2020-07-14, 15:53
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Jo vi er enige om mye, men jeg klarer ikke se att sansynligheta er større for kidnappere en att TH har gjort det sjøl, å dette er utfra det jeg har lest til nå, men att kidnappera hvar amatører angående krypto innebærer i mine øyne att dem er amatører på alle måter, for setter en i gang med et sånnt opplegg uten å vite rekkevidda for allt det som er planlakt så er dem ikke proffe, å krypto er høyt rangert over ting i en sånn plan som må funke, veldig høyt...
å att AEH døde under kidnappingen eller raskt etterpå burde vell heller få kidnapperene til å stresse TH de første ukene så sjangsa hvar større for att han betalte etter planen og helst raskere, ikke være sinnsjukt tålmodig, nesten uvillige når det kommer til å få betalt , hvar ikke planen å veksle 1 milion € i uka og overføre raskest mulig? (arester meg om det siste angående kidnappingsbrevet`s betalings plan er feil)
å lengden og innholdet i kidnappingsbrevet sammen med den tor-mailen i januar/februar 2019 med mere er for meg bekreftelser på att om dette er kidnappere så må det hværa amatører og ikke minst burde dem heller satse på lotto, flaks/triss å sånnt, eventuelt kansje tipse om hvor dem dumpa AEH og satse på att SH og TH betaler finnerlønna i monero, så får dem hværtfall noen penger...
for om dem så bor på lørenskog så koster det penger å gjennomføre et sånnt opplegg, det aller billigste er jo om a bare ble drept, fraktet bort og gravd ned,fjernet med syre,brent (på høy nok varme lenge nok) eller mange andre måter å fjerne henne på og det umidelbart etter...
nå er dette mitt syn om saken utfra det jeg hvet og tror jeg hvet, men ser ikke att kidnappere med så stort gjennomførings/skade potensiale har gjort det så avansert der det burde bli gjort enkelt og omvent , det rimer bare ikke...
På tal om monero: det sägs att TH har sänt iväg X antal miljoner till en presumtiv kidnappare. Går det att se huruvida dessa moneropengar har blivit omsatta i annan valuta eller är det dolt s.a.s. (Jag är helt okunnig vad gäller krypto, men tänkte eftersom någon hade funnit spår efter kommunikationen via bitcoin, att det kanske fanns en möjlighet att se om dessa moneropengar ”står stilla” eller om de rör på sig?)
Citera
2020-07-14, 15:58
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
På tal om monero: det sägs att TH har sänt iväg X antal miljoner till en presumtiv kidnappare. Går det att se huruvida dessa moneropengar har blivit omsatta i annan valuta eller är det dolt s.a.s. (Jag är helt okunnig vad gäller krypto, men tänkte eftersom någon hade funnit spår efter kommunikationen via bitcoin, att det kanske fanns en möjlighet att se om dessa moneropengar ”står stilla” eller om de rör på sig?)

Helt enig der, null koll på monero, men hvært fint om noen med kunnskap kunne skrevi noe her, for står monero penga der bare ubrukte/uveksla så er jo det også noe som ikke taler TH sin sak for min del hværtfall...
Citera
2020-07-14, 16:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Helt enig der, null koll på monero, men hvært fint om noen med kunnskap kunne skrevi noe her, for står monero penga der bare ubrukte/uveksla så er jo det også noe som ikke taler TH sin sak for min del hværtfall...

De pengene blir nok stående urørt lenge, spesielt dersom mottakeren er norsk. Vedkommende får en stri tørn med å hvitvaske pengene før han setter dem i omløp. Økokrim, Skatteetaten og Politiet holder nok øre og øyne åpne, om en fattig fant plutselig strør om seg og lever livet uten ei krone i inntekt...
Citera
2020-07-14, 16:28
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hybridbil
De pengene blir nok stående urørt lenge, spesielt dersom mottakeren er norsk. Vedkommende får en stri tørn med å hvitvaske pengene før han setter dem i omløp. Økokrim, Skatteetaten og Politiet holder nok øre og øyne åpne, om en fattig fant plutselig strør om seg og lever livet uten ei krone i inntekt...
ja er det muligheter til å se om penga er veksla ut sjøl i utenlandsk valutta så må jo politiet og skattemyndighetene følge så godt dem klarer, ikke minst for den erfaringa dette kan gi til senere bruk..
både fattige og rike fanter håper jeg blir fulgt med på, men er alltid greit å ikke bruke så mange miliona mere en man tjener om en vill hvære annonym
Citera
2020-07-14, 17:35
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Spørs hvem han er, det. Skulle tatt seg ut om det begynner å dukke opp lik i kjølvannet av AEH-saken.

