Saknar SD empati?
Om SD hade empati måste det ha varit förskräckligt jobbigt att hemlighålla en relation vid sidan om under så många år, men för SD verkar det som han enkelt kunde växla i sina olika roller. Han kanske tyckte att han hade rätt till att vara otrogen eftersom han drog ett så stort lass med barnen och hemmet när HD var djupt deprimerad? Har SD empati eller saknade han helt förmåga i att leva sig in i hur HD och LW kan ha skadats psykiskt av att han ville ha två kvinnor?
Ingen kunde släppa taget om den andre?
Efter att HD avslöjade relationen och begärde blockader av LW i sociala media och irl, visste LW att SD hade nyttjat henne och fyllt henne med lögner om ett liv tillsammans - det skulle aldrig ske, men ändå klarade hon inte att släppa taget om honom.
SD säger i rättegången att LW hade börjat acceptera att han valde HD, men ändå ville han fortsätta han smygandet. Inte konstigt att LW fick problem med att utveckla en djupare relation i sina försök med andra män.
SD förklarar för PS att det handlar om kärlek när han får frågan om varför han fortsätter med LW (Aktbil 147 pdf s 40):
PS: Jag förstår inte, om du kan förklara, varför hänger du i med Lena som du gör?
MT:Mm.
PS: Vad beror det på?
MT: (Suckar/pustar) när du säger det så där, då förstår inte jag heller, men det är, det är
kärlek, alltså hon, hon gör ibland impulsiva och tokiga saker, gjorde, äh och ibland blev man
arg på henne. Hur fan kan du tänka så där sa, så, men hon är en underbar människa.
LW hotade om flera avslöjanden än otroheten?
Jag tillhör de som misstänker att LW var farlig för SD av flera skäl än att de hade en hemlig relation. Efter så många års nära relation vet man mycket om den andre som inte andra vet eller ens har intresse av att veta. Om SD:s hela sociala liv stod på spel, kan detaljer obetydliga för andra bli en stor upplevd riskfaktor för honom. Det är därför jag återkommer till att fundera på hur SD använde sin enskilda firma vars verksamhetsbeskrivning i princip innebär att han konkurrerade med sin arbetsgivare. Han gick utbildningar och certifierades för att bli behörig kontrollant av olika saker och frågan är vem/vilka som betalade för utbildningarna. LW kan ha vetat om detaljer som SD absolut ville förhindra skulle komma i dager. Därtill är det fortfarande frågetecken om det finns en ekonomisk sammanställning för THOS GT-projektet som skulle lämnas in efter projektets avslut sommaren -18. Det bör ha varit SD och HD som ansvarade för att en sammanfattning uppfördes och lämnades till finansiärerna.
Jag skulle vilja veta hur noga man har undersökt SD och HD:s ekonomi. I vilken aktbilaga och vilka sidor finns det redovisat?
-----
ÅH lämnade ett tilläggsprotokoll på 150 sidor till försvaret den 6/7. I den nya bevisningen finns också digital sekvens som ska lämnas till hovrätten. ÅH förväntar att HR ska ändra den friande domen. Försvaret, som hade tre dagar på sig att gå igenom det kompletterande materialet, begärde tid till 21/7. Då passade ÅH på att begära ytterligare förlängning till den kompletterande bevisningen och Göta Hovrätt beviljade detta. Senast 21/8 ska det vara HR tillhanda.
Det blir spännande detta. Ska det bli så att de digitala spåren blir MGM:s fall i fallet?
-------
Länk till inlägg med sammanfattning och länkar till FUP m m
www.flashback.org/sp71691040