2020-07-17, 13:38
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
En Gotlandshelg för en månad sen, ja. Ingen SD på HD´s foton. Inga barn heller, för den delen. De där båda förtjänar varandra, det är ett som är säkert...

Antar att SD inte vill synas för sportig om han nu är sjukskriven. Försäkringskassan kan ju ha invändningar. Jag som skattebetalare har definitivt invändningar.

Men jag är säker på att GM/GM´s och eventuella beskyddare kommer att få sitt straff. Varken Polisen eller åklagarna lär vila innan detta sker.

#TeamÅsaHiding

De gemensamma fotona ligger i en annan geocachares bildgalleri.
Citera
2020-07-17, 14:11
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Hur länge en relation än pågått får man ju aldrig tvinga sig på någon. SD verkar osmidig i sin relation med LW.
Den som framstår som ärligast är ju LW och därför tror jag att våldtäkten verkligen skett.

Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Håller med om att våldtäkten troligen skett.
S berättar i P7an att han hade övertag på L, kände ilska, hat och sexuell attraktion. Vid det tillfället hade inte S fått ta del av hela FUP. Han erkänner en del för att han inte visste vad utredarna hade för bevis? Ungefär som med test av cykelväxlarna och blodigt sex som han sen tar tillbaka när han fattar att ingen sett honom cykla och för det finns inga blodspår på altan, cykelsadeln m m efter sex.

Den som utförde P7an behöver höras i HR och S bör förklara närmare om vad han menar om sitt övertag på L.

P7
www.docdroid.net/78GdMlp/p7-pdf#page=3

Men herregud, skärpning!

AB 146 förhör LW s (5) Pdf sid 276-277.

T*herese säger att 19/12 2016 så ringde Lena och "tokgrät". Hon sa att hon hade blivit våldtagen av Stefan och att han hade hotat henne om att han skulle häng ut bilder på henne på sociala medier. T*herese säger att hon knappt förstod vad hon pratade om. Hon sa åt henne att prata med Polis och CMV vilket hon sa att hon hade gjort.
-------------------
Att Lena ljuger styrks av att hon också ljuger om att hon pratat om med såväl polis som CMV eftersom det förutsätter att såväl polisen som CMV inte tog våldtäckten på allvar.

Att Åkl lägger vikt vid anmälningen vilken Lena provocerande fram för att bekräfta MGMs våldsamma beteende men avstått att föra fram våldtäckten MGM sägs utsatt henne för är snällt sagt oärligt att påstå.
--------------------
T*herese förhör sidan 277.
Hon hade olika grupperingar av vänner och hon var smickrad över att hon hade kontakt med vissa män.
--------------------
En gruppering var "lyssnarna och curlarna " vilka villigt lät sig duperas med liknande skrönor om hur monstret SD förstört hennes liv. Ett förarbete till skrönorna i tråden vilka sägs bevisa han har tagit hennes liv.

Ska vi inte piffa upp tråden med några fler våldtäckter?
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-07-17 kl. 14:16.
Citera
2020-07-17, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Squama
Sånt sinnessjukt babbel som vanligt och det är, för mig iaf, helt obegripligt att så många faller för det och - dessutom - får invändningar att handla om victim blaming. Förstå er egen roll i detta, någon gång, snälla.

Offrets leverne är en central del i denna gåta. Att åtminstone inse detta gör en hel del för trovärdigheten. Tyvärr är det inte många av de mer känslomässiga skribenterna som har den förmågan.

Känslomässiga? Aggressivitet och hat är också känslomässigt. Det ultimata negativa är att mörda någon. SDs hat och gärning är fylld med negativa känslomässiga uttryck. Han saknar självinsikt och tror att mordet var rättfärdigt. Högst vanligt bland mördare.
Citera
2020-07-17, 15:09
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Hon anmälde inte heller SDs hot mot henne och A*ron! Hotet förnekade inte SD i sin konversation med Lena!

Det finns många kvinnor som inte anmäler vare sig hot, våld eller våldtäkt.

Man kan förstå varför det är så, särskilt när man ser vilken syn många i tråden har.
Det är många som känner sig skuldbelagda, men också kränkta. Det är en jobbig process att gå igenom om det blir en rättegång, och inte så lätt att få en misstänkt dömd. Då kanske du har behövt få ditt liv in-o -utvänt (med trosor och allt) och sedan vet den misstänkte vem du är och att du har anmält. Det kan vara en fruktansvärd resa, både under och efteråt.

Se hur du och några andra inte tror ett dugg på varken hot, stalking, misshandel eller våldtäkt. Nu är hon död. Ni lägger skulden på henne.

Citat:
Se hur du och några andra inte tror ett dugg på varken hot, stalking, misshandel eller våldtäkt. Nu är hon död. Ni lägger skulden på henne.