Såvidt jeg kan bedømme er det én mann i førtiårene som er i periferien av denne saken.
Men det fins ingen indikasjoner på at han er involvert eller mistenkt på noen måte, selv
om han visstnok ble nevnt i trusselbrevet.
Avdøde er Chr*st*an H*lv*rs*n (*= iiaoe)
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/5f0dcd5512b9360011fd07ae
Citera
2020-07-14, 17:39
Medlem
Nå må politiet i det distriktet bruke ressursene på dette drapet isteden, velvel
Senast redigerad av toiko1 2020-07-14 kl. 17:47.
Citera
2020-07-14, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Men TH kan vara rädd för repressalier om han pratar mer i så fall.
Han kan vara ovetandes indragen också, och rädd at få mer skuld än han har.

Varför är reell kidnapping onödig att diskutera?
Det kan ha gått snett för kidnapparna i och med att TH gick ill polisen.

Ja, jag menar att han skulle vara rädd för represalier, som du skriver. F.ö. skrev jag inte att kidnappning är onödigt att diskutera, men röda bilar, fiskare.
Däremot menar jag att det inte handlar om en kidnappning, om det nu inte råkar vara några gröna klåpare som av misstag hade ihjäl sitt offer. Vet inte vad jag tror egentligen. Det skiftar. Om man lägger ihop allt vi fått genom media så stämmer det inte med någon av alla hypoteser. Vi får inte veta allt och en del kanske är en aning felinformerat från media. Väntar bara på att nåt ska komma snart och vi får veta vad som hände med AEH.
Citera
2020-07-14, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Men TH kan vara rädd för repressalier om han pratar mer i så fall.
Han kan vara ovetandes indragen också, och rädd at få mer skuld än han har.

Varför är reell kidnapping onödig att diskutera?
Det kan ha gått snett för kidnapparna i och med att TH gick ill polisen.

Veldig enig med deg , hva er det som gjør at både politi og folk her inne totalt utelukker kidnapping. Man kan gjerne kjøre argumentet om kidnappere som ikke vil ha belønningen.
Men som du sier er det ikke sikkert kidnapperne følte de hadde god tid, tvertimot. Hvis de har spanet at TH kontaktet politiet umiddelbart, kan det ha vært en strek i regningen.
De hadde kanskje i det minste trodd at TH ville gå i tenkeboksen pga.sjokk/angst.Det gjorde han ikke og evnt.kidnappere kan ha tatt livet av henne rimelig fort for ikke å legge spør igjen etter seg.

Hvorfor holde henne i live, når de både vet at TH har kontaktet politiet, og politiet åpenbart har frarådet han og betale.Sjansen for å bli tatt er større enn mulighetene for å få noe særlig kroner utav dette.

En annen ting jeg har stusset på er at både barna og søsken av TH hevder de er sikker på at han ikke er involvert. Den eneste som har gitt vitnemål om at TH kunne stå bak, er en skilt svoger. Hva vet vi om exsvogerens motiv tro?

Det er heller ikke sånn at søsken av TH har fortalt at han er en knakande kjekk kar og godt likt. Det eneste de har hevdet er at de er sikker på at han ikke er involvert.
Det i seg selv virker troverdig med tanke på at de har vokst opp med denne broren.
Finnes det noen andre historier som bekrefter det at en ex svoger trolig har fortalt at han er det.
Citera
2020-07-14, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Nei, jeg er ikke sikker på at liket vil bli funnet.

I løpet av de siste ukene har vi fått rullet opp mer av dekkhistorien. Bevegelser av biler i området rundt Sloraveien i morgentimene. Men er dette bare villedning? Er det innleide folk som har laget villsporene, eller er det TH selv med muligens én betrodd medhjelper?

Jeg vet ikke. Annet enn at det ikke har vært noen kidnapping som foregikk.

Men i og med at TH selv har foreslått innleid leiemorder eller kidnapper via darknet, så finnes kanskje levningene på et sted der man kan anta at utenlandske yrkeskriminelle ville ha kvittet seg med et lik på vei ut av landet?

Jeg tror TH liker å holde alle muligheter åpne. Hvis han tror at funn av levningene til AEH kan bidra til å holde ham selv ute av fengsel, så kan det hende at AEH vil bli funnet.

