• 1
  • 2
2020-07-19, 21:30
Medlem
Rent hypotetiskt. Varför startar inte svennar pizzerior? Skulle de bli nedbrända direkt av syrianska maffian eller något?

Annars känns det som en gjuten idé att starta en svensk pizzeria. Typ Hasses Pizza. Jag själv skulle lätt gå till en svenskägd pizzeria om det fanns och det skulle nog de flesta andra göra också förutom möjligen miljö- och vänsterpartister.

En pizzeria borde ju även vara snorbilligt att driva. Bara hyra för en liten lokal, en pizzaugn, lite pizzadeg och lite råvaror. Man kan säkert anställa någon långtidsarbetslös med hjälp av allehanda bidrag som får stå där och knåda pizzor.

Så vad är problemet? Är svenne för fin i kanten för att driva pizzahak? Jobbar han hellre på patentverket för en skitlön?
Citera
2020-07-19, 21:33
Medlem
TheJackets avatar
Jag har ätit på 2st Pizzerior som drivits av svennar och både var skit.
Är väl turksvetten som gör pizzor goda antar jag
Citera
2020-07-19, 21:38
Medlem
Helt ok, men vi i media har stämplat pizza som mångkulturell mat (nästan hela världen också, du vet vem som drar i globalisttrådarna). Kommer ihåg Elefanten i Visby (kanske finns kvar) sopade banan med de mångkulturella pizzeriorna men svenska folket är lättledda, säger vi att bröd med lite pressad skinka är exotiskt så är det, fan ta mej gapskratt på det!
Citera
2020-07-19, 21:38
Medlem
Mat är i arabernas blod, svenskarna kastar in en gorbys i micron sen är det bra. Araberna gör bra pengar på pizzeriorna och bor i lokalerna. Ahmed en kompis till mitt ex han sov på golvet i en pizzeria om nätterna mot 2k i månaden. Vet att stackars Ahmed fick suga stora Machmouds k*k ibland också. Mycket man inte vet om pizzeriorna...

Haha Hasses pizzeria... Ägg och kaviar på pizzan?, surströmming?
Citera
2020-07-19, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Jag har ätit på 2st Pizzerior som drivits av svennar och både var skit.
Är väl turksvetten som gör pizzor goda antar jag

Dom lyckas knåda ihop något gott i alla fall.
Citera
2020-07-19, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForslundI
Helt ok, men vi i media har stämplat pizza som mångkulturell mat (nästan hela världen också, du vet vem som drar i globalisttrådarna). Kommer ihåg Elefanten i Visby (kanske finns kvar) sopade banan med de mångkulturella pizzeriorna men svenska folket är lättledda, säger vi att bröd med lite pressad skinka är exotiskt så är det, fan ta mej gapskratt på det!

Intressant, folk skulle föredra turkpizza framför Hasses alltså?

Jag tror nog ändå att tiden är mogen snart för svenska pizzerior. Borde nästan vara en patriotisk plikt att starta en. Men man kanske skulle möta motstånd från kriminella grupper osv kan jag faktiskt tänka mig.
Citera
2020-07-19, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayitsmaybelinee
Mat är i arabernas blod, svenskarna kastar in en gorbys i micron sen är det bra. Araberna gör bra pengar på pizzeriorna och bor i lokalerna. Ahmed en kompis till mitt ex han sov på golvet i en pizzeria om nätterna mot 2k i månaden. Vet att stackars Ahmed fick suga stora Machmouds k*k ibland också. Mycket man inte vet om pizzeriorna...

Haha Hasses pizzeria... Ägg och kaviar på pizzan?, surströmming?

Intressant! Hur mycket pengar tror du man kan dra in per månad på en pizzeria?
Citera
2020-07-19, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Intressant! Hur mycket pengar tror du man kan dra in per månad på en pizzeria?

För bara pizzor om du har tjugo gäster räknat på snitt pris på 90 kr=1900
Men om du har lite speltjosssan kan du tjäna mer.
Och om du upplåter lokalerna nattetid så tjänar du mer.
Och om du säljer en haschbit under disken så tjänar du ännu mer. Ingen pizzeria får runt på enbart pizza om det inte är fenomenal så att dne lockar massvis av kunder.... Alltså en het restaurang på en attraktiv plats.
Du måste göra svarta pengar för att tjäna något,
Citera
2020-07-19, 22:02
Medlem
Sen så är vi väl lata i grunden oxå. Öppet 10-22 året om i princip. Innebär arbetstider på 9-23. Lycka till att hitta en billig svensk som jobbar dom tiderna, när du förmodligen får lika mycket som arbetslös.
Citera
2020-07-19, 22:09
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Svenskar har inte fusk, mygel och skattefiffel i blodet som babbar har, så det blir svårt att få det att gå runt. Många pizzerior tvättar klanens pengar också.
Citera
2020-07-19, 22:12
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backafort
Sen så är vi väl lata i grunden oxå. Öppet 10-22 året om i princip. Innebär arbetstider på 9-23. Lycka till att hitta en billig svensk som jobbar dom tiderna, när du förmodligen får lika mycket som arbetslös.

Precis detta, förr när de kunde köra svart funkade det nog men idag med kassaregisterlag och 90% av kunderna betalar med kort - det kan inte vara lätt att få ut en vettig lön på en normal pizzeria idag.
Citera
2020-07-19, 22:40
Medlem
Sinnerstens avatar
Borde inte vara något problem för dig att göra hela grejen bättre.
Det är ju inga mästerkockar som driver Pizzerior och inga bra ingredienser överhuvudtaget.

Anstränger du dig 10% mer så borde det ge ett visst resultat i positiv riktning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in