Citat:
Ursprungligen postat av
BAB7
Jag menar att det är viktigt för elbilsförare att exakt veta hur mycket ström som finns kvar i batteriet vid körningar med små marginaler.
Det är viktigt för alla som kör i trafiken, eldrivet eller inte. De flesta planerar sin körning bättre än vad du gör, just för att de vill vara på den säkra sidan.
Citat:
Tex på måndag ska jag köra 23 mil genom Polen, på denna 23 mil långa sträcka finns ingen laddstation, det är alltså av yttersta vikt att jag planerar körningen så att jag kommer fram till laddstolpen!
Håller jag 70-75 km/h i fint sommarväder så kommer jag 24 mil, det innebär att jag bör klara ströckan utan problem på måndag!
Jag har trots allt 10.000 mil erfarenhet av att köra mil elbil.
Det låter ju inte som en trevlig körning - och varför? För att det är på håret att du kommer fram på en laddning. Det kan bli köer, trafiken kan omdirigeras vilket resulterar i en omväg, du kan missa en avfart eller liknande och då har du ingen marginal.
Trots 10 000 mils körning med din elbil så hände ju det du beskriver i trådstarten. Du kanske kan betala någon som planerar din körning i fortsättningen.