2020-07-15, 21:04
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Fett rimligt svar på det jag skrev. För all del, men svara gärna inte under tjackdelirium

Har du testat olika? Vilken tyckte du hade bäst effekt?

Har bara kört Elvanse själv, vet inte om man ska byta.

Jag tycker elvanse och attentin tillsammans fungerade bäst. De andra tycker jag inte alls är lika bra. Men för vissa verkar det ju fungera annorlunda.
Citera
2020-07-16, 04:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Jag tycker elvanse och attentin tillsammans fungerade bäst. De andra tycker jag inte alls är lika bra. Men för vissa verkar det ju fungera annorlunda.
Bara för mig mina läkare försöker trycka på mer elvanse istället för att ge mig 5mg attentin? Har bett om 5mg attentin till lunch + 70 elvanse morgon, men då tycker kärringen o gubben att det är bättre att göja med 20mg elvanse, så gjorde det, frågade åter igen om jag skulle kunna få attentin, då erbjöd dom 70 + 50 istället?? Jag behöver förfan inge mer elvanse jag vill bara skippa dendär lilla "dippen" eller vafan man ska kalla det som kommer efter lunch
Citera
2020-07-16, 07:06
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Bara för mig mina läkare försöker trycka på mer elvanse istället för att ge mig 5mg attentin? Har bett om 5mg attentin till lunch + 70 elvanse morgon, men då tycker kärringen o gubben att det är bättre att göja med 20mg elvanse, så gjorde det, frågade åter igen om jag skulle kunna få attentin, då erbjöd dom 70 + 50 istället?? Jag behöver förfan inge mer elvanse jag vill bara skippa dendär lilla "dippen" eller vafan man ska kalla det som kommer efter lunch

De tror att det är större risk för missbruk med attentin. Attentin är dock enligt mig inte roligare än vad elvanse är på det sättet. De ville inte ge det till mig först heller.
Citera
2020-07-16, 12:11
Medlem
Citat:
De tror att det är större risk för missbruk med attentin. Attentin är dock enligt mig inte roligare än vad elvanse är på det sättet. De ville inte ge det till mig först heller.
Aa men för att missbruka det måste man ju fan käka en hel burk med 5mgare, skulle inte ge mig något att betala 500 spänn för ett 4h rus, då kan jag skaffa olagliga varor istället
Citera
2020-07-16, 18:06
Medlem
Kneges avatar
Citat:

Ja de bedömer risken för missbruk som högre för att det är snabbverkande. Attentin är inte en godkänd behandling för vuxna enligt Läkemedelsverket. Detta ger ju förskrivande läkare större makt att neka.
Jag personligen tycker att det är befängt. Den aktiva substansen blir ju den samma och läkemedel borde ju ges Evert behov och funktion.
Citera
2020-07-16, 20:56
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knege
Ja de bedömer risken för missbruk som högre för att det är snabbverkande. Attentin är inte en godkänd behandling för vuxna enligt Läkemedelsverket. Detta ger ju förskrivande läkare större makt att neka.
Jag personligen tycker att det är befängt. Den aktiva substansen blir ju den samma och läkemedel borde ju ges Evert behov och funktion.

Jag fick attentin, trots tidigare missbruk. Tycker dock inte att de är särskilt roliga som drog sett.
Citera
2020-07-16, 20:57
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Aa men för att missbruka det måste man ju fan käka en hel burk med 5mgare, skulle inte ge mig något att betala 500 spänn för ett 4h rus, då kan jag skaffa olagliga varor istället

Nej, och man får ju inte utskrivet just attentin så det är en möjlighet heller, så lite löjligt är det.
Citera
2020-07-16, 21:34
Medlem
Kneges avatar
Citat:
Jag fick attentin, trots tidigare missbruk. Tycker dock inte att de är särskilt roliga som drog sett.

Håller med dig fullständigt. Men de funkar bra som medicin mot adhd. Iaf i mitt fall.
Citera
2020-07-16, 23:16
Medlem
yournotlikemes avatar
Har börjat gilla Elvanse otroligt mycket sen jag köpte en burk med 50mg:are. Typ 2 benz på morgonen och 100mg Elvanse så är man igång på en timme och mår fan bra och är alert hela dagen. Jag hatar tjack men detta är långt ifrån ett tjackrus enligt mig.

Synd bara att det är så dyrt att köpa, men riktig guldprodukt för att göra en motiverad och alert hela dagen i stort sett.

Går inte att beställa från FS är alldeles för dyrt, har lyckats hitta en tjej som får 50mg burkar utskrivet som jag får till ett rimligt pris eller ibland så byter vi Xanor mot Elvanse.
Citera
2020-07-17, 01:44
Medlem
Finns säkert svar på min fråga här i tråden men den är ju så stor.

Men jag undrar: Hur kommer det sig att det inte är någon kick på elvanse även om man kombinerar med dex? Illegalt pulver har ju en dopaminerg kick även om man tar oralt och inte iv? Varför är det ingen kick på läkemedel, det är väl ändå samma substans?
Citera
2020-07-17, 04:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av waelissimo
Finns säkert svar på min fråga här i tråden men den är ju så stor.

Men jag undrar: Hur kommer det sig att det inte är någon kick på elvanse även om man kombinerar med dex? Illegalt pulver har ju en dopaminerg kick även om man tar oralt och inte iv? Varför är det ingen kick på läkemedel, det är väl ändå samma substans?
Är ju inget levo affe, är väl det som ger "kicken" men ett rus är det ju garanterat på dexaffe om du får i dig nog stor dos
Citera
2020-07-17, 06:41
Medlem
Förstår inte varför detta läkemedel kostar så oerhört mycket på nätet och att efterfrågan trots priserna, (många gånger 250 kr för två stycken 70 mg kapslar), är som det är. Det är inte svårt att få utskrivet om man har någon diagnos heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in