2020-07-17, 20:02
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
De skrev inte att han verkligen har npd väl utan enbart "narcissistiska drag"? Det passar nog många i vårt samhälle idag....

Han är ju utstuderad lögnare, visar helt avsaknad av ånger, verkar inte förstå omfattningen av sitt brott, prioriterar sin egen situation över hennes anhöriga, etc. Det är en profil som nog passar in på många grövre kriminella.

Han är som tyngre brottsling egentligen ganska typisk i sitt agerande i rätten. Sen att han även inte verkar så begåvad då han trodde rätten skulle svälja hans historia. Det påvisar även en övertro på hans egen förmåga.

Det tyder på sociopati. Noll ånger, noll empati, noll förståelse över ens handling. Förnekelse, manipulativ och lögnare. Man får hoppas det finns lite stake denna gång hos rättssystemet och att han får ett rejält straff. Man får hoppas han blir straffad i fängelset också. Gärna misshandlad av brottslingar som har lite tjuvheder kvar, kvinnomisshandlare, kvinnomördare, pedofiler står väl rätt så lågt i rang bland kriminella intagna?
Citera
2020-07-17, 20:12
Medlem
Om föräldrarna var inte på honom i helgen då skulle han säkert gjort sig av huvudet oxå.
Han blev skit rädd att föräldrarna skulle ta honom på bar gärning om han gick ut med huvudet.
Han hade inget val förutom att vänta och se om det lugnare ner sig.
Polisen gjorde just i det här fallet väldigt bra jobb och tog honom snabbt. Det brukar gå i vanliga fall flera veckor innan polisen reagerar.
Citera
2020-07-17, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Alltså, mycket kan man glömma, men ett avstyckat huvud...
Jag tycker det är konstigt och mycket ointelligent att inte lägga en plastpåse om huvudet. Då hade det ju inte runnit blod ut ur väskan. Hur tänkte han då egentligen? Han måste vara en väldigt opraktisk person. Jag har inte sett detta kommenterats någonstans under denna utredning. Tyder på en dålig tankeförmåga tycker jag. Rent barnsligt.
Citera
2020-07-17, 20:42
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Om avsikten var att få alla att tro att W rest till Göteborg, varför inte bara köpa biljetten med hennes kort i Västtrafiks app och sedan ge fan i att sätta sig på tåget? Ingen kollar om någon som köpt biljett inte finns med.
Tågvärdinnan känner igen T som passagerare, men torde haft svårare att peka ut sådana som aldrig satt sig i tåget, t.ex W.
Har skrivit det tidigare...
Tågvärden skannar ju biljetten. Om han inte utnyttjat biljetten hade det ju märkts att ingen åkt och det hade ju inneburit att W aldrig lämnat Uddevalla
Citera
2020-07-17, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Du nämner två stycken som dels är Fenixplacerade och sedan inte ens sitter på Salberga (Fenix finns på Kumla, Hall och Saltvik) så den delen vet jag inte varför du ens tar upp då den inte är så relevant i sammanhanget. Tishko kommer placeras på en anstalt av normalgraden och på en avdelning för personer som har ett visst behov av skydd. Han kommer inte kunna sitta på en helt vanlig avdelning.

Anledningen till att han inte kommer kunna sitta på en helt vanlig avdelning, är det att han skulle bli ihjälslagen inom ett dygn?
Citera
2020-07-17, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om jag räknar, så har hon saltat notan. Jag har varit där, och fakturerat för sånt jobb för andra advokater. Hon har saltat ganska bra. Men det är legio i de kretsarna.
Ja, det vet vi ju vid det här laget. Tandläkare kan också salta i viss mån, men inte på det här viset. Lika bra att inte hänga upp sig på andra. Man mår bäst om man själv har rent mjöl i påsen.
Citera
2020-07-17, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StrenghtCoach
Anledningen till att han inte kommer kunna sitta på en helt vanlig avdelning, är det att han skulle bli ihjälslagen inom ett dygn?

Tror kanske inte han blir ihjälslagen men han kommer få en för honom negativ upplevelse. Kanske få ”morgonkaffe” dvs kokande vatten kastat på sig. Men det kommer inte gå så långt för skulle han placeras på en vanlig avdelning så kommer han få en tillsägelse att lämna inom 10 minuter och en sån som han kommer förstå det och lämna. Han kanske var het och farlig i sin lilla bubbla ute men han kommer bli besviken om han tror han har något att komma med ibland andra fångar.
Citera
2020-07-17, 21:14
Medlem
Är det fler än jag sim har lagt märke till förhöret med Christofer Oksjö där beskriver han att:
” Jag frågade hur det var med henne, hon hade hoppat av skolan, hon bodde med sin kille på Göteborgsvägen.
Jag frågade hur det går med henne annars, hon sa att hon inte ville vistas utomhus så mycket för att hon hade bråkat med lite folk.
Jag frågade om jag kunde hjälpa henne med något, men hon sa att hon skulle lösa det själv. Hon hade själv inte träffat sin syster på länge. Jag frågade om hon hade träffat min son, men det hade hon inte gjort heller”
Bråkat med lite folk, vad var det för folk ?
FOU sida 845.
Citera
2020-07-17, 21:52
Medlem
Citat:
Det är till att sko sig på Wilmas död:
https://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/advokaten-vill-ha-n%C3%A4ra-en-miljon-f%C3%B6r-att-f%C3%B6rsvara-wilmas-m%C3%B6rdare-1.31425983
Mördarens advokat begär 947 522 kronor

Beatrice Rämsell har varit mördarens advokat sedan han anhölls den 19 november förra året.

Hon begär nu 947 522 kronor (inklusive moms) i ersättning för de 410,5 arbetstimmar och 102,5 restimmar hon uppger sig ha lagt ner på Wilma-fallet – samt de kostnader hon lagt ut på exempelvis bilkörning.

Inklusive moms? Betalar staten moms för offentliga försvarare?
Citera
2020-07-17, 22:02
Medlem
Citat:
Om jag räknar, så har hon saltat notan. Jag har varit där, och fakturerat för sånt jobb för andra advokater. Hon har saltat ganska bra. Men det är legio i de kretsarna.

Du verkar inte så insatt i hur det funkar.
Citera
2020-07-17, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schoolyard
Det var ju den sinnessjuka häxan som antydde att Wilma skulle ha begått självmord. Jag hade låst in båda tillsammans om jag fick bestämma. Samhällets avskräde.

Det är hennes uppdrag att försvara honom. Lägg ner. Vidrig människosyn du har. Alla har rätt till en försvarare. Gräv ner dig.
Citera
2020-07-17, 22:23
Medlem
TheTricksters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilandwil
Det är hennes uppdrag att försvara honom. Lägg ner. Vidrig människosyn du har. Alla har rätt till en försvarare. Gräv ner dig.

Helt uppenbart att advokathelvetet har saltat notan! Gräv ner dig själv jävla kåkfarare!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in