2020-07-18, 19:52
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
?

Varför

Rasisten menar väl att bolaget som väljer att byta ut det kränkande namnet gör det av feghet = syltrygg. Hade kanske varit 1 % kul om glassen innehållit sylt.
Citera
2020-07-18, 19:54
Avstängd
Kulturmarxisterna vill radera historien. Deras mål är en rotlös, rasblandad massa.

Det blir bojkott av Triumf från och med nu.
Citera
2020-07-18, 19:54
Medlem
FiniteLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Visst skulle det kunnat tas för ära, om nu inte historien vore sådan att ”indianer” slaktats och nästan utrotats av vita.
.

Hahaha har du gått på den myten !!!
Citera
2020-07-18, 19:55
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Rasisten menar väl att bolaget som väljer att byta ut det kränkande namnet gör det av feghet = syltrygg. Hade kanske varit 1 % kul om glassen innehållit sylt.

Ok, nu förstår jag.
Citera
2020-07-18, 19:58
Avstängd
Citat:
Visst skulle det kunnat tas för ära, om nu inte historien vore sådan att ”indianer” slaktats och nästan utrotats av vita.

Hade de på en lämplig produkt valt en bild när Sitting Bull satte en stridsyxa i huvudet på en soldat så kanske det hade varit erkännande av urbefolkningens heroiska strid, men nu förlöjligas urbefolkningen med en glasspinne med strössel.

Du är ute och cyklar. De allra flesta indianer dog för att deras immunförsvar inte klarade av vanliga europeiska sjukdomar.
Citera
2020-07-18, 20:10
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Zeb
Skulle nordbor bli förnärmade av att fotbollslaget Minnesota Vikings utnyttjar vikingar?

Jag läste ett försökt till en förklaring: "Why ‘Braves' are racist and ‘Vikings' are not". Skillnaden var så klart inte principiell, menade skribenten (för vad ska man med stringens och logik till när känslor och allmänt tyckande är det enda som spelar roll), men eftersom vikingar aldrig varit utsatta för rasism och förföljelse av amerikanska staten på samma sätt som indianer är det okej att sprida nidbilder på dem. Omsatt till svenska förhållanden måste det således vara okej för oss att hålla oss med tecknade indianer eftersom de aldrig varit en utsatt grupp i Sverige. Dock blir det tveksamt om vi får hålla på med vikingakarikatyrer - mina förfäder kanske tvångskristnade någon stackars asatroende, vad vet jag. Problematiskt!
Senast redigerad av JohnnyDungeon 2020-07-18 kl. 20:13.
Citera
2020-07-18, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuckthisworld91
Ja, givetvis. Det finns knappt några indianer kvar i Nordamerika, så hur i hela helvete skulle de ha letat sig till Sverige, beblandat sig med germaner för att sedan resultera i den här kärringen, som - trots att det tar emot att erkänna - ser just svensk ut.

Ett psykfall. Inget snack om saken.
Så länge du gissar finns det ingen anledning för någon att tro dig mer än henne, tvärtom.
Citera
2020-07-18, 21:24
Medlem
Sainsburyss avatar
Citat:
– Vi ser väldigt allvarligt på om folkgrupper känner sig kränkta, säger Felix Müntzing, försäljning- och marknadchef på Triumf Glass AB.

Nu kanske det här redan har besvarats på, men 270 sidor på en dag är ingenting jag kommer gå igenom.

Inte fan har vi indianer ("Native Americans") i Sverige, så vem fan är det som känner sig kränkt av glassen? Vilken folkgrupp?
Det finns fan ingen folkgrupp i Sverige som känner sig kränkt utav glassen, det är ENBART någon jävla akutkränkt VIT snöflinga som känner sig kränkt!
Ren jävla idioti!

Fy fan vilket jävla pinsamt skitland Sverige har blivit, och vi som var så kända för att vara extremt liberala.
Mjukporr på TV6 Tisdagar kl 21:45, det skulle aldrig existera idag. Nu var det inte ett jätte bra exempel men det visar bara hur omvänt landet har blivit från att ha varit det ena till det andra. Sverige är verkligen inte känt som det land vi en gång var.
Citera
2020-07-18, 21:31
Medlem
Monkeyspanks avatar
När jag var barn hade just Triumfglass en glass som hette "Jätte-neger". Vi ungar tyckte det namnet var skitkul, men den var dyr. Typ 75 öre/en spänn så jag kan inte påminna mig att jag någonsin köpte den.
Tänk så tiderna förändras.
Citera
2020-07-18, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monkeyspank
När jag var barn hade just Triumfglass en glass som hette "Jätte-neger". Vi ungar tyckte det namnet var skitkul, men den var dyr. Typ 75 öre/en spänn så jag kan inte påminna mig att jag någonsin köpte den.
Tänk så tiderna förändras.

Det finns t.o.m. en tråd tillägnad den glassen. (FB) Triumf Glassen JÄTTE-NEGER
Citera
2020-07-18, 21:45
Medlem
Monkeyspanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Det finns t.o.m. en tråd tillägnad den glassen. (FB) Triumf Glassen JÄTTE-NEGER

Åh! Tackar. Måste genast gå in i den tråden och få mig en dos nostalgi. Stort tack för länken.
Citera
2020-07-18, 22:29
Avslutad
Ja vad ska alla indianer i Sverige behöva stå ut med den för
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här