2020-07-19, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Liverpool kan nog inte undgå att vara lite mätta efter att ha vunnit titeln nu,
Eller så precis som United-spelarna sa efter deras första, detta vill vi uppleva igen och inte behöva se andra fira segern.
Och med de personerna som jag tror är starka figurer i gruppen så lär de INTE vara nöjda med en titel.
Citera
2020-07-19, 19:16
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Så utöver att stärka upp på positioner där man är oerhört sårbara för en skada, behövs nytt blod som ökar konkurrensen och kommer in med en hunger att prestera. Annars kan jag lätt se Klopp göra en säsong som med dortmund som hans sista i Liverpool.
Är väl en risk man tar med Klopp. Har jag fel om jag fått för mig/läst att han föredrar att jobba med små trupper? Något som man får säga gått ganska bra för honom hittills men som du säger bara en eller två långvariga skador och det slår bakut ordentligt.
Citera
2020-07-19, 19:51
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Exakt. Och hur många lag har i fotbollshistorien klarat av att gå obesegrade genom en hel säsong? Vilken klubb har vunnit FA Cupen flest ggr totalt, och vilken klubb är det som har vunnit FA-Cupen flest ggr under de senaste 25 åren??

Barcelona vann CL för första ggn i 92, 92, 92 (!), Malmö vann Europacupen 13 år innan Barca gjorde det. Är MFF en större och anrikare klubb än Barca då ell?

Liverpool var inte ansedd som ngn storklubb i England innan mitten av 70-talet, både Arsenal och Man Utd har en mkt, mkt anrikare historia än vad Liverpool har.

Anser du Marseille som det bästa laget i Europa på början av 90-talet? Var Porto och Monaco de två bästa lagen i Europa 03/04? Var Liverpool det bästa laget i Europa säsongen därefter? Tycker du att Botafago är det 2:a bästa laget i världen?? Röda stjärnan var bland de bästa lagen i Europa över en längre tid på 80-talet och i början av 90-talet.

Arsenal är en rikare klubb med mer revenue än vad tex Chelsea, Liverpool, Juventus och PSG är, dessutom så är vi tvåa över de lagen i PL som har mest fans över hela världen - och trea av klubbarna i PL som drar in mest pengar på supporterprylar. M-E-N Arsenal är ju ff bara en liten banterklubb !!!!

Att du anser att en klubb måste vinna CL för att kunna vara storklubb visar bara hur otrolig okunnig du faktiskt är. Grab your little head and stick it up into your ass

Är jag okunnig som säger att man bör ha vunnit cl åtminstone en gång för att räknas med som de bästa? Ni har aldrig varit bäst i Europa en endaste gång och du pratar om arsenal som Englands barcelona. Arsenal är helt irrelevanta på fotbollsscenen.

Vad spelar det för roll hur rika arsenal är? Målet är FA cup varje år. Banterklubb mentalitet deluxe. Förlorarmentaliteten sitter i väggarna i den klubben.

Snälla nämn inte juventus i samma mening som arsenal. De har vunnit CL 2 ggr. Ni har noll. Det är en skymf mot juventus att prata som att arsenal och juventus som likvärdiga.

Kolla på arsenals historia och kolla på nuet. Ni kan ju stoltsera med era FA cup som inte en jävel bryr sig om utanför Englands gränser. Patetisk klubb och patetiska supportrar.
Citera
2020-07-19, 20:23
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aron
nej arsenal hade inte anrikare historia an liverpool fram till 70 talet det har tog vi upp tidigare i samma trad
liverpool och arsenal hade lika manga ligatitlar 1970 sa da kan varken den ena eller den andra klubben ha en anrikare historia fore 70 talet
fran 1970 och framot daremot sa har arsenal blivit ifransprunget av liverpool
Yep. Men Liverpool var inte ansedd som en storklubb i England förän på mitten av 70-talet, de var inte en etablerad storklubb i 1970.
Citera
2020-07-19, 20:35
Medlem
Citat:
Welcome back, Mr. Collina

Tack mr "rött kort maupay"
Står du fortfarande kvar vid din åsikt så här x antal veckor efteråt?
Citera
2020-07-19, 20:44
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Låt oss alla ta en tyst minut för Manchester United som betala 800 miljoner svenska kronor för Maguire.
Citera
2020-07-19, 20:50
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Exakt. Och hur många lag har i fotbollshistorien klarat av att gå obesegrade genom en hel säsong? Vilken klubb har vunnit FA Cupen flest ggr totalt, och vilken klubb är det som har vunnit FA-Cupen flest ggr under de senaste 25 åren??

Barcelona vann CL för första ggn i 92, 92, 92 (!), Malmö vann Europacupen 13 år innan Barca gjorde det. Är MFF en större och anrikare klubb än Barca då ell?

Liverpool var inte ansedd som ngn storklubb i England innan mitten av 70-talet, både Arsenal och Man Utd har en mkt, mkt anrikare historia än vad Liverpool har.