Jeg tror ikke levninger vil bli funnet, hvis det ikke er TH som står bak, er det jo som å leite etter en nål i en høystakke. Hun kan jo være dumpet på hele Østlandet og i Sverige.
Citera
2020-07-14, 19:27
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Jeg tror ikke levninger vil bli funnet, hvis det ikke er TH som står bak, er det jo som å leite etter en nål i en høystakke. Hun kan jo være dumpet på hele Østlandet og i Sverige.
Om det er TH som står bak er det vell trolig att liket kan ha endt over hele østlandet inkludert oslofjorden, kansje enda større omeråde, er det kidnappere kan en sikkert ta med norden og østeuropa og deler av nord euroa som kunne hvært natturlig å reise gjennom på veg hjem...
men er det kidnapping og det er folk fra øst/sørøsteuropa så ville vell enkleste måten ha hvært å betalt en sjåfør i girteka (eller lignende) for å frakte ei kasse til littauen eller tilsvarende land, litt i stil med flukten til forige konsernsjefen i nissan fra japan...
men for min del så klaffer ikke alt rundt kidnapping som brev, mail, tidsbruken og mye mye mere...
men godt ikke alle er enige med meg, blitt kjedelig det
Citera
2020-07-14, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spikra
Ja, jag menar att han skulle vara rädd för represalier, som du skriver. F.ö. skrev jag inte att kidnappning är onödigt att diskutera, men röda bilar, fiskare.
Däremot menar jag att det inte handlar om en kidnappning, om det nu inte råkar vara några gröna klåpare som av misstag hade ihjäl sitt offer. Vet inte vad jag tror egentligen. Det skiftar. Om man lägger ihop allt vi fått genom media så stämmer det inte med någon av alla hypoteser. Vi får inte veta allt och en del kanske är en aning felinformerat från media. Väntar bara på att nåt ska komma snart och vi får veta vad som hände med AEH.

Men fiskarna satt ju där med kamera och teleskop, talade östeuropeiska och uppträdde bryskt mot omgivningen.
De syntes flera gånger ...men samma dag AEH försvann så var de borta.
Finns väl ingen orsak att vifta bort dem, de kan ju vara samma män som Futurum -männen och senaste video-männen från Metrocenter.
I det sammanhanget måste ju den röda bilden också beaktas.
Man vet ju inte vad det är för människor som medverkat till bortförande av AEH.
Kan vara kriminella östeuropeer, påverkade klantar som det råkat gå bra för,
mm.
Då ingenting verkar stämma någonstans får man vara rädd om alla ledtrådar är min mening.
Citera
2020-07-14, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Veldig enig med deg , hva er det som gjør at både politi og folk her inne totalt utelukker kidnapping. Man kan gjerne kjøre argumentet om kidnappere som ikke vil ha belønningen.
Men som du sier er det ikke sikkert kidnapperne følte de hadde god tid, tvertimot. Hvis de har spanet at TH kontaktet politiet umiddelbart, kan det ha vært en strek i regningen.
De hadde kanskje i det minste trodd at TH ville gå i tenkeboksen pga.sjokk/angst.Det gjorde han ikke og evnt.kidnappere kan ha tatt livet av henne rimelig fort for ikke å legge spør igjen etter seg.

Hvorfor holde henne i live, når de både vet at TH har kontaktet politiet, og politiet åpenbart har frarådet han og betale.Sjansen for å bli tatt er større enn mulighetene for å få noe særlig kroner utav dette.

En annen ting jeg har stusset på er at både barna og søsken av TH hevder de er sikker på at han ikke er involvert. Den eneste som har gitt vitnemål om at TH kunne stå bak, er en skilt svoger. Hva vet vi om exsvogerens motiv tro?

Det er heller ikke sånn at søsken av TH har fortalt at han er en knakande kjekk kar og godt likt. Det eneste de har hevdet er at de er sikker på at han ikke er involvert.
Det i seg selv virker troverdig med tanke på at de har vokst opp med denne broren.
Finnes det noen andre historier som bekrefter det at en ex svoger trolig har fortalt at han er det.

De som tillfrågas och uttalar sig kan ju bara svara som de upplever ...
Exsvågern har säkert något minne av TH som skapat osämja. I det läget har han svårt att försvara TH.
Undrar om han sökte upp media för att prata eller om de sökte upp honom?
Jag tänkte också på att syskonen inte lade fram en rad fördelar för TH:s karaktär
utan verkade stå med fötterna på jorden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in