2020-07-03, 14:31
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Beach boy
Jag tycker bara serien anspelar på nostalgi på ett cyniskt sätt. Det tar mindre än en minut att googla på deltagarna.

Håller inte alls med dig där och förstår inte riktigt vad du menar med »nostalgi på ett cyniskt sätt«. Vad är det cyniska? När det gäller nostalgi är ju Så mycket bättre i så fall likadant.

Dock tycker jag, som sagt, att programmet inte har tagits om hand på rätt sätt och jag har slutat att titta på det. Att de inte har de första säsongerna i Öppet Arkiv tycker jag är synd.
Citera
2020-07-03, 15:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Håller inte alls med dig där och förstår inte riktigt vad du menar med »nostalgi på ett cyniskt sätt«. Vad är det cyniska? När det gäller nostalgi är ju Så mycket bättre i så fall likadant.

Dock tycker jag, som sagt, att programmet inte har tagits om hand på rätt sätt och jag har slutat att titta på det. Att de inte har de första säsongerna i Öppet Arkiv tycker jag är synd.

De personer som är intressanta har väl redan varit med eller vill inte vara med. Ulf Lundell, Thorsten Flinck, Lars Winnerbäck och Mikael Persbrandt skulle kunna vara några kandidater, men de vill nog ej vara med.
Citera
2020-07-03, 16:47
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Bob
De personer som är intressanta har väl redan varit med eller vill inte vara med. Ulf Lundell, Thorsten Flinck, Lars Winnerbäck och Mikael Persbrandt skulle kunna vara några kandidater, men de vill nog ej vara med.

De fyra första säsongerna var bra, sedan blev det bara sämre. Det finns fler som jag skulle kunna tänka mig, exempelvis Svante Thuresson, Ola Håkansson, Björn Skifs, alla i ABBA och en hel del fler, men naturligtvis handlar det om att de inte vill vara med. Jag förstår dem.
Citera
2020-07-03, 17:05
Bannlyst
Citat:
De fyra första säsongerna var bra, sedan blev det bara sämre. Det finns fler som jag skulle kunna tänka mig, exempelvis Svante Thuresson, Ola Håkansson, Björn Skifs, alla i ABBA och en hel del fler, men naturligtvis handlar det om att de inte vill vara med. Jag förstår dem.

Vad tror du anledningen är att vissa inte vill vara med? Gäller även Så mycket bättre. De tjänar nog inte så illa och gratis sprit, mat och boende.
Citera
2020-07-03, 18:13
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Bob
Vad tror du anledningen är att vissa inte vill vara med? Gäller även Så mycket bättre. De tjänar nog inte så illa och gratis sprit, mat och boende.

De vill värna sin integritet och tycker inte om att umgås med andra på det sättet.
Citera
2020-07-03, 18:42
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:

Det känns bara manipulativt att anspela på nostalgi pådet sättet de gör istället för att skapa nya koncept.. Det känns som de har tänkt " Om vi tar med massa föredettingar så kommer de gamla stofilerna att bänka sig"
Citera
2020-07-17, 21:32
Medlem
Årets stjärnor tycker jag var helt okej val.

Shimas sommarprat var väldigt intressant, rekommenderas. Ernst och Kjell kände jag dock inte till innan

I nån framtida säsong skulle jag vilja se Rolf Lassgård, Anders Linder, Lena Endre eller nån från Galenskaparna och After Shave. Hoppas dom vill vara med själva nån gång
Citera
2020-07-18, 07:30
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikpwb
Årets stjärnor tycker jag var helt okej val.

Shimas sommarprat var väldigt intressant, rekommenderas. Ernst och Kjell kände jag dock inte till innan

I nån framtida säsong skulle jag vilja se Rolf Lassgård, Anders Linder, Lena Endre eller nån från Galenskaparna och After Shave. Hoppas dom vill vara med själva nån gång

Hur har du lyckats undgå vilka Ernst Billgren och Kjell Wilhelmsen är???

Lassgård och Endre har garanterat fått frågan flertalet gånger men uppenbarligen tackat nej. Inte heller direkt orimligt att Claes Eriksson fått frågan från GAS-gänget men tackat nej.
Citera
2020-07-26, 14:18
Medlem
Funderade lite och tänkte att dessa skulle också vara intressanta att se:

Dolph Lundgren
Alicia Vikander
Bert-Åke Varg
Helen Sjöholm
Lennart Jähkel

Är tveksam om Dolph skulle tacka ja men han ledde ju förvånansvärt nog Mello 2010 så vem vet

Bert-Åke kanske är för gammal för att orka men han var ju med i den där tråkiga serien Andra åket för inte så längesen

Alicia kanske är för ung men hon är ju intressant ändå

Helen och Lennart kanske också har tackat nej men man kan ju hoppas
Citera
2020-08-06, 00:09
Medlem
farlings avatar
Jag kanske minns fel men var inte meningen från början att programmet skulle vara lite "det här är ditt liv"?
Ny börjar det krypa lite väl långt ner i åldrarna när Shima, som inte ens är 40 ska vara med.
Har visserligen inte lyssnat på hennes Sommarprat ännu men det blir lite kaka på kaka när någon är med som också gjort sommar samma år.

Saknar de första säsongerna då äldre kända personer blickade tillbaka på sitt liv och har massvis att berätta.
Citera
2020-08-06, 00:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Jag kanske minns fel men var inte meningen från början att programmet skulle vara lite "det här är ditt liv"?
Ny börjar det krypa lite väl långt ner i åldrarna när Shima, som inte ens är 40 ska vara med.
Har visserligen inte lyssnat på hennes Sommarprat ännu men det blir lite kaka på kaka när någon är med som också gjort sommar samma år.

Saknar de första säsongerna då äldre kända personer blickade tillbaka på sitt liv och har massvis att berätta.

Det är samma patrask i varenda radio- och tvprogram numera. Det börjar råda brist nu på personer som vill vara med i dylika program. Bara att se en vanlig sommar med Allsång på Skansen, Liseberg och Sommarkrysset. Alla tre erbjuder samma artister. Nu ska Plura och Lisa Nilsson vara med för andra gången i "Så mycket bättre".

Charlotte har ju redan pratat ut om alla sina 11 aborter runt 100 gånger, inklusive egen biografi på tv.

Orka!
Citera
2020-08-06, 11:15
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farling

Precis, det sägs inget nytt heller. Samma historier har dragits till förbannelse och vem tusan orkar se Wahlgren (som vissa i tråden verkade älska dock) som redan har ett eget program i fler program?
Det blir bara rundgång med samma folk som vill synas numera.

Det beror ju dels på att det tunga artilleriet i namnväg redan medverkat/alltid tackar nej och då får man gå neråt i kedjan vilket gör att det blir mer ointressant individer som medverkar och det blir ju inte lika bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in