2020-07-16, 23:24
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, en fruktansvärd konversation, som ingen normal människa för.
Därför menar jag att för dessa två har de onormala blivit "normalt".

Jag upplever starkt att SD planterar in i HDs hjärna, manipulerar henne.
Se hur han hela tiden leder in samtalet på Lena. Och hur HD ska uppleva det.
Sedan är SD inte snäll när HD har mindre bra saker att säga om Lena. Då upplever jag att han säger "snälla" saker om Lena på ett sådant sätt att det kan upplevas känsligt för HD, istället för att värna om henne. På det "jag älskar dig", vilket blir ett dubbeltydigt budskap.
Så pratar han om att "straffa Lena". Det måste verkligen bli ett turmoil i HDs inre, med alla motsägelsefulla saker som sägs.

Det skulle vara intressant att höra vad en psykolog hade att säga om denna konversation. Som du säger, den är mycket talande.

Det är väl så här SD har prata med både Lena och HD. Inte undra på att de har blivit upp-och-ner vända.

Minns inte vem i tråden som skrev att hon fick gåshud av att lyssna på den länk vi fick till en filmsnutt när SD går utanför Lenas hus på natten i Hjärsta och pratar. Lite samma känsla av något ogripbart hotfullt och riktigt otäckt finns där.

Jag får samma känsla av det här samtalet. Det är som taget ur en rysare.

Men HD låter sig ju inte manipuleras i det här
samtalet. Hon genomskådar honom och säger
emot.

Precis som när han ville att hon skulle ha
barnen helgen innan LW mördades. Hon gick
inte på hans BS utan sa ifrån till honom.

Hon avslöjade också att SD och LW hade en
affär.

Jag tycket inte att hon verkar manipulerad
eller hjärntvättad.
Senast redigerad av gloriouslife 2020-07-16 kl. 23:32.
Citera
2020-07-16, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Hans ironi är ett förtäckt hånande av sina vänner, Han är ett stort barn, som inte utvecklats normalt,han har stagnerat i tonåren.

Hårda ord om Stefan Davidsson
Citera
2020-07-16, 23:44
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Bra inlägg.....

Så SD skulle ha våldtagit Lena, låter mkt konstigt, varför skulle SD våldta Lena när deras förhållande pågått i sex 6 år, där båda verkade vara överens om deras förhållande?

Varför anmälde inte LW våldtäkten?
Varför bröt hon inte kontakten om han
våldtagit henne?
Varför ändrade hon inte koden eller tog tillbaka
nyckeln så att den som våldtagit henne inte
kunde komma in?
Citera
2020-07-16, 23:51
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Men HD låter sig ju inte manipuleras i det här
samtalet. Hon genomskådar honom och säger
emot.

Precis som när han ville att hon skulle ha
barnen helgen innan LW mördades. Hon gick
inte på hans BS utan sa ifrån till honom.

Hon avslöjade också att SD och LW hade en
affär.

Jag tycket inte att hon verkar manipulerad
eller hjärntvättad.

HD är en mkt stark kvinna som har haft en långdragen depression, som hon lyckats ta sig ur och kommit tillbaka till livet som säkert givit henne ett meningsfullt liv åter, hon och barnen med sin pappa, de kommer säkert att få ett långt harmoniskt liv tillsammans, där de förhoppningsvis kan börja leva med sina barn tillsammans som en familj, som säkert alla i tråden önskar.
Citera
2020-07-16, 23:53
Medlem
Citat:
Bra inlägg.....

Så SD skulle ha våldtagit Lena, låter mkt konstigt, varför skulle SD våldta Lena när deras förhållande pågått i sex 6 år, där båda verkade vara överens om deras förhållande?
I många relationer, som pågår under åratal, sker det våldtäkter och relationen fortsätter ändå. Detta sker i relationer där det finns en kontrollerande, svartsjuk, man - som inte gillar att hans kvinna säger nej. Det handlar om makt. Den makten utövade SD ständigt: fotograferande genom fönster, planterande av ljus i hennes bostad, hot via sms, verbala hot osv osv. Och tydligen våldtog han henne också.

Förstår att du inte kan ta in det, men det är så det kan fungera i relationer som just SDs och LWs.
Senast redigerad av Picasso2 2020-07-17 kl. 00:06.
Citera
2020-07-17, 00:15
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
HD är en mkt stark kvinna som har haft en långdragen depression, som hon lyckats ta sig ur och kommit tillbaka till livet som säkert givit henne ett meningsfullt liv åter, hon och barnen med sin pappa, de kommer säkert att få ett långt harmoniskt liv tillsammans, där de förhoppningsvis kan börja leva med sina barn tillsammans som en familj, som säkert alla i tråden önskar.
Vem är du försöker övertala?