Det är ju lite svårt att veta vad man ska tro på
när hon berättar olika versioner för olika
personer. Vilken version ska man tro på?

Det jag tycker är intressant är att det inte finns
några hot, stalking, misshandel som vi vet om efter våren -17. Jag tror att allt förändrades för
SD när HD avslöjade affären. Han förstod att
det var allvar och att han måste välja. Han
försökte välja HD. Men då blev det ombytta
roller. Då var det LW som hotade honom om
han inte bevisade att hon inte varit en
"bajstrasa" för honom. Om och om igen. Hon
skrev långa utläggningar om vad som ingick i
att bevisa att hon inte varit en "bajstrasa".
Och allt skulle göras för att han själv ville.
Man kan inte bestämma över människors
känslor. Hon kunde tvinga honom att göra som
hon ville. Men hon kunde inte bestämma över
hans känslor.

Det bästa hade varit om SD hade sagt att hon
var en "bajstrasa" och struntat i hennes hot.
Brutit kontakten med henne. Det är enda
sättet att slippa ifrån en narcissist. No contact.

Till styrkande av att SD inte längre hade någon
anledning att stalka och hota LW efter våren -17. Han ville inte längre ha henne. HD hade
avslöjat deras affär.
Citera
2020-07-17, 16:05
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
De gemensamma fotona ligger i en annan geocachares bildgalleri.

Jo, tack, jag vet. Har sett bilderna på de lyckliga tu (medbrottslingarna?).

Det är väl bra för Polisen och åklagarna att de är på samma ställe. Sparar nog lite resurser.

Vissa kvinnor dras till mördare. Det visste även Ted Bundy.

Bundy var också självgod, grandios, fnissade, spelade överlägsen och skrattade sig igenom förhör och rättegången - och sa även han ungefär: "BARA jag vet om jag är mördaren".

Bundy åkte också dit till slut. Han trodde han var smartare än alla andra. Det var han inte.

Så kommer även att ske för LW´s mördare.

#TeamÅsaHiding
Senast redigerad av Fröken_Sverige 2020-07-17 kl. 16:17.
Citera
2020-07-17, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
En viss flytt krävs väl. Närmaste finka ligger väl i Kumla?

Ja skulle HR döma SD som skyldig så lär det väl då också bli beslut om häktning tills domen vinner laga kraft. Och sedan förflyttning till Kumla.
Alla långtidsdömda skall väl initialt dit för utvärdering/beslut om placering (Riksmottagningen)?
Citera
2020-07-17, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja skulle HR döma SD som skyldig så lär det väl då också bli beslut om häktning tills domen vinner laga kraft. Och sedan förflyttning till Kumla.
Alla långtidsdömda skall väl initialt dit för utvärdering/beslut om placering (Riksmottagningen)?
Ja, den utvärderingen är under 6 veckor om jag minns rätt. Killen är ju inte direkt farlig för allmänhet så jag misstänker att han hamnar på ett ställe med säkerhetsklass 2 med tanke på att det lär bli livstid. Har inte koll på hur Kumla ligger. Men nån kumlabunker hamnar inte på. Men Kumla har även mellanklassinterner om jag minns rätt - och det ligger nära med tanke på barnbesök.
Citera
2020-07-17, 17:10
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Ja varför gör inte alla det de borde göra? Det finns våldtäkt inom äktenskapet också men hur många anmäler det?
Hon försökte väl få tillbaka nyckeln, eller? Säger hon inte också till väninnan att hon anmält? Var det den gången hon tog tillbaka anmälan (ev efter att våldsmannen bett så hemskt mycket om förlåt)?

Citat:
Hon försökte väl få tillbaka nyckeln, eller?
När? Hur?
Hon hade kodlås. Hon kunde bara ha bytt kod
om hon inte ville ha besök av SD.

Citat:
Säger hon inte också till väninnan att hon anmält?

Jo, det sa hon. Men vad jag vet så finns ingen
sådan anmälan. Tror du inte att ÅK tagit med den i FUP om det funnits en sådan anmälan?

Anmälan som hon tog tillbaka gjordes i nov. -16 och gällde ofredande.

I jan. -17 anmälde hon bilincidenten.

Jag tycker bara att det är konstigt att hon inte
anmälde en våldtäkt, där det faktiskt hade
kunnat finnas bevis på ett allvarligt brott, men
anmälde "småsaker" som hon inte kunde
bevisa.
Citera
2020-07-17, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
När? Hur?
Hon hade kodlås. Hon kunde bara ha bytt kod
om hon inte ville ha besök av SD.

Jo, det sa hon. Men vad jag vet så finns ingen
sådan anmälan. Tror du inte att ÅK tagit med den i FUP om det funnits en sådan anmälan?

