Citat:
Ursprungligen postat av
Lonnrot
Ute av fengsel vore nog en aning för optimistiskt. Ute av hengsel möjligtvis.
Jag hör till en försvinnande minoritet som är lätt skeptiskt till bilar öht. O telefonsamtal. Skillnaden mellan dessa och exv. videopasseringar utanför futurum o.a. är att bilar o telefonsamtal är svåra förklä, och vi vet att vi har att göra med en person som har medlemskonto på But*terick’s (*=0). (Sen att förklädningskompetensen lätt kan överskattas är en annan sak; inte har han frugan att fråga heller).
Så jag kan tänka mig att bilarna vid närmare betraktande inte finns. Liksom en del annat i bevisväg tycks finnas i dubbel elelr trippel uppsättning, men just därför verkar lite skumt. Även med en skridskoåkares iskyla borde det pirra i magen att backa uppför gångvägen där kl 9. Sen har nån då vart o öppnat bommen för biltrafik tidigare på morgonen, ska man förstå det så? (Vem sitter med det brevlådeutskicket och planerar med utgångspunkt i att det också sker...?)
Jag är skeptiskt....
Men för all del, säg att MGM är själv där o kör på nåt sätt på vägen till jobbet. Med nåt överdrag över sin picasso. Bara för att göra eller mosa sina egna hjulspår från natta då han måst ta en tur. I något ärende.
Visst. Annars är det väl polisen som hittar på lite. För att det inte ska bli för lätt.
Men kroppen är värre. Kanske för barnens skull. När allt till sist står fram ju så dumt som det ju var.
Hade han berättat var kroppen var långt tidigare hade en del pinsamheter nog kunnat undvikas...
Jeg tror fremdeles at kroppen kan dukke opp. TH vet hvor den er. Kroppen vil dukke opp om TH tror det kan være til fordel for ham.
Citat:
Ursprungligen postat av
Timbar
Jeg tror ikke levninger vil bli funnet, hvis det ikke er TH som står bak, er det jo som å leite etter en nål i en høystakke. Hun kan jo være dumpet på hele Østlandet og i Sverige.
Ja. Men jeg tror TH står bak, og at han vet hvor hun er skjult.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tungsten76
Nei. Jeg tror ikke TH vil få flytte inn igjen før saken er oppklart. Og da blir det fengsel på han i stedet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sandemose
Det er statsadvokaten som bestemmer om det blir tiltale, og jeg tipper at så lenge politiet ikke har funnet noe annet enn det de hadde sist, da de led nederlag i lagmannsretten, så kommer statsadvokaten til å være svært lite interessert i å ta saken til retten.
Politiet har et kjempeproblem uten bedre bevis. De må nemlig bevise at TH har et reellt motiv, og det har han jo ikke med mindre han er skrudd i hodet, og det kommer aldri politiet til å få retten til å tro på.
Når jeg sier det blir henleggelse ut på høsten, så skyldes det at det er en grense for hvor lenge politiet kan holde det gående med etterforskningen. Da de søkte om 18 millioner ekstra i fjor, for å dekke merkostnader skrev de selv at denne etterforskningen har gått ut over annen etterforskning.
«Sakens omfang har skapt betydelige utfordringer for den øvrige straffesaksbehandlingen. Vi har i stor grad greid å skjerme ressurser til etterforskning av vold og sedelighetssaker. Styringen av ressurser har imidlertid fått negative konsekvenser for øvrig etterforskning», skriver Hasseldal.
Så lenge det fremdeles finnes aktive etterforskningsskritt som ikke er fullførte, vil etterforskningen fortsette. Til saken blir oppklart.
Det er ikke tradisjon for å legge ned drapsetterforskninger i saker som man forventer å oppklare. Hvis etterforskningen blir veldig langvarig, er det vanlig å tilpasse etterforskningsinnsatsen til aktivitetsnivået. Vanligvis en gradvis nedtrapping i bemanningen.
Så, uansett hva som skjer, det vil aldri bli noen henleggelse høsten 2020. Det kan jeg love deg.