Stefan kommer att vilja mörda sin familj igen när han anser att det är bäst för honom. Kanske när han hittat en ny älskarinna igen?

Jag tror ju dock han trillar dit i Hovrätten.
Citera
2020-07-17, 00:17
Medlem
landbandys avatar
Det här är så klurigt så det är svårt att orka med vad som händer .....
Att inse att den ena gjorde så medans den andre gjorde så , så att det hela blev så illa som det blev ...pga av olika beteendemönster hos olika personer ....
Senast redigerad av landbandy 2020-07-17 kl. 01:14.
Citera
2020-07-17, 00:39
Medlem
Squamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
I många relationer, som pågår under åratal, sker det våldtäkter och relationen fortsätter ändå. Detta sker i relationer där det finns en kontrollerande, svartsjuk, man - som inte gillar att hans kvinna säger nej. Det handlar om makt. Den makten utövade SD ständigt: fotograferande genom fönster, planterande av ljus i hennes bostad, hot via sms, verbala hot osv osv. Och tydligen våldtog han henne också.

Förstår att du inte kan ta in det, men det är så det kan fungera i relationer som just SDs och LWs.

Sånt sinnessjukt babbel som vanligt och det är, för mig iaf, helt obegripligt att så många faller för det och - dessutom - får invändningar att handla om victim blaming. Förstå er egen roll i detta, någon gång, snälla.

Offrets leverne är en central del i denna gåta. Att åtminstone inse detta gör en hel del för trovärdigheten. Tyvärr är det inte många av de mer känslomässiga skribenterna som har den förmågan.
Citera
2020-07-17, 04:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Du får gärna klippa och klistra från mina inlägg, men eftersom du gör narr av mig så har jag önskemål om att du visar varifrån du klippt och klistrat.
Jag kan påpeka att det tog ganska lång tid att få ner det talade till skrift, dvs inte helt utan en viss arbetsinsats.

Vad jag ville få fram, och även åklagaren var att man inte kan säga att det inte är SDs skor som har lämnat avtrycken.

Snoris försöker ju omforma det hela till att SD inte kan knytas till platsen för att hans skor inte kunde bindas till skoavtrycken. Då låter det som att han skor inte passade avtrycken.

SD kan inte avföras för att avtrycken inte gick att analysera.
Det var många försvårande faktorer, som att det varit blodigt och tyget blivit blött, att tyg hade legat skrynkligt osv.

SD är inte utesluten att vara den som har dödat Lena pga ofullständiga skoavtryck.

Det va knappast någon som inte fattade att det va ditt inlägg.
Du har gjort ett bra jobb med det, Tackar dig för det.

Det är inte dig jag vill göra narr av utan ÅK, men när du stöttar henne så
skvimpar det över på dig också.

Hon vill få det till att det kan vara SDs skoavtryck för att det inte är bevisat att
det inte är hans skoavtryck.
Hur ska det kunna bevisas att det inte är hans skoavtryck när det inte ens är bevisat
att det är skoavtryck.
Teknikern upprepar hela tiden att det inte är bevisat att det är skoavtryck, lik förbannat
försöker ÅK få sittande rätt å tro att det kan vara SDs skoavtryck.

Förstår du inte hur tunt det är samt hur otroligt korkat det framstår.
Undrar om inte domaren också tyckte det.

Åkl: Då har jag inga fler frågor.

Domaren: Nehe, finns det några fler frågar?
Citera
2020-07-17, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Varför anmälde inte LW våldtäkten?
Varför bröt hon inte kontakten om han
våldtagit henne?
Varför ändrade hon inte koden eller tog tillbaka
nyckeln så att den som våldtagit henne inte
kunde komma in?

Ja varför gör inte alla det de borde göra? Det finns våldtäkt inom äktenskapet också men hur många anmäler det?
Hon försökte väl få tillbaka nyckeln, eller? Säger hon inte också till väninnan att hon anmält? Var det den gången hon tog tillbaka anmälan (ev efter att våldsmannen bett så hemskt mycket om förlåt)?
Citera
2020-07-17, 10:04
Medlem
Citat:
Bra inlägg.....

Hur länge en relation än pågått får man ju aldrig tvinga sig på någon. SD verkar osmidig i sin relation med LW.
Den som framstår som ärligast är ju LW och därför tror jag att våldtäkten verkligen skett.
Citera
2020-07-17, 10:04
Medlem
doktor-millers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Blir han friad i HR lär det blir ett rejält skadestånd med tanke på den långa häktningstiden samt alla skriverier. Sjukskriven? Vilken läkare har sjukskrivit honom och vilken försäkringskassa betalar ut pengar till en fullt arbetsför människa?
Det undrar jag också, inte ens allvarligt Cancersjuka personer får vara hemma en längre tid, de uppmanas av FK att gå till AF om de inte orkar med sitt jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in