2020-07-17, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
har man en så sterk følelse av overvåking av egen person og familie,at man ser seg over skulderen rundt sitt arbeids sted-og ikke sikrer seg og familien med kameraovervåkning,da tenker man lite konstruktivt!
Eller grunnen er at man er skyldig i planlagt komplott.Samle inn plantede beviser/gående folk og (bygge en sak) for fremtidig etterforskning. Utspekulert i tilfelle.
Enig i at følelse av overvåking burde gjort at sikkerheten rundt hjemmet burde vært bedre. Kanskje det var en plan om det, med tanke på Verisure_mannen som skal ha vært på døra? Overvåkingskameraene på Futurum er nok der fordi det er en arbeidssted med flere kontorer, bl. a. Verisure selv har kontor der. Kan jo også være tidligere forsøk på innbrudd, tagging, hærverk e.a. som har ført til ønske om bedre sikkerhet.
Citera
2020-07-17, 15:41
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Enig i at følelse av overvåking burde gjort at sikkerheten rundt hjemmet burde vært bedre. Kanskje det var en plan om det, med tanke på Verisure_mannen som skal ha vært på døra? Overvåkingskameraene på Futurum er nok der fordi det er en arbeidssted med flere kontorer, bl. a. Verisure selv har kontor der. Kan jo også være tidligere forsøk på innbrudd, tagging, hærverk e.a. som har ført til ønske om bedre sikkerhet.

Så og si alle oppegående synes at det er merkelig at ikke eiendommen var overvåket,og ikke ordnet med lenge før.
Jeg hadde ingen spm. eller undring over grunn til overvåking av Futurum,så forstår ikke hvorfor du følte du måtte forklare meg dette..hm?
Citera
2020-07-17, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
Det ha må vært veldig irriterende for TH da politiet la bort dette sporet.
Derfor kom utbetalingen for livsbevis. Blåse liv i en død hest.
Citera
2020-07-17, 16:00
Medlem
Media har skrevet at AE virket bekymret den siste tiden før hun forsvant. Ikke så merkelig hvis MGM tutet ørene hennes fulle av paranoide fantasier. La oss håpe GM snart låses inne for godt!
Citera
2020-07-17, 16:06
Medlem
Citat:
Kan være veldig viktige momenter for saken ja!
Det henger jo ikke på greip at TH har sagt at han følte seg overvåket,og at han trodde noen var på eiendommen i tiden før.Samtidig som han ikke sørger for å ha skikkelig overvåking der.

Om evnt. skyldige: Jeg har ikke konkludert med noe bestemt enda,men er overbevist om at minst EN person var i AEH sin indre krets/familie.
Han valgte også å henge nøkkel i garasjen og la stige stå opp mot veranda. Alt lå til rette. Skjødesløshet eller noe annet.
Citera
2020-07-17, 16:10
Medlem
Citat:
Så og si alle oppegående synes at det er merkelig at ikke eiendommen var overvåket,og ikke ordnet med lenge før.
Jeg hadde ingen spm. eller undring over grunn til overvåking av Futurum,så forstår ikke hvorfor du følte du måtte forklare meg dette..hm?
Beklager kommentaren, for det var kun det det var, en kommentar.
Citera
2020-07-17, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Om det er TH som står bak er det vell trolig att liket kan ha endt over hele østlandet inkludert oslofjorden, kansje enda større omeråde, er det kidnappere kan en sikkert ta med norden og østeuropa og deler av nord euroa som kunne hvært natturlig å reise gjennom på veg hjem...
men er det kidnapping og det er folk fra øst/sørøsteuropa så ville vell enkleste måten ha hvært å betalt en sjåfør i girteka (eller lignende) for å frakte ei kasse til littauen eller tilsvarende land, litt i stil med flukten til forige konsernsjefen i nissan fra japan...
men for min del så klaffer ikke alt rundt kidnapping som brev, mail, tidsbruken og mye mye mere...
men godt ikke alle er enige med meg, blitt kjedelig det

Jeg er vel enig med deg, men kidnappere er nok mer proff når de velger å skjule et lik. Men TH trolig er en amatør, så spørs det hvor lenge TH ville våget og kjøre rundt med levninger etter sin kone. I motsetning til kidnappere var han såklart i søkelyset fra dag 1. Noe som bekrefter at han ikke hadde mange muligheter til å fjerne levninger uten at det ville virke mistenksomt.

Ingen vet hvem evnt.kidnappere er, så de kan ha dumpet levningene hvor som helst uten at det hvilte en mistanke over de den første tiden.
Jeg vet ikke om du helt forsto hva jeg mente med min påstand, håper du skjønner det litt bedre nå.
Citera
2020-07-17, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Han valgte også å henge nøkkel i garasjen og la stige stå opp mot veranda. Alt lå til rette. Skjødesløshet eller noe annet.

