2020-07-18, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiliconDouchebag
Efter att ha läst FUP:en, följt rättegången och lyssnat på honom känns det inte så långsökt att han gjort detta.

Hans röst är några toner högre än normalt.
Han är besatt av rumpsex och vill hela tiden bestraffa henne.
Han blir avundsjuk när killar han spanade in tittar på Wilma istället.

Han är smygbög med bristande impulskontroll som hatar/avundsjuk på kvinnor.

Vart finns förhöret att lyssna med Tishko? "Slö-letade" lite på YouTube-sidan "Rättegången" men hittade inte förhöret med honom? :-)
Citera
2020-07-18, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Vart finns förhöret att lyssna med Tishko? "Slö-letade" lite på YouTube-sidan "Rättegången" men hittade inte förhöret med honom? :-)
Inga förhör med Tishko har kommit upp ännu, de kommer upp efter att domen kommit, så hålll ut till dess så får du höra dryga Tishko förhöras.
Citera
2020-07-18, 19:46
Medlem
Jag är inne på helt annan teori om motivet.
Ws mamma säger att det var mycket snack om pengar innan mordet.
Tishko skulle begärt lån från Ws pappa för att betala räkningar.
Jag tror att T höll på langa Cannabis och förmodligen tvingat W att sälja till sina kommer vilka är många.
De får inte in tillräckligt för att betala säljaren som har sålt på kredit till T.
Bråket var säkert om något större än avundsjuka.
Det var bråk om pengar!
Citera
2020-07-18, 19:47
Medlem
SiliconDouchebags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag

Inga avsnitt ute än, men vi ha fått lite smakprov på hans röst utan förvrängning här och där
Citera
2020-07-18, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Inga förhör med Tishko har kommit upp ännu, de kommer upp efter att domen kommit, så hålll ut till dess så får du höra dryga Tishko förhöras.
Undrar lite VAD Tishko säger i förhören i tingsrätten. Jack Lindblom (han som satte en yxa i P*eter Pl*ax i Danderyd) sa hela tiden att "nej tack, jag vill inte besvara frågan". Hela tiden. Han sa inte smack. Var bara artig och avvisade varenda fråga. Gör Tishko samma sak tro?
Citera
2020-07-18, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Några restriktioner minns jag inte efter hovrätten, men hon hade kontaktförbud vad gäller mamman.

Man kan ha halva eller hela rest, om han haft hela så är det mycket möjligt att han har halva nu efter domen.
Citera
2020-07-18, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiliconDouchebag
Inga avsnitt ute än, men vi ha fått lite smakprov på hans röst utan förvrängning här och där

Jo, vet. expressen bla
Citera
2020-07-18, 19:53
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemmesta
Det går inte att återge förhöret i korta drag. Hon var rakt på utan tveksamheter. Men speciellt tiden W bodde hos henne och därefter.
Förhörsledaren frågade hur hon uppfattade T.
Farlig, kontrollbehov, oberäknelig mm.
Förhöret bad henne definiera farlig.
Då sa syrran, han tvingade henne dricka alkohol när hon gick på en antibiotikakur, han tvingade henne till en avsugning i hög hastighet imed bilen utan säkerhetsbälte, han tvingade henne vara uppe och festa på nätterna för att missköta skolan.
Rekommemderar att du lyssnar på hela förhöret.
Intressant. Har du länk till förhöret med syrran? Tishko låter som en klassiskt empatistörd kurd, men psykologerna anser tydligen att han inte är psykiskt störd.
Citera
2020-07-18, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Intressant. Har du länk till förhöret med syrran? Tishko låter som en klassiskt empatistörd kurd, men psykologerna anser tydligen att han inte är psykiskt störd.
Systerns vittnesmål: https://www.youtube.com/watch?v=gKOPOzytkDo
Citera
2020-07-18, 19:58
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Vet inte var du tänker men tror att du tittar för långt nordväst, nära Lövåsberet och det är inte rätt. Oljehamnsvägen går ner till Skeppsholmen o Skeppsviken. Valdemarsbergsvägen korsar oljehamnsvägen och tar slut in i ett otillgängligt sopigt skogsparti. Mellan skeppsviken - bangolfen- oljehamnsvägen.
Ok, nu ser jag var du menar. Hela området känns högintressant.
Citera
2020-07-18, 20:07
Medlem
Citat:
Undrar lite VAD Tishko säger i förhören i tingsrätten. Jack Lindblom (han som satte en yxa i P*eter Pl*ax i Danderyd) sa hela tiden att "nej tack, jag vill inte besvara frågan". Hela tiden. Han sa inte smack. Var bara artig och avvisade varenda fråga. Gör Tishko samma sak tro?
Något erkännande kommer inte iallafall.
Han lät dryg och arrogant av det jag hört av det lilla som släppts av förhören i media.
Han känner sig storvulen som det stod i utlåtandet, en grandios självbild.
Citera
2020-07-18, 21:02
Medlem
Citat:
Systerns vittnesmål: https://www.youtube.com/watch?v=gKOPOzytkDo
Tack för det.
Jag har lyssnat på det. Systern säger oxå att W var stressad över pengar, att T skulle hamna hos kronofogden.
Det är mycket tjafs om pengar just under den perioden.
Är det nån som vet varför de hade hamnat i en ekonomisk knipa?
Varför var W så stressad av att fixa fram pengar ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in