Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Bright
Vegetariskt/Vegansk mat är hälsosamt, etiskt korrekt och gott. Gå till en restaurang som är serverar erkänt bra vegetariskt mat så ska du se att din attityd förändras.
Jag har provat detta och många olika rätter men ingen av dem vill jag någonsin äta igen.
Vet inte vad veganer gör med maten som får den att smaka illa.
Förmodligen avsaknaden av mejeriprodukter som gör att det blir tämligen omöjligt att få fram en vettig maträtt. Dessutom är de flesta veganer hycklare av stora mått.
Flera av de som påstår sig vara veganer vräker i sig gelantin i form av godis typ gelé råttor/grodor cocosbollar med "fluffig vit fyllning av socker och gelantin" vanligt vetemjöl som innehåller rester av insekter i det malda mjölet. Potatis och rotfrukter som är fyllda av insektsägg och larver (undersök en vanlig potatis med microskop så ser ni allt levande i den samt ägg,puppor och larver)
Tydligen är insekter bara de är små OK av någon anledning..Samma med blomkål som oftast har insekter i sig (som de flesta grönsaker)
Det etiska är även det skitsnack då alla länder behöver odlad mark för att få en artrik flora och fauna.
Man kan minska ned på andelen kött det är jag med på. Men att ensidigt tro att man som vegan är någon slags "frälsare" är enbart idiotiskt och menlöst.