Citat:
Ursprungligen postat av
volvo 240
Är det inte det ena så är det det andra. Kalle på Kalles Kaviartuberna har ju fått skit för att han är blond och blåögd med. Varken Kalle eller Uncle Ben eller SItting Bull är på nåt sätt nedvärderande. Det finns helt enkelt inget ont uppsåt. För att folk som du ska bli nöjda ska det väl nedast vara text på förpackningarna. Men Det får inte vara svart text mot vitbakgrund då den svarta texten blir koliniserad av den vita omgivningen och förtryckt.. Ja det finns folk ssom¨ på riktigt tycker så... Det bästa man kan göra med sådana här ytterlighetsmänniskor är att ignorera dom. Det var pinsamt att höra en representant för Triumfglass sitta och låta upprörd i gårdagens kvart i sex eko... Och det här med "kulturell aproperiering" är så dumt så... Icke-vita bör ju förbjudas från att bära kostym och slips exempelvis då det är en västerländsk klädsel... Vita är dessutom en minoritet globalt så go figure.
"vita är en minoritet"
Uncle Ben
https://i.imgur.com/rl5wkdz.jpg
Kalle är ju svenskt, så jag förstår inte. Men här gör man alltså narr av en krigare, ett folk som kämpat mot rasister och folk som just koloniserat deras land.
Det är ju helt galet.
Nej, lägg inte ord i munnen på mig. Jag vill gärna att det ska vara bilder på förpackningar, gärna flera stycken av olika hudfärg tex som sitter och njuter av en sådan glass hade inte varit fel.
Men det är att gå för långt när man förnedrar ett folk och en kämpe som tillhör ett visst folk på det sättet.
Oavsett om det inte finns uppsåt. Det är bara efterblivet och det visar det låga IQ:t hos företag som väljer andra i stället för att göra ett eget märke.
Nu ska vi ändå vara tacksamma över att det inte finns något som är rasistiskt med receptet, annars borde dom ändra det också.