2020-07-17, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kilandwil
Gräv ner dig.

Jag tycker försvarskärringen kan gräva ner sig. Hon är uppenbarligen hög som ett hus. Möjligen i en Stephen King-bok skulle detta kunna vara ett självmord men inte i den riktiga världen. Löjligt att komma med. + att hon tagit ut extra arvode som ovan säger för det pissjobb hon gör.
Citera
2020-07-17, 23:09
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Tack för denna spaning och klargörande. Det är alltså nära cisternerna och masten bilen stått?
Vet inte var du tänker men tror att du tittar för långt nordväst, nära Lövåsberet och det är inte rätt. Oljehamnsvägen går ner till Skeppsholmen o Skeppsviken. Valdemarsbergsvägen korsar oljehamnsvägen och tar slut in i ett otillgängligt sopigt skogsparti. Mellan skeppsviken - bangolfen- oljehamnsvägen.
Citera
2020-07-17, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Betänk att han först var tvungen att åka till Ljungskile för att vilseleda att W rest iväg, där gick många timmar bort.

Väl hemma igen skulle han stycka kroppen medelst vanlig kökskniv vad jag förstår. Det måste tagit lång stund med tanke på badrumsgolvets skador. Dessutom var han förhoppningsvis oerfaren i styckkonsten.

W`s familj började göra sig påmind så han hade väl fullt sjå med att städa och dessutom göra det i tysthet ifall familjen kom och knackade på. W`s pappa tittade ju också in genom brevlådan, var väl på lördagen om jag inte minns fel.
Därefter kom W´s mamma och tittade runt i lägenheten samt på vinden (söndag?)

På måndagen arbetade T och sprang hem 5 ggr, förmodligen gjorde han sig av med det mesta av kroppen då.

Så det fanns inte så mycket tid. T bor i ett hyreshus där någon kan dyka upp i trapphuset när som helst så han var tvungen att vara försiktig.
Jag tror att han sparade huvudet till sist för att han tyckte att det var viktigast att göra sig av med det på en säker plats. Kanske han trodde att man behövde huvudet för att kunna göra en säker identifiering. Det är därför han har packat det så noga med plast och kläder, dessa hade han kanske tänkt att göra sig av med på en annan plats
Man tar fan med huvudet om man ändå ska ut o gömma resten av kroppen! Och gör man inte det då, gör man det när föräldrar börjar undra vart hon tatt vägen o går in i lgh! Då skippar man jobb o gör sig av me skiten fort som fan. Man gör det tom innan man börjar städa, man gör det först av allt! Nädu, det var nån sjuk trofé o inget annat.
Citera
2020-07-17, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Om föräldrarna var inte på honom i helgen då skulle han säkert gjort sig av huvudet oxå.
Han blev skit rädd att föräldrarna skulle ta honom på bar gärning om han gick ut med huvudet.
Han hade inget val förutom att vänta och se om det lugnare ner sig.
Polisen gjorde just i det här fallet väldigt bra jobb och tog honom snabbt. Det brukar gå i vanliga fall flera veckor innan polisen reagerar.

Absolut, Åklagaren agerade ovanligt resolut! Heder och respekt
Citera
2020-07-17, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
I fall där det är självklart att personen vet vad han gjort som i det här fallet med Wilma, där stark bevisning finns, där kropp saknas som personen vet var den är. Eller där medgärningsmän är kompisar och liknande så ska det naturligtvis fram.

Då bör man få ta i med hårdare tag, man bör få vinkla och ljuga/skrämmas så han pratar om var Wilmas kropp i det här fallet finns.

Just den biten är uppe till diskussion i England. Man överväger lagändring som skulle göra det möjligt att vägra att släppa ut en dömd mördare efter avtjänat straff tills han eller hon berättar vart de gjort av kroppen.
Citera
2020-07-18, 00:16
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Just den biten är uppe till diskussion i England. Man överväger lagändring som skulle göra det möjligt att vägra att släppa ut en dömd mördare efter avtjänat straff tills han eller hon berättar vart de gjort av kroppen.
Det låter ju faktiskt vettigt! Då kan ju ett straff verkligen bli på livstid om man inte vill samarbeta.
Citera
2020-07-18, 00:30
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilandwil
Du verkar inte så insatt i hur det funkar.

Kanske dags att Josefsson synar dessa människor ?
Citera
2020-07-18, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Du nämner två stycken som dels är Fenixplacerade och sedan inte ens sitter på Salberga (Fenix finns på Kumla, Hall och Saltvik) så den delen vet jag inte varför du ens tar upp då den inte är så relevant i sammanhanget. Tishko kommer placeras på en anstalt av normalgraden och på en avdelning för personer som har ett visst behov av skydd. Han kommer inte kunna sitta på en helt vanlig avdelning.
Åtminstone Warsame spelade allan på Salberga. Möjligen är han flyttad som jag skrev i tidigare inlägg.
Den andra flöjten sitter väl på hall och spelar allan ?
Hur som helst så lär Tishko få rätta sig i leden om han inte ska få ordentligt med smisk.
Som tidigare ostraffad får han nog passa sig för att vara alltför stor i käften och tillrättavisa andra.

Det gick kanske bra för Tishko att vara stor i käften och tillrättavisa sin unga lilla flickvän.
På kåken blir det något tuffare motstånd än det lilla motstånd som hans numera döda lilla flickvän bjöd på.
För min del gör det inget om Tishkos ansiktsfärg får samma färger som vår svenska flagga, dvs blå och gul.
Citera
2020-07-18, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Det låter ju faktiskt vettigt! Då kan ju ett straff verkligen bli på livstid om man inte vill samarbeta.

Jo det tycker jag också. Enda problemet är väl om du har en oskyldigt dömd stackare som bröstat en 20-års volta mot sitt nekande och inte får bli utsläppt för att han vägrar (inte vet) avslöja vart kroppen är
Citera
2020-07-18, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
vägrar (inte vet) avslöja vart kroppen är

Han har indirekt erkänt eftersom han sagt att polisen inte kommer lösa det. Hur skulle han veta det annars att kroppen inte kommer hittas.
Citera
2020-07-18, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheTrickster
Helt uppenbart att advokathelvetet har saltat notan! Gräv ner dig själv jävla kåkfarare!

Du är uppenbart inte insatt i hur advokater jobbar. Varför skulle jag vara en kåkfarare? För att jag är mer insatt än dig i hur rättsystemet fungerar?
Citera
2020-07-18, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schoolyard
Jag tycker försvarskärringen kan gräva ner sig. Hon är uppenbarligen hög som ett hus. Möjligen i en Stephen King-bok skulle detta kunna vara ett självmord men inte i den riktiga världen. Löjligt att komma med. + att hon tagit ut extra arvode som ovan säger för det pissjobb hon gör.

Hennes uppgift är att försvara sin klient och ta fram alla tänkbara alternativa teorier, oavsett hur troliga de är. Att inte nämna självmord som teori skulle med säkerhet tolkas som bristande försvar och tjänstefel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in