2020-07-18, 20:24
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Ja, Preston är också unika eftersom dom lyckades innan PL-eran

Läs min signatur om du tror att jag är vänster. Den är ironisk. Du kan ju va glad att jag inte raljerade över vår seger mot er häromdagen. Hade ni vunnit skulle du varit hur kaxig som helst.

Nej , Jag ser knappt på matcherna nu då den är betydelselösa.
Citera
2020-07-18, 21:20
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Så om Arsenal hade haft sin "normala standard" och slutat 4a så hade LFC inte vunnit titeln ? haha

jösses.. Vart har jag hävdat att Liverpool INTE hade vunnit ligan 19/20? Jag skrev redan i augusti 19 att Liverpool kommer att vinna titeln den här säsongen. Men Liverpool hade inte vunnit PL med så klar marginal om Arsenal, City, United, Chelsea och spurs hade varit i samma skick som förra säsongen.
Citera
2020-07-18, 21:42
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Burnley kan vara ett av de sämsta lagen jag sett spela någonsin. Man är 2 man mer, och man slår in långbollar i straffområdet? Vad förväntar man sig av 11 vitingar som knappt kan spela kortpassningsspel.

Detta kan vara det absolut sämsta jag sett, vilkte patetiskt lag. Varför inte gå för stora siffror? Vilket patetisk lag, sitter och skäms att jag ens lägger ti dått detta.
Man vann matchen 2-0 och ligger 9:a i PL. Då är man inte så dåliga.
Citera
2020-07-18, 22:04
Avslutad
Skapligt bitter derby supporter efter Leeds avancemang 😂😂😂

https://twitter.com/5livesport/status/1284542851037233152?s=21
Citera
2020-07-18, 22:35
Medlem
zlikyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
WE ARE THE ARSENAL!! FUCK EM ALL!! FUCK EM ALL!! UNITED, WEST HAM, LIVERPOOL, COS WE ARE THE ARSENAL! WE ARE THE BEST!! BEST IN THE WORLD! WE ARE THE ARSENAL!! FUCK ALL THE REST!

Medicindags!
Citera
2020-07-18, 22:44
Medlem
zlikyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Nej. Det är bara ovanligare. Liverpool är mer överlägsna, vilket du kan se på antalet inspelade poäng och marginalen till resterande lag.
Inte för att jag bryr mig, håller på annat lag.

Just så, väldigt logiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Guldbucklan är det bara Arsenal som känt på. Gött så.

Stort grattis!

Citat:
Vad var det som Liverpool hero Michael Owen sa nu igen strax efter att han hade vunnit titeln med Man fucking United?? Vill du att jag ska länka klippet?

Snälla, vad du än gör, länka INTE det klippet! Tror inte Liverpoolfansen klarar av att se det nu när dom mår så dåligt.
Citera
2020-07-18, 22:45
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zlikyr
Medicindags!
Fick nyss min medicin COYG !!
Citera
2020-07-18, 22:59
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zlikyr
Just så, väldigt logiskt.

Stort grattis!

Snälla, vad du än gör, länka INTE det klippet! Tror inte Liverpoolfansen klarar av att se det nu när dom mår så dåligt.
MEN.. vad var som Owen sa för ngt strax efter att han hade firat titeln med Man United och dansat runt på Old Trafford med Giggs, Scholes, Gary Neville m.m.?? Jag minns ärligt talat inte, tror bara att Owen sa ngt om Liverpool.
Senast redigerad av Generalandersson 2020-07-18 kl. 23:12.
Citera
2020-07-19, 01:06
Medlem
Citat:
Men Liverpool hade inte vunnit PL med så klar marginal om Arsenal, City, United, Chelsea och spurs hade varit i samma skick som förra säsongen.
Och Arsenal hade aldrig gått obesegrade om City och Liverpool varit så bra som de är idag, eller hur?

Dagens Liverpool har på 36 av 38 matcher fler poäng, vinster och bättre målskillnad än Invincibles i ett PL som är öppnare och där det finns fler lag med ekonomiska muskler som slåss om topplaceringarna än för 16 år sedan. Detta som regerande europeiska mästare.

Vad vill jag då ha sagt med detta?

