2020-07-17, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blygauffe
En tanke som slog mig. Kanske han tog tåget te gbg o mellan uddevalla o ljungskile så kom han på att han glömde väskan me huvudet. Så han hoppar av i ljungskile för återvända hem.
Väl hemma på natten så dras han om hur få bort huvudet.

Ingen har sett honom med större resgods på tåget, glömde han resten också....
Citera
2020-07-17, 16:58
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Nja relativt fort, 4 dagar.. Man skyndar väl sig som en idiot att göra sig av med så tunga bevis om man inte vill åka dit?!
Betänk att han först var tvungen att åka till Ljungskile för att vilseleda att W rest iväg, där gick många timmar bort.

Väl hemma igen skulle han stycka kroppen medelst vanlig kökskniv vad jag förstår. Det måste tagit lång stund med tanke på badrumsgolvets skador. Dessutom var han förhoppningsvis oerfaren i styckkonsten.

W`s familj började göra sig påmind så han hade väl fullt sjå med att städa och dessutom göra det i tysthet ifall familjen kom och knackade på. W`s pappa tittade ju också in genom brevlådan, var väl på lördagen om jag inte minns fel.
Därefter kom W´s mamma och tittade runt i lägenheten samt på vinden (söndag?)

På måndagen arbetade T och sprang hem 5 ggr, förmodligen gjorde han sig av med det mesta av kroppen då.

Så det fanns inte så mycket tid. T bor i ett hyreshus där någon kan dyka upp i trapphuset när som helst så han var tvungen att vara försiktig.
Jag tror att han sparade huvudet till sist för att han tyckte att det var viktigast att göra sig av med det på en säker plats. Kanske han trodde att man behövde huvudet för att kunna göra en säker identifiering. Det är därför han har packat det så noga med plast och kläder, dessa hade han kanske tänkt att göra sig av med på en annan plats
Citera
2020-07-17, 17:26
Medlem
motor89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Alltså, mycket kan man glömma, men ett avstyckat huvud...
Folk glömmer.
Igår körde jag till tippen och var säker på att jag fått med mig allt skräp. Helt säker - check and double check.
Idag upptäckte jag att jag glömt att ta med fyra rostiga bromsskivor som ligger fullt synliga i garaget.
Och jag var inte ens stressad.
Citera
2020-07-17, 17:30
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motor89
Folk glömmer.
Igår körde jag till tippen och var säker på att jag fått med mig allt skräp. Helt säker - check and double check.
Idag upptäckte jag att jag glömt att ta med fyra rostiga bromsskivor som ligger fullt synliga i garaget.
Och jag var inte ens stressad.
Jo, men att glömma ta med sig ett avhugget huvud...
Citera
2020-07-17, 17:35
Medlem
Det är till att sko sig på Wilmas död:
https://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/advokaten-vill-ha-n%C3%A4ra-en-miljon-f%C3%B6r-att-f%C3%B6rsvara-wilmas-m%C3%B6rdare-1.31425983
Mördarens advokat begär 947 522 kronor

Beatrice Rämsell har varit mördarens advokat sedan han anhölls den 19 november förra året.

Hon begär nu 947 522 kronor (inklusive moms) i ersättning för de 410,5 arbetstimmar och 102,5 restimmar hon uppger sig ha lagt ner på Wilma-fallet – samt de kostnader hon lagt ut på exempelvis bilkörning.
Citera
2020-07-17, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Bra gjort! Ska bli intressant att höra beslutet

BESLUT

Hovrätten avslår överklagandet.
Senast redigerad av xXz9 2020-07-17 kl. 17:43.
Citera
2020-07-17, 17:43
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Han sket ut henne i Göta älv.
Var skedde toabesöken i fråga?
Citera
2020-07-17, 17:44
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Jo, men att glömma ta med sig ett avhugget huvud...
Jag tror han har gömt huvudet för sig själv.

Antingen p.g.a cannabis psykos/schizofreni (som förvisso dock inte stöds av RPU). Eller genom traumatisk förträngning (eller vad det nu kan heta).

Det kan också vara en anledning till att han enkelt kan ljuga om saken. Han vet inte om exakt allt han har gjort.
Citera
2020-07-17, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Jag tror han har gömt huvudet för sig själv.

Antingen p.g.a cannabis psykos/schizofreni (som förvisso dock inte stöds av RPU). Eller genom traumatisk förträngning (eller vad det nu kan heta).

Det kan också vara en anledning till att han enkelt kan ljuga om saken. Han vet inte om exakt allt han har gjort.

Han var väl cannabispåverkade? Fast vid provtagning hade det visats negativ när han greps (tror jag dom skrev)
Citera
2020-07-17, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xXz9
BESLUT

Hovrätten avslår överklagandet.
Vad talar du om. HR kan inte avslå ett överklagande vad gäller en morddom. Fantiserar du eller hoppas?
Citera
2020-07-17, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vad talar du om. HR kan inte avslå ett överklagande vad gäller en morddom. Fantiserar du eller hoppas?

Nä nu var det ju som så att jag själv som hade fått RPU av Uddevalla Tingsrätt, samtidigt som några journalister fått den. Och jag hade typ överklagat sekretessmarkerade stycken ur RPU men fick avslag av hovrätten
Citera
2020-07-17, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Betänk att han först var tvungen att åka till Ljungskile för att vilseleda att W rest iväg, där gick många timmar bort.
...

Om avsikten var att få alla att tro att W rest till Göteborg, varför inte bara köpa biljetten med hennes kort i Västtrafiks app och sedan ge fan i att sätta sig på tåget? Ingen kollar om någon som köpt biljett inte finns med.
Tågvärdinnan känner igen T som passagerare, men torde haft svårare att peka ut sådana som aldrig satt sig i tåget, t.ex W.
Har skrivit det tidigare...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in