Anmälan som hon tog tillbaka gjordes i nov. -16 och gällde ofredande.

I jan. -17 anmälde hon bilincidenten.

Jag tycker bara att det är konstigt att hon inte
anmälde en våldtäkt, där det faktiskt hade
kunnat finnas bevis på ett allvarligt brott, men
anmälde "småsaker" som hon inte kunde
bevisa.
Klart hon kunde bytt kod. Det gjorde hon inte. Klart hon kunde anmält våldtäkt - väldigt få gör det i relationen. Småsakerna hon anmälde är i ditt enkla huvud. Eller det kanske är "till styrkande av" att hon är skyldig till sin egen död?

Om du har minsta lilla insikt i hur saker och ting fungerar så är det oerhört vanligt att en kvinna tar tillbaka sin anmälan. Det är också ovanligt att våldtäkter i relationer anmäls, och oftast fortsätter man relationen av olika orsaker som jag inte tänker gå in i diskussion på.

"Till styrkande av..." Herregud.
Citera
2020-07-17, 17:48
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
AB 146 förhör LW s (5) Pdf sid 276-277

/../

T*herese säger att 19/12 2016 så ringde Lena och "tokgrät". Hon sa att hon hade blivit våldtagen av Stefan och att han hade hotat henne om att han skulle häng ut bilder på henne på sociala medier. T*herese säger att hon knappt förstod vad hon pratade om. Hon sa åt henne att prata med Polis och CMV vilket hon sa att hon hade gjort. T*herese säger att hon var "jätte ledsen" och hon hade aldrig hört henne så förut eftersom Lena nästan alltid var glad.

/../

Det skulle vara intressant om Th*r*s* visste när den påstådda våldtäkten ägt rum?

Dagen innan telefonsamtalet (18/12 2016) var LW på event tillsammans med SD och av loggtexten att döma verkar nämligen allt vara frid och fröjd. (Hon skämtar tom. i en bildtext att "HTD försöker få upp den").

Citera
2020-07-17, 19:30
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thislookslike
Målet är uppenbart att svärta ner offret, s.k. Blame victim, och inte att själv ha en uppenbart genomtänkt alternativ gärningsman att väva in i den fakta som presenterats genom FUP och rättegången i TR. Det viktiga är att fokusera på offrets vandel och att om offret förstått att bete sig annorlunda i samvaro med SD så hade hon inte blivit mördad. Offret är alltså ansvarig för hur mördaren agerar. Dessutom skulle offret ha förstått det genom kristallkulan som ser in i framtiden.
Men visst är det många som efterfrågat svar om vilket spår glorius anser att polisen borde utreda som alternativ för det mot SD. Inget svar på det lär komma dock eftersom FUP finns och pekar på SD, HD och JG:s raderingar ur respektive telefoner, lögner under förhör och ovilja att svara på utredarnas frågor. Det är liksom det som alla har att förhålla sig till när det gäller det juridiska.

Den enda som jag skulle kunna tänka mig bli så där ohejdat arg på LW skulle kunna vara den karl som bodde nedanför Kilsbergen ihop med sin kvinna .Han blev ju förtjust i LW; LW likadant ,men hon ville bara vara KK medans han (antar jag) var van vid ett samboliv med en kvinna (matordningar, tvätten tvättad osv.planerade matinköp och sådant.Kanske få inhandlat ifrån systemet när man ej kan köra bil själv i vissa lägen ,vad vet jag ??)
Spekulationer givetvis...
Iallafall så hade ju denna man sagt till LW i vredesmod att :
.Du har förstört hela mitt liv! !!
Han tvingades ju göra slut med kvinnan hans,när LW blev intressant.
Han blev tvungen att flytta in till egen lägenhet i stan efter att ha bott fint ute på landet,intew kul alls....
LW ville ej flytta ihop bara typ"ligga" då och då ,och då sa han helt NEJ! till den varianten och lämnade LW åt sitt öde...(kan man ju förstå) Man vet ju vad man har och inte vad man får och ibland kan det bli inte så bra ....ju....suck...

Aja,det var visst någonting om att hans fd flickvän varit rädd för honom i något visst läge ,något som han inte ens märkte av själv ,så oförstående i detta så kände han sig helt oskyldig ...
Vet inte om det står någonstans i FUP:en om den händelsen ,antar ej ???

Tror LW också känt sig rädd någon gång ...
Men som sagt svaga minnen att jag läst detta i tråden,så det är ju mina egna spekulationer såklart.

Men visst kan en person som blivit av med sitt tidigare liv och sen blir mer eller mindre dumpad utav LW ,med endast en sak som var intressant ,kan ju göra var och varannan man ilsk ,och tvär .
Det skulle jag ha blivit åtminstone ,även bitter.

