2020-07-13, 20:53
Medlem
vinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dreadpirate420
Jag får det gratis då min tjejs bror har en granne som har 2 träd på sin mark. De själva har noll aning om att bladen går att användas till något så bladen saknar helt värde bland localsen. Det finns dock en sida som säljer kratom från Mindanao men då är det helt plötsligt Sverige priser på det hela.

Kratom kallas Mambog i Filippinerna.

https://www.philippineskratom/
Kul! Med lite tur kommer jag dit under vintern, ska definitivt leta reda på lite mambog då helt enkelt!

Hur mycket skördas det i Filippinerna annars? Jag har alltid tänkt att Indonesien står för majoriteten av all produktion, men fick ett nyhetsbrev från sk idag med den här videon och fick mig en funderare..

Tyckte det var rätt fint ändå.
Senast redigerad av vinne 2020-07-13 kl. 20:58.
Citera
2020-07-14, 18:29
Medlem
[complex]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Tycker att sexet blir bättre på kratom, det längre tid innan jag kommer.

Ok! Jag vart tänd på kratom. Därför jag vart chockad han i videon prata om att hans sexliv vart sämre. Men då kanske han tog stora doser! Det är aldrig bra om något ämne sänker testosteron menar jag, men osäker på om kratom gör det, jag har inte sökt upp det än. Läste nån som skrev att sex blir bättre som du skrev med... Därför jag fråga här om andras sexlust påverkats, men verkar inte så. Det är bra.
Citera
2020-07-14, 21:19
Medlem
vinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [complex]
Ok! Jag vart tänd på kratom. Därför jag vart chockad han i videon prata om att hans sexliv vart sämre. Men då kanske han tog stora doser! Det är aldrig bra om något ämne sänker testosteron menar jag, men osäker på om kratom gör det, jag har inte sökt upp det än. Läste nån som skrev att sex blir bättre som du skrev med... Därför jag fråga här om andras sexlust påverkats, men verkar inte så. Det är bra.
I min mening så har det, som jag skrev på hemsidan också, primärt att göra med hur pass ofta du tar och vilken typ av strain du tar.

Tar jag för ofta så slaknar ståkuken direkt och all lust försvinner. tar jag mer sällsynt och med rätt typ av strain så är jag en jävla sexgud.

Sen har det också att göra med strain att göra. Nu blir det ett jävla tjat om SKs olika, men har bara köpt därifrån på sistone:

-Kväll 1: Indo Lime - Ståkuk och skitbra, snuskigt jäkla sex. Håller länge, stenhård penis och en orgasm som hade spöat skiten ur jesus självt.
-Kväll 2: Indo Cherry - Mr slak och en ledsen blick från tjejen. Det var allt.
Citera
2020-07-14, 21:35
Avstängd
Hej!

Lider ofta av orkeslöshet, brist på motivation och ångest. Har aldrig provat kratom men beställde GREEN-MAENG- och RED-BALI.

Så vitt jag förstår så är den gröna mer stimulerande medans den röda är mer lugnande? Har jag gjort ett bra val av beställningarna?

Ska man ta det flera gånger om dagen eller bara en gång varannan dag? Tänker prova 4g när jag får hem det.
Citera
2020-07-14, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagdenGoda
Hej!

Lider ofta av orkeslöshet, brist på motivation och ångest. Har aldrig provat kratom men beställde GREEN-MAENG- och RED-BALI.

Så vitt jag förstår så är den gröna mer stimulerande medans den röda är mer lugnande? Har jag gjort ett bra val av beställningarna?

Ska man ta det flera gånger om dagen eller bara en gång varannan dag? Tänker prova 4g när jag får hem det.

Låter väl bra. Att blanda de båda är en bra combo.

4g låter lite mycket.

Det är inte kul att ta förmycket, man mår då väldigt illa, blir yr osv.

Under 1gram brukar jag ta 2gånger om dagen ibland 3.. kan bli väldigt trött när det börjar gå ur, därför återdoserar jag.
Citera
2020-07-14, 21:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvfingrar
Låter väl bra. Att blanda de båda är en bra combo.

