Citat:
Ursprungligen postat av
johannajack
Nja relativt fort, 4 dagar.. Man skyndar väl sig som en idiot att göra sig av med så tunga bevis om man inte vill åka dit?!
Betänk att han först var tvungen att åka till Ljungskile för att vilseleda att W rest iväg, där gick många timmar bort.
Väl hemma igen skulle han stycka kroppen medelst vanlig kökskniv vad jag förstår. Det måste tagit lång stund med tanke på badrumsgolvets skador. Dessutom var han förhoppningsvis oerfaren i styckkonsten.
W`s familj började göra sig påmind så han hade väl fullt sjå med att städa och dessutom göra det i tysthet ifall familjen kom och knackade på. W`s pappa tittade ju också in genom brevlådan, var väl på lördagen om jag inte minns fel.
Därefter kom W´s mamma och tittade runt i lägenheten samt på vinden (söndag?)
På måndagen arbetade T och sprang hem 5 ggr, förmodligen gjorde han sig av med det mesta av kroppen då.
Så det fanns inte så mycket tid. T bor i ett hyreshus där någon kan dyka upp i trapphuset när som helst så han var tvungen att vara försiktig.
Jag tror att han sparade huvudet till sist för att han tyckte att det var viktigast att göra sig av med det på en säker plats. Kanske han trodde att man behövde huvudet för att kunna göra en säker identifiering. Det är därför han har packat det så noga med plast och kläder, dessa hade han kanske tänkt att göra sig av med på en annan plats