Sen att hon dagarna innan hon skulle resa till Norge bad om att få låna hans mobilladdare när hon skulle charma in sig hos en ny "stjärna" måste ha känts otroligt weird för denne man?

Så visst ,om en man (mycket arg inombords), skulle ha stått utanför LW med en laddare i handen ,kan ju ha gjort så att LW gav sig ut ...men hur billigt är inte det ,går ut för laddaren ,ej för karln?
Men då hade jag sett till att använda laddaren som strypsnara ....OM jag hade varit en ARG man på LW ...i denna specifika situation...
Tror ärligt talat LW var en sådan kvinna som man inte skulle nästla in sig för mycket med för det var då vi män verkade bli ondsinta och besvikna ,så typ:
-Tjenare! Vackert väder idag ! verkade typ räcka som vänskapskontakt.

Ja jag undrar verkligen ,hur hon behandlade folk?
De flesta män vill ju inte bli utnyttjade enbart sexuellt ...eller för en snygg guldring ,eller laddare...så jao ...hon levde aningens fel kan jag börja tycka nu efteråt.

(Endast spekulationer,antagligen rena fantasin ifrån mig)

Ps. Hade i så fall denne person lyckats gjort något mot LW och sen hunnit iväg för att hämta sin kompis kl.08.00 på morgonkvisten för att de skulle vidare ner mot Tyskland ?
Men allt detta måste ju polisen kollat upp noga ,visst ?
Vet bara att denna person var redigt arg och besviken på LW och hennes sätt mot honom ...som man faktiskt kan förstå... Ds.
Senast redigerad av landbandy 2020-07-17 kl. 19:48.
Citera
2020-07-17, 19:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Den enda som jag skulle kunna tänka mig bli så där ohejdat arg på LW skulle kunna vara den karl som bodde nedanför Kilsbergen ihop med sin kvinna .Han blev ju förtjust i LW; LW likadant ,men hon ville bara vara KK medans han (antar jag) var van vid ett samboliv med en kvinna (matordningar, tvätten tvättad osv.planerade matinköp och sådant.Kanske få inhandlat ifrån systemet när man ej kan köra bil själv i vissa lägen ,vad vet jag ??)
Spekulationer givetvis...
Iallafall så hade ju denna man sagt till LW i vredesmod att :
.Du har förstört hela mitt liv! !!
Han tvingades ju göra slut med kvinnan hans,när LW blev intressant.
Han blev tvungen att flytta in till egen lägenhet i stan efter att ha bott fint ute på landet,intew kul alls....
LW ville ej flytta ihop bara typ"ligga" då och då ,och då sa han helt NEJ! till den varianten och lämnade LW åt sitt öde...(kan man ju förstå) Man vet ju vad man har och inte vad man får och ibland kan det bli inte så bra ....ju....suck...

Aja,det var visst någonting om att hans fd flickvän varit rädd för honom i något visst läge ,något som han inte ens märkte av själv ,så oförstående i detta så kände han sig helt oskyldig ...
Vet inte om det står någonstans i FUP:en om den händelsen ,antar ej ???

Tror LW också känt sig rädd någon gång ...
Men som sagt svaga minnen att jag läst detta i tråden,så det är ju mina egna spekulationer såklart.

Men visst kan en person som blivit av med sitt tidigare liv och sen blir mer eller mindre dumpad utav LW ,med endast en sak som var intressant ,kan ju göra var och varannan man ilsk ,och tvär .
Det skulle jag ha blivit åtminstone ,även bitter.

Sen att hon dagarna innan hon skulle resa till Norge bad om att få låna hans mobilladdare när hon skulle charma in sig hos en ny "stjärna" måste ha känts otroligt weird för denne man?

Så visst ,att en arg man står utanför med en laddare i handen ,kan ju ha gjort så att LW gav sig ut ...men hur billigt är inte det ,går ut för laddaren ,ej för karln?
Men då hade jag sett till att använda laddaren som strypsnara ....OM jag hade varit en ARG man på LW ...i denna specifika situation...
Tror ärligt talat LW var en sådan kvinna som man inte skulle nästla in sig för mycket med för det var då vi män verkade bli ondsinta och besvikna ,så typ:
-Tjenare! Vackert väder idag ! verkade typ räcka som vänskapskontakt.

Ja jag undrar verkligen ,hur hon behandlade folk?
De flesta män vill ju inte bli utnyttjade enbart sexuellt ...eller för en snygg guldring ,eller laddare...så jao ...hon levde aningens fel kan jag börja tycka nu efteråt.

(Endast spekulationer)

Men var det så att relationen mellan denna man och LW förstörde hans relation till sin flickvän? Då måste det innebära att han var otrogen?
För är man otrogen kan man väl inte bara anklaga Lena för att det inte höll?
Och som jag har fattat det så var denna relation längre tillbaka i tiden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in