Jo, jag tror att du bara får inse att ligan och fotbollen i stort förändrats väldigt mycket på kort tid varför en jämförelse mellan upplagorna av dessa två lag egentligen är ganska meningslös. Ingen kommer någonsin veta vad resultatet blivit om 2004 års Arsenal mötte 2020 års Liverpool så vad är poängen?

Lika lite som Liverpools supportrar bryr sig om ligavinsten 2020 ifall de skulle åka ner i Championship nästa år bryr sig gemene man idag om Invincibles. Man kan inte leva på gamla meriter i sport och tävlingar - det är här och nu som gäller. Finns många bra exempel på vad som händer med klubbar och managers som väljer att leva i det förgångna och vägra förändra sig.
Senast redigerad av radiopanna 2020-07-19 kl. 01:13.
Citera
2020-07-19, 05:26
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Mycket trevligt för er, ni var bra på den tiden, vad hjälper det Arsenal i nuläget? Nottinham Forrest har vunnit CL 2 gånger, inte fan har det hjälpt dem nyligen? Ni är en f.d storklubb och supportrarna gör vad som helst för att inte vara en banterklubb, eran genväg är att snacka om erat guldlag, säg mig, varför har ni ingen CL pokal om de är så bra att ingen kunde besegra dem ?Juste, dom förlorade ju under säsongen, men de valde att satsa på PL för att Wenger var manisk att vara 2a laget att vara obesegrade.

Men arsenal är ju the invincäääblääs! + dom vinner FA cup i snitt 1-2 ggr per årtionde.

Ungefär som att barca skulle vinna copa del Rey 1-2 ggr per årtionde och ha noll CL titlar i bagaget och inte vunnit ligan på 15år och prata om dom som en storklubb.

Jag har har mer respekt för Liverpool även om det är första gången på typ 30år som dom vinner premier League nu. De har åtminstone vunnit CL ett par gånger vilket borde vara ett krav för att anses som bäst/störst.

När man snackar om de bästa klubbarna. Då måste man väl ändå ta hänsyn till historiska titlar så som ligavinster + cl vinster räknas som tyngst.

Arsenal = noll CL titlar
Arsenal nuvarande form = mittenklubb fullproppat med alibispelare + inte vunnit premier League på 14år.

Vafan till och med röda stjärnan har vunnit CL (Europacupen som det hette då) tidigt 90-tal

Varit inne på denna diskussion tidigare och det är rätt enkelt faktiskt för en utomstående som jag att säga som det är. Liverpool och manchester United är Englands största och bästa klubbar.

Arsenal är banne mig banterklubbarnas moder.
Citera
2020-07-19, 06:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Men arsenal är ju the invincäääblääs! + dom vinner FA cup i snitt 1-2 ggr per årtionde.

Ungefär som att barca skulle vinna copa del Rey 1-2 ggr per årtionde och ha noll CL titlar i bagaget och inte vunnit ligan på 15år och prata om dom som en storklubb.

Jag har har mer respekt för Liverpool även om det är första gången på typ 30år som dom vinner premier League nu. De har åtminstone vunnit CL ett par gånger vilket borde vara ett krav för att anses som bäst/störst.

När man snackar om de bästa klubbarna. Då måste man väl ändå ta hänsyn till historiska titlar så som ligavinster + cl vinster räknas som tyngst.

Arsenal = noll CL titlar
Arsenal nuvarande form = mittenklubb fullproppat med alibispelare + inte vunnit premier League på 14år.

Vafan till och med röda stjärnan har vunnit CL (Europacupen som det hette då) tidigt 90-tal

Varit inne på denna diskussion tidigare och det är rätt enkelt faktiskt för en utomstående som jag att säga som det är. Liverpool och manchester United är Englands största och bästa klubbar.

Arsenal är banne mig banterklubbarnas moder.

Så här skriver man en ordentlig sågning, bra och faktabaserat skrivet! Hatten av!
Citera
2020-07-19, 06:42
Medlem
Magica-Lazios avatar
Kul att Leeds går upp. Alltid känt att de på något sätt hör hemma i premier League. Finns ju ett antal klubbar som ska ligga där och Leeds är en sådan klassisk klubb.

Bara att hålla tummarna att nottingham går upp genom playoff. En riktigt mysig klubb som är lite av en favorit för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in