2020-07-18, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Tack för det.
Jag har lyssnat på det. Systern säger oxå att W var stressad över pengar, att T skulle hamna hos kronofogden.
Det är mycket tjafs om pengar just under den perioden.
Är det nån som vet varför de hade hamnat i en ekonomisk knipa?
Varför var W så stressad av att fixa fram pengar ?
Jag TROR att Tishkos cannabismissbruk kostade pengar. Jag TROR att han pressade tösen att låna pengar från pappa och mamma. Men som sagt... spekulation.
Citera
2020-07-18, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag TROR att Tishkos cannabismissbruk kostade pengar. Jag TROR att han pressade tösen att låna pengar från pappa och mamma. Men som sagt... spekulation.
Hmm, det är möjligt. Han tjänade inte mycket hos hemtjänsten.
Efter skatt skulle han fått ut 15-16 papp.
Cannabis missbruket skulle kostar max 2000kr per månad. Fem gram Cannabis kostar typ 500 spänn och det räcker åt honom i en vecka.
Citera
2020-07-18, 21:19
Medlem
Citat:
Cannabis missbruket skulle kostar max 2000kr per månad. Fem gram Cannabis kostar typ 500 spänn och det räcker åt honom i en vecka.
Jag har inte en susning om hans ekonomi. Kreditskulder`Spelskulder`Cig kostar. Ungdomar gillar både cig, snus, spel, och energidrycker som kostar skjortan. Nå, skiter i vilket. Han dödade sin tjej och han ska låsas in för det.
Citera
2020-07-18, 21:31
Medlem
KnivStinas avatar
Citat:

Du köper ofta 4g för 500 och det räcker i max tre dagar om du gillar att röka. Vanligt att de som röker röker för 4-5000 en månad
Citera
2020-07-18, 23:13
Medlem
Knuxs avatar
Citat:
Du underskattar kostnaden av att vara daglig cannabisrökare. Som någon annan skrev kostar det betydligt mer. 5000 i månaden är bara för rökat. Sen är det andra omkostnader som papper, cigg och munchies. Det är ingen billig hobby direkt.
Citera
2020-07-19, 00:44
Medlem
Citat:
Nej, men det är lite mer frihet där än i häktet. Man har inte de totala restriktionerna som man har på häktet. Men ingen tillgång till internet dock - förutom att betala räkningar under övervakning. Man får umgås med andra intagna. Man är dock aldrig någonsin oövervakad. Där finns alltid s k vårdare (läs: vakter).
Jag bara tänkte på att spela hög musik och ha ljuset tänt på natten. Det får man väl inte göra på ett vanligt sjukhus.
Jag tycker inte det är ett normalt beteende. Då tar man ju inte alls hänsyn till någon annan. Även om man bor i ett enkelrum så verkar det lite lyxigt.
Citera
2020-07-19, 01:08
Medlem
Citat:
Jag är inne på helt annan teori om motivet.
Ws mamma säger att det var mycket snack om pengar innan mordet.
Tishko skulle begärt lån från Ws pappa för att betala räkningar.
Jag tror att T höll på langa Cannabis och förmodligen tvingat W att sälja till sina kommer vilka är många.
De får inte in tillräckligt för att betala säljaren som har sålt på kredit till T.
Bråket var säkert om något större än avundsjuka.
Det var bråk om pengar!
Det har jag skrivit hela tiden. Det var därför Wilma åkte ut hela tiden när han fick försörja henne. Tänk att vara riktigt sugen på att röka cannabis och så räcker inte pengarna till det. Wilma skulle visst ha pengar till att gå och fixa naglarna också har jag för mig. Jag har också undrat lite om det inte var någon knarklangare han skulle träffa i Ljungskile. Måste nog ha lite röka innan han kunde ta itu med styckning och städning.
Citera
2020-07-19, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Intressant. Har du länk till förhöret med syrran? Tishko låter som en klassiskt empatistörd kurd, men psykologerna anser tydligen att han inte är psykiskt störd.
Vad synd att det inte var en av hans egna landsmän som han fick plåga och utnyttja sexuellt. Undrar om föräldrarna till en sådan kurdisk flicka skulle tillåta det? Jag förstår fortfarande inte varför morsan inte kunde ta hem henne heller. Jag hörde inte riktigt vad hon svarade på det under rättegången.
Citera
2020-07-19, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Resten av kroppen har brunnit upp för länge sedan vid förbränningsstationerna.

Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Tror jag med! Därför VET han att resten av henne aldrig kommer hittas men det spelar in roll för dom men för anhöriga!

Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Tror jag med!
Ni som tror att Wilmas kropp är uppbränd, vad är er teori om hur kroppen kom till förbränningsstationen? Tänker ni att han slängde kroppen i sopkärlen ute på gården? (De kärl som tömdes innan påsarna med blodigt kuddar hittades.) Och i så fall, varför tror ni då Tischko var hem till lägenheten 5ggr under sitt arbetspass?
Citera
2020-07-19, 01:49
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Vad synd att det inte var en av hans egna landsmän som han fick plåga och utnyttja sexuellt. Undrar om föräldrarna till en sådan kurdisk flicka skulle tillåta det? Jag förstår fortfarande inte varför morsan inte kunde ta hem henne heller. Jag hörde inte riktigt vad hon svarade på det under rättegången.

Jag ber om ursäkt för att vara en lat jävel. Men var kommer hela det här GM var tvungen att försörja BO ifrån? Finns det i förhör/vittnesmål?
Citera
2020-07-19, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Jag ber om ursäkt för att vara en lat jävel. Men var kommer hela det här GM var tvungen att försörja BO ifrån? Finns det i förhör/vittnesmål?
Det finns tex. I vittnesmål där det frågades:Hade Wilma någon inkomst? Svar nej. Då blir slutsatsen den att han fick försörja henne. Kanhända att dom någon gång fick några bidrag från Ws föräldrar, men i huvudsak måste det ha blivit T som försörjde henne. Nu kommer inte jag ihåg vem det var som förhördes i detta vittnesmål, men så sades det iallafall.
Citera
2020-07-19, 02:00
Medlem
Citat:
Den store Tishko sov med tänd lampa och hög musik på psyk. Mådde nog dåligt av hjärnspöken kan jag tänka.

Många mardrömmar om en huvudlös Wilma som hemsöker honom kommer det säkert bli nu utan ljus och ljud att distrahera, han bajsar säkert på sig om nätterna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in