2020-06-03, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Lyssnade på ekot på P1. Sverige är störst i EU på patent per capita och bara Schweiz är värre globalt.

Det är Eric som är igång, de står för 1600 av 4000 svenska patent... good ol' days...

Fyllde på mina Eric, jag köpte en liten skvätt innan nedgången, nu blev det en skvätt till...

Köpt Eric@62,88

Här var det klackarna i taket och fin bottenträff!!
Citera
2020-07-06, 16:39
Medlem
Vansterpartiets avatar
Ett rövbolag som Ericsson lär inte konkurrera ut någon.
Citera
2020-07-06, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don-Pablo
Är ny i aktiehandeln och inte så insatt som ni andra säkert är inom aktier, men visst kommer Ericsson kunna skjuta i höjden snart med nya 5G som kommer i år. Visst, det kommer inte att öka med 200 % under en natt, men gradvis tror jag att det ökar och att de konkurrerar ut andra som Nokia. Aktierna är ju låga i pris nu så kanske värt att satsa på, eller vad tror ni?

/ Nybörjaren

Ericsson är INTE lågt värderat. Med ett PE på 169 räknar börsen med en kraftig vinstförbättring och att de kommer att lyckas väl med 5G.

Jag är dock positiv och ser att Eric går in i en ny skördeperiod. De är ende icke-kinesiska leverantör i Kina. De verkar ligga i front på att koppla 5G med 4G vilket jag tror blir standard utanför tätort.

Jag äger själv och väntar mig som du en ganska lagom utveckling av den aktien.
Citera
2020-07-09, 11:17
Medlem
badbollen3s avatar
Köpte idag. Tror på kraftig uppgång vid kvartalsrapporten.
Citera
2020-07-17, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Köpte idag. Tror på kraftig uppgång vid kvartalsrapporten.

Den satt som en smäck!!

Nu tycker jag kanske rallyt är lite överdrivet, men jag tackar och tar emot. Tankade ju fler aktier för 68 kr i dippen.
Citera
2020-07-20, 01:33
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Den satt som en smäck!!

Nu tycker jag kanske rallyt är lite överdrivet, men jag tackar och tar emot. Tankade ju fler aktier för 68 kr i dippen.
Tycker inte uppgången var överdriven, aktien var kraftigt nedtryckt. Men mycket trevligt oavsett, vi tar med lätthet 100 kr under veckan.
Citera
2020-07-20, 10:57
Medlem
ormbitens avatar
Just nu känns det ju korkat att man köpte Ericsson för 2,5 miljoner kronor på 63 kronors nivån och sedan sålde på 70 kronor...

Denna rejäla uppgång fanns inte i min kristallkula.
Citera
2020-07-20, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Tycker inte uppgången var överdriven, aktien var kraftigt nedtryckt. Men mycket trevligt oavsett, vi tar med lätthet 100 kr under veckan.

Det ser så ut ja.

100,90 nu...

Tackar tackar, tackar tackar.
Citera
2020-07-20, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Just nu känns det ju korkat att man köpte Ericsson för 2,5 miljoner kronor på 63 kronors nivån och sedan sålde på 70 kronor...

Jag säljer ofta för tidigt och har då missat en del tokrallyn.

Det finns en tarm i kroppen som suger efter vinsthemtagning och man är så nöjd med 20% på några veckor. Framförallt om det är så stora belopp du svänger med.

Jag försöker lära mig att kontrollera den tarmen bättre genom att tänka att det ofta blir tokiga rallyn och då vill man vara med.

Tålamod är en dygd. Samtidigt i de fall man drabbas av panik, skall man drabbas först av alla.

Det är inte lätt det där.
Citera
2020-07-20, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten

Det var sanslöst mycket insiderförsäljning på 83, många som missade detta.
När riktkurser på 100+ började trilla in för någon månad sen bestämde jag slutgiltigt för att aldrig svinga denna aktie igen. Innan har jag köpt och sålt några gånger på olika nivåer, alltid med vinst.
Senaste buden är riktkurser på 115 från alla anlytiker.
Citera
2020-07-20, 23:31
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Klev av vid ca 100 kr. Då hade jag uppnått min målkurs. Såklart gick den upp procentuellt dubbelt så mycket idag från den nivån jag klev av på, men som sagt Ericsson är nu på 5 års högsta kan både gå upp och ner. Jag vågade inte chansa.
Citera
2020-08-02, 16:20
Medlem
Frågan är hur mycket eric straffas av dollaruppgången och om det verkligen ligger i kursen nu?

Betalvägg

https://www.di.se/analys/decenniets-varsta-kronrally-kan-sta-stockholmsborsen-dyrt/

Kronan har stärkts 16% mot dollarn. Boliden drabbas värst tillsammans med massaindustrin och sågverk.

Men Eric beräknas tappa 27% av rörelseresultatet med 10% kronförstärkning.

Valutasäkringar säkert oräknade.

Vi kan andas ut efter Q2, men hur blir nu Q3?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in