Citat:
Ursprungligen postat av
Vanstertrollet
Då hade ni fått in Klopp och började stegvis bli bättre. Man kan faktiskt säga att det var ganska snarlika situationer. Ni var egentligen lite bättre än vad slutplaceringen i tabellen pekade på och man kunde se att det skulle bli bra i slutändan. Samma är det nu för Arsenal. Vi är inte sämre än ett lag som Leicester t.ex. Hade vi inte slängt bort en hel höst med Emery så skulle vi varit med uppe och slagits om platserna 3-5. Det är inte oödmjukt att konstatera. Det är så det är.
Vi får återkomma till detta i november-ish. Jag tror det är mycket långt kvar att gå för Arsenal.
Citat:
Ursprungligen postat av
zantera
Som 'outsider' är jag lite nyfiken kring detta med Thiago, är han verkligen så bra, eller en förstärkning? Känns ju som centrala mittfältet ändå varit en stabil utgångspunkt för Liverpool. Förvisso lämnar väl Milner och Lallana, men en 29 årig Thiago låter inte sådär jätteupphetsande. Jag är dock inte så insatt i Bayern eller tyska ligan, så jag kan såklart helt vara ute och segla. Men användes han inte mer som en lite defensiv (eller CM) mittfältare snarare än kreatör? Känns som om det är någon 'typ' av mittfältare Liverpool hade behövt så hade det varit typ en Bruno-spelare som kan hitta de där smörpassningarna.
Annars tycker jag Liverpool är oerhört svåra att bedöma i nuläget. Tycker varken Mané/Firmino/Salah har gjort några jättematcher på ett bra tag men det är ändå bra spelare, och när en ny säsong drar igång och hungern finns där - då är det såklart en stor chans att de spelar mycket bättre igen. Liverpool hade ju i princip avgjort ligan vid Jul så jag kan egentligen inte klandra laget för att man gått på tomgång ett tag nu, men det gör det också svårt att bedöma om vissa spelare kommer hitta tillbaka till sin topp-form eller om det blir dörren ut. Sen har man en del jokrar i t.ex. Shaqiri, Minamino och Origi där vi fått några ljusglimtar men ingen av dem heller känns bra (i nuläget) nog att seriöst peta någon i top-trion.
Thiago är världsklass - men frågan är om han är vad Liverpool behöver. Ryktena verkar främst komma från Tyskland så det kan vara ett sätt för Bayern att öka intresset, försöka få till en budgivning. Echo säkra på att det inte blir något.
Om han skulle komma skulle jag älska ambitionen - köpa en grym spelare som har verktyg man saknar idag. Sen är jag tveksam till att han är rätt för hur man spelar. Men Klopp har gjort det mesta rätt sen han kom, om han tar in Thiago borde det finnas en plan.
Shaqiri ska nog bort och Origi får inte den speltid han förtjänar, Klopp kör ju typ samma elva så mycket han kan. Minamino har än så länge visat väldigt lite men han får självklart mer tid.
Citat:
Ursprungligen postat av
Alex P. Keaton
Var rätt många, mig inkluderad, som trodde samma sak för ett år sedan. Dock hade man då en enorm revanschlust efter att ha varit så nära men ändå missat titeln. Nu kommer man från en överlägsen ligaseger. Att behålla motivation och koncentration kommer nog bli än svårare.
Klopp har spelat ganska högt - hade titeln tagits med en skada på 3 månader på Robertson? På Salah/Mane/Firmino? Jag tror inte det. De spelarna har gjort skillnad i match efter match och ersättarna har inte alls samma verktyg. Det saknas vettiga alternativ. Med facit i hand ger jag honom rätt självklart, men någon gång är oturen framme och då måste det finnas spelare som kan göra 80-90% av det den skadade kan göra.
Så utöver att stärka upp på positioner där man är oerhört sårbara för en skada, behövs nytt blod som ökar konkurrensen och kommer in med en hunger att prestera. Annars kan jag lätt se Klopp göra en säsong som med dortmund som hans sista i Liverpool.