Anser du Marseille som det bästa laget i Europa på början av 90-talet? Var Porto och Monaco de två bästa lagen i Europa 03/04? Var Liverpool det bästa laget i Europa säsongen därefter? Tycker du att Botafago är det 2:a bästa laget i världen?? Röda stjärnan var bland de bästa lagen i Europa över en längre tid på 80-talet och i början av 90-talet.

Arsenal är en rikare klubb med mer revenue än vad tex Chelsea, Liverpool, Juventus och PSG är, dessutom så är vi tvåa över de lagen i PL som har mest fans över hela världen - och trea av klubbarna i PL som drar in mest pengar på supporterprylar. M-E-N Arsenal är ju ff bara en liten banterklubb !!!!

Att du anser att en klubb måste vinna CL för att kunna vara storklubb visar bara hur otrolig okunnig du faktiskt är. Grab your little head and stick it up into your ass

Malmö har aldrig vunnit Europacupen ditt stolpskott
Citera
2020-07-19, 21:00
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Är jag okunnig som säger att man bör ha vunnit cl åtminstone en gång för att räknas med som de bästa? Ni har aldrig varit bäst i Europa en endaste gång och du pratar om arsenal som Englands barcelona. Arsenal är helt irrelevanta på fotbollsscenen.

Vad spelar det för roll hur rika arsenal är? Målet är FA cup varje år. Banterklubb mentalitet deluxe. Förlorarmentaliteten sitter i väggarna i den klubben.

Snälla nämn inte juventus i samma mening som arsenal. De har vunnit CL 2 ggr. Ni har noll. Det är en skymf mot juventus att prata som att arsenal och juventus som likvärdiga.

Kolla på arsenals historia och kolla på nuet. Ni kan ju stoltsera med era FA cup som inte en jävel bryr sig om utanför Englands gränser. Patetisk klubb och patetiska supportrar.
Du visar bara att du är ännu mer okunnig än vad jag först trodde, även om jag trodde att det var tekniskt omöjligt.

Att du tycker att en klubb måste vinna CL för att kallas en storklubb betyr lika mkt som en rutten liten död råtta. Saken är klar, Arsenal var allt i allt det bästa laget i Europa i åren mellan 2001-06. Vem har egentligen hävdat att the Gunners är Englands Barca? Däremot så ändrade Arsenal under AW engelsk fotboll totalt, och vi var länge det laget som spelade den finaste fotbollen i Europa.

Vad spelar det för roll hur rika Arsenal är? Hur tjänar en fotbollsklubb sina pengar på?

Arsenal är en större klubb i antal medlemmar, popularitet på världsbasis, drar in mkt mer i revenue, och säljer mkt fler supporterprylar än vad Juventus gör. Så förklara, hur kan ngn på allvar tycka att Juventus är en större klubb än vad Arsenal är?

Ingen vettig human being har hävdat att Arsenal är bra just nu, men vi är sakta men säkert på gång. Men du skrev inte du i ditt förra inlägg att Arsenal F.C. vinner FA Cupen två ggr var 20:e år?? Nu så skiter alla andra klubbar plötsigt i FA cupen? Rolig logik.

Inser du inte själv hur mkt du skämmer ut dig själv?
Citera
2020-07-19, 21:04
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slampen
Tack mr "rött kort maupay"
Står du fortfarande kvar vid din åsikt så här x antal veckor efteråt?
Nej, jag överdrev lite när jag skrev att Muapay skulle haft rött. Men gult skulle han helt klart haft.

Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Malmö har aldrig vunnit Europacupen ditt stolpskott
Korrekt, jag gjorde ett självmål där. Glömde av ngn anledningen bort att MFF förlorade finalen mot Forest.
Senast redigerad av Generalandersson 2020-07-19 kl. 21:13.
Citera
2020-07-19, 21:12
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Låt oss alla ta en tyst minut för Manchester United som betala 800 miljoner svenska kronor för Maguire.
Helt sinnessjukt.. Inte konstigt att City skippade att köpa Maguire.
Citera
2020-07-19, 22:06
Medlem
Generalanderssons avatar
van Dijk anses vara den bästa mittbacken i PL och i världen.

Men de bästa spelarna som van Dijk spelar mot är Aguero, Auba, Laca, Vardy, Kane, Son, Jimenez, Giroud, Rashford och Martial.

Hade van Dijk haft samma statistik om han hade spelat mot Henry, van Nistelrooy, Bergkamp, Rooney, Ronaldo, van Persie, Alan Shearer, Tevez, Berbatov, Adebayor, Lampard och Diego Costa?
Citera
2020-07-19, 22:18
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
van Dijk anses vara den bästa mittbacken i PL och i världen.

Men de bästa spelarna som van Dijk spelar mot är Aguero, Auba, Laca, Vardy, Kane, Son, Jimenez, Giroud, Rashford och Martial.

Hade van Dijk haft samma statistik om han hade spelat mot Henry, van Nistelrooy, Bergkamp, Rooney, Ronaldo, van Persie, Alan Shearer, Tevez, Berbatov, Adebayor, Lampard och Diego Costa?

Ja, självklart. Det har jag räknat ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in