2020-07-23, 19:13
Medlem
Andhogst38s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Varför misstror dom varandra?
Det förekommer säkert men det är absolut inte så att han kommer och få rejält med däng och ett helvete. Man får inte glömma att många finner sina vänner därinne och har fortsatt kontakt och umgänge med även efter att dom muckar. Det finns många som gör brott direkt efter frisläpp bara för att komma till fängelse igen. Folk har det för bra därinne helt enkelt. Allt är inte negativt. Tror T kommer att anpassa sig bra därinne tillsammans med sina landsmän. Med svenskarna kan han få det värre. När han kommer ut om ca 8-10 år är han betydligt större och starkare. 💪
Citera
2020-07-23, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maggis67
Vi är några som finkammar vid olika ställen och olika tillfällen, vi planerar att göra det igen och hade varit bra med flera. När planerar ni ?

Det beror lite på! Vi jobbar fram till vecka 33 så vi ska ge oss iväg efter det.
Citera
2020-07-23, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andhogst38
Det förekommer säkert men det är absolut inte så att han kommer och få rejält med däng och ett helvete. Man får inte glömma att många finner sina vänner därinne och har fortsatt kontakt och umgänge med även efter att dom muckar. Det finns många som gör brott direkt efter frisläpp bara för att komma till fängelse igen. Folk har det för bra därinne helt enkelt. Allt är inte negativt. Tror T kommer att anpassa sig bra därinne tillsammans med sina landsmän. Med svenskarna kan han få det värre. När han kommer ut om ca 8-10 år är han betydligt större och starkare. 💪
Jag tror det är större chans att han får på käften pga sina attityds problem än för brottet han begått . Svårt o se mig han ligga lågt el hålla tbx , tror inte han kan ändra på sig helt enkelt , och det kommer han få feta problem med .
Citera
2020-07-23, 19:27
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Han hamnar på någon av dem ja med upplåsning kl 7.00 på morgonen och inlåsning kl 19.00 och sedan får han snickra pallar eller etikettering i form av jobb och så får de frukost, lunch och middag.
Att sköta tvätteri som jobb har de också på vissa anstalter.
Även rastgård har de inne på fängelse området.

Han kommer få så mycket smisk in på kumla eller Norrtälje m ge det 2 veckor så har vi en notis i Aftonhoran eller någon annan skit tidning.
Citera
2020-07-23, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Här finns info om duschdraperiet, de har fått ett av Linda men har troligtvis bytt till annan färg.
(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.

Linda såg att det gamla duschdraperiet var borta
Sedan när när honom kom dit senare så var det ett nytt som hängde i duschen och det syns på bilderna i FUP..

Klart att Tischo bar bort Wilma inlindad i det gamla draperiet..
Citera
2020-07-23, 19:31
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Jag tror det är större chans att han får på käften pga sina attityds problem än för brottet han begått . Svårt o se mig han ligga lågt el hålla tbx , tror inte han kan ändra på sig helt enkelt , och det kommer han få feta problem med .
Tror samma, att komma in med hans attityd och personlighet lär reta upp en hel del..
Minns en man som fick fängelse straff, vet inte vad det var han hade gjort men han var mytoman så det skrek om det. Skröt om allt möjligt som inte var sant.
Några inne i fängelset fick förvaring om hur han var och tog allt med en nypa salt, i annat fall hade han säkerligen blivit ihjälslagen 🙈
Citera
2020-07-23, 19:37
Medlem
Citat:
Tror samma, att komma in med hans attityd och personlighet lär reta upp en hel del..
Minns en man som fick fängelse straff, vet inte vad det var han hade gjort men han var mytoman så det skrek om det. Skröt om allt möjligt som inte var sant.
Några inne i fängelset fick förvaring om hur han var och tog allt med en nypa salt, i annat fall hade han säkerligen blivit ihjälslagen 🙈
Ja han kommer dessutom tjata om hur fel dömd han är hur allmänheten pressen och rättsväsende gått emot honom , och mitt i allt det tror jag han kommer råka "försäga / skryta lite" , om hur han lyckats göra sig av med kroppen , han kommer inte kunna hålla sig . Thug Life !
Citera
2020-07-23, 19:39
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelepelle
Linda såg att det gamla duschdraperiet var borta
Sedan när när honom kom dit senare så var det ett nytt som hängde i duschen och det syns på bilderna i FUP..

