. Vad tycker du om första målet då?
Citera
2020-07-19, 02:18
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambivalens_
Ah, 4-1 har du rätt i. Jag fick för mig att han var utbytt innan 4-1, så fel av mig. Vad tycker du om första målet då?

En bra klackpassning av Rebic, ett fint inspel av Hernandez, en smart "släppning" av narcissisten och ett bra avslut av Saelemaekers. Allt detta i kombination med ett diskutabelt försvarsspel från Bolognas sida. Så tror jag att man kan sammanfatta det.
Citera
2020-07-19, 02:43
Medlem
Ambivalens_s avatar
Citat:
En bra klackpassning av Rebic, ett fint inspel av Hernandez, en smart "släppning" av narcissisten och ett bra avslut av Saelemaekers. Allt detta i kombination med ett diskutabelt försvarsspel från Bolognas sida. Så tror jag att man kan sammanfatta det.
Där är vi överens!

Zlatan gör för mycket enkla bolltapp, men det är svårt att bedöma för han är mycket mer involverad i speluppbyggnaden än t.ex. Rebic som tydligt är mer effektiv i boxen. Jag kollade på whoscored och enligt den har Zlatan 30 passningar per match och Rebic 14. Zlatan 4.4 vunna luftdueller per match och Rebic 0.6. Zlatan 1.1 rensningar i försvaret per match och Rebic 0.3. Zlatan har 4 assists och Rebic 2. Men å andra sidan har Rebic 11-5 i mål trots att han inte får slå straffarna, och Rebic är aldrig i offside (0.1) medan Zlatan är det i princip varje match (1.3).

Sen litar jag inte riktigt på Whoscoreds statistik när det gäller dribblingar, och den missar ju såklart en massa viktiga delar av spelet. Men nämnvärt att Zlatan fortfarande har bäst poäng i Milan. Jag antar att han får mycket poäng för att han är så involverad i spelet.

Går man efter italiensk media, så är det värt att notera att efter första 7 matcherna hade Zlatan högst snittbetyg av Milan-spelarna enligt GdS (https://sempremilan.com/gds-full-list-of-milans-average-player-ratings-this-season-ibra-on-top-calabria-the-worst). Jag misstänker dock att det sjunkigt lite nu, medan andra höjt sig.

Så om jag får sammanfatta mina åsikter så är de att han varit väldigt involverad i spelet som whoscored-statistiken också vittnar om. Han har funkat bra som target. Han började bra spelmässigt, som GdS vittnar om, men formkurvar pekar sakta neråt. Gör lite för många misstag, och visar tyvärr inte upp rycket för att skapa lägen åt sig själv längre. Hans avslut har varit dåliga förutom straffpunkten men han visar upp ett par briljanta moment några gångar per match som brukar bidra till mål. Godkänt på planen och antagligen fyllt en funktion utanför med sin stjärnstatus och kravnivå, men som 39-åring antagligen inte värt pengarna säsongen 2020/2021. Och dessutom, hans defensiva insatser i presspelet är nog inte bra nog för nästa års Milan.
Senast redigerad av Ambivalens_ 2020-07-19 kl. 02:51.
Citera
2020-07-19, 22:31
Medlem
Så här skapar man tydligen en nyhet av ingenting:
https://www.expressen.se/sport/fotboll/serie-a/zlatans-pik-avslojas-av-inlagget-pa-tiktok/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in