TH kanske har et alter ego?
Citera
2020-07-17, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
De som tillfrågas och uttalar sig kan ju bara svara som de upplever ...
Exsvågern har säkert något minne av TH som skapat osämja. I det läget har han svårt att försvara TH.
Undrar om han sökte upp media för att prata eller om de sökte upp honom?
Jag tänkte också på att syskonen inte lade fram en rad fördelar för TH:s karaktär
utan verkade stå med fötterna på jorden.

Det var svogeren som kontaktet politiet fordi han trodde TH hadde en rolle i dette. Ingen vet hva han fortalte politiet, men det er veldig sannsynlig at det ikke var noe fordelaktig.

Jeg forstår at for barna må det føles som et komplett mareritt å tenke at får har gjort noe slikt. Men hans søsken burde være mer jordnær. Merk deg at de har stått frem og sagt at broren ikke kunne gjort noe slikt. De har ingenting og hente på det, men det er verdt å ta med at de heller ikke har omtalt TH i rosende ordlag. Hvorvidt de likte han eller ei får vi ikke svar på, men de mener altså at TH aldri kunne gjort noe slikt, og jeg vil tro at deres vitnemål veier tungt.
Citera
2020-07-17, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg tror fremdeles at kroppen kan dukke opp. TH vet hvor den er. Kroppen vil dukke opp om TH tror det kan være til fordel for ham.

Ja. Men jeg tror TH står bak, og at han vet hvor hun er skjult.

Nei. Jeg tror ikke TH vil få flytte inn igjen før saken er oppklart. Og da blir det fengsel på han i stedet.

Så lenge det fremdeles finnes aktive etterforskningsskritt som ikke er fullførte, vil etterforskningen fortsette. Til saken blir oppklart.

Det er ikke tradisjon for å legge ned drapsetterforskninger i saker som man forventer å oppklare. Hvis etterforskningen blir veldig langvarig, er det vanlig å tilpasse etterforskningsinnsatsen til aktivitetsnivået. Vanligvis en gradvis nedtrapping i bemanningen.

Så, uansett hva som skjer, det vil aldri bli noen henleggelse høsten 2020. Det kan jeg love deg.

Jeg forstår ikke hva som gjør deg så overbevist om at TH er GM. Jeg forstår at du mener han er en gjerrig og dårlig likt av folk. Men bortsett fra det politiet ikke vil si, klarer ikke jeg lengre å se at det er mer sannsynlig at han drepte kona si, enn at kidnappere droppet hele saken rimelig fort siden TH kontaktet politiet med en gang.

Når det gjelder henleggelse tror heller ikke jeg at saken blir henlagt i 2020, men en eller annen gang blir den det, det finnes mange uløste saker hvor politiet har måttet gi opp. En av de er Dung saken i Bergen hvir det ble lagt ned mye ressurser, og i denne saken er politiet overbevist om at ektemannen er skyldig. De har ikke funnet noe lik, men i denne saken er jeg enig med politiet. En mor forlater ikke sitt 5 uker gamle barn for å stikke av.Det hører selvfølgelig med til saken at det finnes ingen elektroniske spor etter henne. Heller ingen bevegelser på bankkonto.

Denne saken måtte til slutt henlegges, og jeg tror vel at også denne saken kommer til å bli henlagt.
Citera
2020-07-17, 16:55
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Jeg forstår ikke hva som gjør deg så overbevist om at TH er GM. Jeg forstår at du mener han er en gjerrig og dårlig likt av folk. Men bortsett fra det politiet ikke vil si, klarer ikke jeg lengre å se at det er mer sannsynlig at han drepte kona si, enn at kidnappere droppet hele saken rimelig fort siden TH kontaktet politiet med en gang.

Når det gjelder henleggelse tror heller ikke jeg at saken blir henlagt i 2020, men en eller annen gang blir den det, det finnes mange uløste saker hvor politiet har måttet gi opp. En av de er Dung saken i Bergen hvir det ble lagt ned mye ressurser, og i denne saken er politiet overbevist om at ektemannen er skyldig. De har ikke funnet noe lik, men i denne saken er jeg enig med politiet. En mor forlater ikke sitt 5 uker gamle barn for å stikke av.Det hører selvfølgelig med til saken at det finnes ingen elektroniske spor etter henne. Heller ingen bevegelser på bankkonto.

Denne saken måtte til slutt henlegges, og jeg tror vel at også denne saken kommer til å bli henlagt.
De som har fulgt med litt i denne tråden og er åpne for at TH kan være skyldig, ser at det motsatte er lite sannsynlig.

Tråden har behørig tatt opp motiv, alibi, hendelsesforløp, tidslinjer, villedning og ulike hypoteser som til sammen peker mot at TH overveiende sannsynlig står bak.

Politiet har garantert mye mer enn dette, derfor er det ikke rart enkelte av oss er overbevist om hans skyld.
Citera
2020-07-17, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar

I dag skulle nok den saken blitt løst. De fleste saker ville blitt løst, med ressursene i Hagen-saken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in