Klart att Tischo bar bort Wilma inlindad i det gamla draperiet..
Ja precis, några skribenter försöker hitta vart det nya draperiet köpts men antingen har de haft det oanvänt liggandes, eller så har han fått hjälp till köpet/köpt det för kontanter.
Citera
2020-07-23, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haptor22
Duschdraperiet som var nytt skrevs det om. Varumärket är Gilbert Gilbert och Linne. Bild finns på Buildor.se hemsidan - slut i lager. Inte av intresse att utreda köpet ?

Här nedan klistrar jag in ett av mina äldre inlägg där jag resonerar kring duschdraperiet. Lysande att du lyckats identifiera det till märket Gilbert Gilbert och i färgen Linne! Jag har inte hittat det online någon annanstans än just buildor.se så är det köpt där online? Men då borde det ju verkligen finnas spår av inköpet....Hmmm. skumt det här.

Citat:
Ursprungligen postat av KalaSthlm
Jag har också funderat kring det där duschdraperiet. Det nya som hänger där har ju fortfarande vecken efter förpackningen kvar så alltför gammalt kan det ju inte vara.

Jag har nu lusläst Wilmas kontoutdrag (startdatum 1/11, FUP S.110) och hittar inget inköp som skulle kunna matcha köp av duschdraperi. Möjligen att de kan sälja duschdraperi på ICA Maxi (inköp 11/11) men knappast för 38,50kr. Visst, Wilma kan ha betalat cash men kontoutdraget visar inga kontantuttag alls perioden 1-14/11.

Så till Tishkos kontoutdrag som börjar redan 1/9 (Swedbank t.o.m 30/10, Nordea 25/10-7/11, FUP s.109-115). Där har vi inköp på IKEA och Rusta (30/9), som ju båda säljer duschdraperier. Men kan det befintliga draperiet verkligen vara 6v gammalt med vecken kvar?

Han kan ha köpt ett draperi cash då Tishko gjorde kontantuttag 2/9 (300+200kr), 27/9 (1.000kr), 11/10 (500kr) och 20/10 (200kr). Enligt FUP, inga notiser på kontoutdraget efter 7/11 och hans saldo var då bara 5kr. Det i sig är ju märkligt för han måste ju köpt NÅNTING på en hel vecka. Bl.a har han ju sagt hej till Christoffer vid nån kebab-bil och varit på McDonalds med kompisar. Vi kan väl också anta att han fixat både cigg och droger till sig själv under samma period dvs 7-19/11. För vilka pengar då eftersom inga köp eller kontouttag finns på hans kort efter 7/11 och fram tills han köper cigg åt Wilma med hennes kort den 14/11. Lånat pengar av någon? I så fall, köpte han bl.a ett nytt duschdraperi nån gång 7/11-19/11 eller 14/11-19/11 för del av dessa lånade kontanter?

Kanske fick Wilma täcka upp ekonomiskt fr.o.m 8/11 men hon hade ju heller inga pengar utan övertrasserar sitt konto 10/11 tills hon får 1.500kr insatta från sin pappa samma dag.

Vad tror ni andra om det här med duschdraperiet och avsaknad av inköp/kontoutdrag efter 7/11 av Tishko? Intressant eller helt irrelevant?

Citat:
Ursprungligen postat av Haptor22
Duschdraperiet som var nytt skrevs det om. Varumärket är Gilbert Gilbert och Linne. Bild finns på Buildor.se hemsidan - slut i lager. Inte av intresse att utreda köpet ?
Citera
2020-07-23, 19:43
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ja han kommer dessutom tjata om hur fel dömd han är hur allmänheten pressen och rättsväsende gått emot honom , och mitt i allt det tror jag han kommer råka "försäga / skryta lite" , om hur han lyckats göra sig av med kroppen , han kommer inte kunna hålla sig . Thug Life !
Precis! Och när de frågar hur han åkte dit och han berättar om huvudet...tror inte han kommer vara någon de ser upp till precis eller central person. 😁
Citera
2020-07-23, 19:45
Medlem
Andhogst38s avatar
Citat:
Vare sig han beklagar sig eller skryter om det så vet ju
internerna vem han är och vad han gjort. Som sagt, hoppas han sitter med svenskar för då lär det smälla snabbt.
Citera
2020-07-23, 19:56
Medlem
Citat:
Precis! Och när de frågar hur han åkte dit och han berättar om huvudet...tror inte han kommer vara någon de ser upp till precis eller central person. 😁
Nej han får vandra självmant till isoleringen, han kommer sitta med en hel del tunga organiserade gäng kriminella, de accepterar varken brottet eller attityden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in