4g låter lite mycket.

Det är inte kul att ta förmycket, man mår då väldigt illa, blir yr osv.

Under 1gram brukar jag ta 2gånger om dagen ibland 3.. kan bli väldigt trött när det börjar gå ur, därför återdoserar jag.

Så det är ok att återdosera under dagen men dag två ta uppehåll? Känns lite trist bara att effekten vara så kort. Visste inte att 4g var mycket, får testa 2g första gången då kanske och se. Problemet är att jag tagit tunga opiater tidigare, nu haft långt uppehåll, därav kanske 4g inte är mycket för just mig.

Tack för ditt svar.

Edit: Folk kommenterar på produkten jag köpt, de skriver, "bra tvål", många skriver så. Vadå tvål?!
Citera
2020-07-14, 22:06
Avstängd
Är kratom lagligt att förtära? Syns det inte på urinprov som skickas på analys. Såhär säger en källa;

"Ja, i Sverige så är det lagligt att inneha kratompulver (Mitragyna speciosa). Ämnet Mitragynin är olagligt i Sverige att inneha och framställa. Det betyder att du får absolut inte göra en beredning/extrahering utav kratompulvret för att framställa ämnet mitragynin."
Citera
2020-07-14, 22:20
Medlem
Tipptopp

Grejen med att ta förmycket kratom är horribelt..
Det är inte som när man tar mycket av andra opioider där det kan va rätt nice även fast man sitter och kramar toaletten
Citera
2020-07-14, 22:21
Medlem
vinnes avatar
Citat:
Är kratom lagligt att förtära? Syns det inte på urinprov som skickas på analys. Såhär säger en källa;

"Ja, i Sverige så är det lagligt att inneha kratompulver (Mitragyna speciosa). Ämnet Mitragynin är olagligt i Sverige att inneha och framställa. Det betyder att du får absolut inte göra en beredning/extrahering utav kratompulvret för att framställa ämnet mitragynin."
"Är kratom lagligt I Sverige?"

Kort och gott så är kratom i plantmaterial lagligt. Kratom som är förpackat i doser för att nyttja mitragynin är inte lagligt. Läs särskilt domen som nämns i länken.
Citera
2020-07-14, 22:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av vinne
"Är kratom lagligt I Sverige?"

Kort och gott så är kratom i plantmaterial lagligt. Kratom som är förpackat i doser för att nyttja mitragynin är inte lagligt. Läs särskilt domen som nämns i länken.

Länken fungerade inte. Så kratom som beställs i pulver för att förtära är alltså olagligt? Vad ger det utslag på vid urinprov? Annars hade jag inte brytt mig men vill inte åka på ett urinprov.
Citera
2020-07-14, 23:07
Medlem
vinnes avatar
Citat:
Länken fungerade inte. Så kratom som beställs i pulver för att förtära är alltså olagligt? Vad ger det utslag på vid urinprov? Annars hade jag inte brytt mig men vill inte åka på ett urinprov.
Något som strular med fb, länken i inlägget ska vara korrekt. Testa att bara kopiera detta: http://www.kratom-sverige.se/post/är...ligt-i-sverige

Pulvret är lagligt att sälja, köpa och inneha. Ämnet mitragynine är dock olagligt och finns i kratom, men enligt praxis så räknas inte plantmaterialet som narkotika. Inte heller sker någon slags testning av mitragynine vid reguljära urinprov.

Kort och gott - extrahera inte ut mitragynine ur ditt plantmaterial. Risken för att någon någonsin skulle testa dig för mitragynin är också obefintlig, även om det i teorin skulle kunna vara möjligt.
Citera
2020-07-15, 12:15
Medlem
Ett tag så var det tillåtet att bruka GBL trots att det omvandlades till GHB i kroppen. Kan man inte använda samma princip här? Eller brukar man mitragyna direkt om man stoppar i sig kratom?
Senast redigerad av Ovehundberg 2020-07-15 kl. 12:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in