Citat:
Ursprungligen postat av
DaChief
Jag tror inte att kroppen är ”ute där nånstans” för en narcisistist gillar inte den tanken om det inte är en bombsäker plats, det är snarare så att kroppen finns närmre än man tror, men på ett osannolikt sätt.
Och återigen, jag har inga kopplingar, känner inte nån av de inblandade. Men min slutledningsförmåga säger mig att kroppen finns när det väsentliga fyndet hittades.
Själv tror jag det bästa är att inte låsa sig vid någon hypotes men jag har varit väldigt mycket inne på din linje. För att det är svårt att tro att han kan slappna av en enda sekund förrän kroppen är dold och synligt blod bortskurat. Han ägde ingen bil och hade inte lånat någon i förväg, att ringa en vän verkar farligt. Han har ingen sådan vän som är 100.
Sannolikt har kroppen gömts på vinden (korkat när anhöriga vet att W en gång ska ha försökt begå självmord på vinden - alltså letar man där). Men mellan lördag och söndag har kroppen isf flyttats från vinden, enligt förhören med mamman. Var är kroppen sö-må? På måndag tackar han ja till jobb, det var nog tungt med tanke på sömnlöshet rus och stress. Men det gav tillgång till bil. Så menar åkl att kroppen forslades bort då.
Det känns lite för iskallt att den inte är ordentligt gömd förrän på måndag, mordet sker relativt tidig torsdag kväll. Han kunde inte veta att det skulle dröja så länge innan man drog igång sökandet. Redan när han gick på motorvägen var han kanske inställd på att bli gripen.
Skit att inte vi ”obehöriga” kan gå in i huset och snoka i varenda vrå. Sopnedkastet vid dörren är igenskruvat men röret är inte fyllt. Skorstenen har säkert rökgångar med inspektionsluckor. Källare kan ha tillstängda fd soprum...