Citat:
Ursprungligen postat av
kornblomst
Jeg tror fremdeles at kroppen kan dukke opp. TH vet hvor den er. Kroppen vil dukke opp om TH tror det kan være til fordel for ham.
Ja. Men jeg tror TH står bak, og at han vet hvor hun er skjult.
Nei. Jeg tror ikke TH vil få flytte inn igjen før saken er oppklart. Og da blir det fengsel på han i stedet.
Så lenge det fremdeles finnes aktive etterforskningsskritt som ikke er fullførte, vil etterforskningen fortsette. Til saken blir oppklart.
Det er ikke tradisjon for å legge ned drapsetterforskninger i saker som man forventer å oppklare. Hvis etterforskningen blir veldig langvarig, er det vanlig å tilpasse etterforskningsinnsatsen til aktivitetsnivået. Vanligvis en gradvis nedtrapping i bemanningen.
Så, uansett hva som skjer, det vil aldri bli noen henleggelse høsten 2020. Det kan jeg love deg.
Jeg forstår ikke hva som gjør deg så overbevist om at TH er GM. Jeg forstår at du mener han er en gjerrig og dårlig likt av folk. Men bortsett fra det politiet ikke vil si, klarer ikke jeg lengre å se at det er mer sannsynlig at han drepte kona si, enn at kidnappere droppet hele saken rimelig fort siden TH kontaktet politiet med en gang.
Når det gjelder henleggelse tror heller ikke jeg at saken blir henlagt i 2020, men en eller annen gang blir den det, det finnes mange uløste saker hvor politiet har måttet gi opp. En av de er Dung saken i Bergen hvir det ble lagt ned mye ressurser, og i denne saken er politiet overbevist om at ektemannen er skyldig. De har ikke funnet noe lik, men i denne saken er jeg enig med politiet. En mor forlater ikke sitt 5 uker gamle barn for å stikke av.Det hører selvfølgelig med til saken at det finnes ingen elektroniske spor etter henne. Heller ingen bevegelser på bankkonto.
Denne saken måtte til slutt henlegges, og jeg tror vel at også denne saken kommer til å bli henlagt.