2020-07-16, 16:47
  #90049
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Normalisering på gång?

Har vi några andra OU i antågande?
Sifo borde komma när som helst också.
2020-07-16, 16:47
  #90050
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
I stort så är jag överens med Boo-Urns analys.
När SD vattenkammande sig, ställde in sig i ledet och lämnade över taktpinnen till Kristersson så blev det bara en fingertutt av det hela.
SD har helt upphört med att sticka ut hakan, allt för att gör M till lags.

Det du påstår om Tegnell är ju bara trams. Korrektare hade varit om Åkesson på ett övertydligt sätt gjorde regeringen ansvarig för massdöden bland de äldre.

Det finns hur mycket ammunition som helst om SD verkligen menar allvar med att vara i opposition.

https://www.gp.se/debatt/sverige-bryter-mot-m%C3%A4nskliga-r%C3%A4ttigheter-n%C3%A4r-de-offrar-de-%C3%A4ldre-1.27134941



Istället för att lojalt ställa sig bakom Löfvens katastrofala Coronastrategi och lojalt hålla käften tills det är försent att kritisera, så kunde SD hota med att ta regeringen till den Europeiska Domstolen för de Mänskliga Rättigheterna.
Det skulle skapa rubriker och tvinga fram analyser som gör allt annat än räddar regeringens Sverigebild.
Hur mycket jag än ogillar Tegnell och Sveriges strategi så vore det nog det mest idiotiska SD skulle hitta på. Som turkresan * 100 ungefär.

Nu är jag inte SD:are men jag rekommenderar att sitta stil med den tunga hand de har och bida sin tid.
2020-07-16, 17:07
  #90051
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antligenhemma2019
Undrar vart MP’s uppgång kommer ifrån.

Extremister inom S som blev rädd för handel med M om tak för migration flyr till Mp? Mp räddades kvar 2018 tack vare taktikröster.

Är sentio trovärdig? Jag inväntar fler ou.
2020-07-16, 17:17
  #90052
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Hur mycket jag än ogillar Tegnell och Sveriges strategi så vore det nog det mest idiotiska SD skulle hitta på. Som turkresan * 100 ungefär.

Nu är jag inte SD:are men jag rekommenderar att sitta stil med den tunga hand de har och bida sin tid.
Den humanitära stormakten Sverige kommer förr eller senare att hamna i den Europeiska Domstolen p.g.a. regeringens Corona strategi (eller brist på den).

SD's lojala tystnad har idag gjort det mycket svårt för partiet att ta ställning mot Löfvens Corona-strategi.

Den dagen som Sverige tas till Europadomstolen så kommer SD att vara "en av alla andra" som ställde sig bakom Löfven.

SD behöver agera på ett kraftfullt och trovärdigt sätt!

Det var en tid då Åkesson sa vad många Svenskar tänkte. Det var då som MSM skrev spaltmeter, 7-klövern brunsmetade och SD växte på bekostnad av bl.a. S och M.

Nu är samarbete med M och KD viktigare än att vinna röster från S och detta krypande har skadat SD.
2020-07-16, 17:20
  #90053
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Under peak corona lät det "haha, nu kan Jimmie inte sälja sin påhittade samhällskollaps längre, nu när vi har en riktig kris!" från mina vänstervänner. De fattade inte att corona i själva verket accentuerar integrationsproblemet. Ja, SD lär växa ytterligare framöver. Hard times ahead.



Exakt och den havererad mig-uppgörelsen kommer agera hävstång.

S är på g mot 15% och Mp mot 7-10 gissar jag.

S kommer läcka till V, Mp och Sd
2020-07-16, 17:21
  #90054
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Extremister inom S som blev rädd för handel med M om tak för migration flyr till Mp? Mp räddades kvar 2018 tack vare taktikröster.

Är sentio trovärdig? Jag inväntar fler ou.


Kanske inte lika dramatiska förändrar som sentio men en signal till S iaf.
2020-07-16, 17:47
  #90055
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Sentio

S 25,5 (-3,3)

SD 24,1 (+3,4)

M 20,3 (+1,7)

V 8,5 (-1,2)

C 5,8 (-0,6)

KD 5,7 (-0,2)

MP 5,1 (+1,2)

L 2,5 (-0,4)

Bra gjort av Sentio. Jag har känt att vinden vänder nu. Men det behövs ännu mer. Tyvärr också knivskärningar och skjutningar. Sossarnas bubbla springer förr eller senare. Bra också att Kinas ambassadör går till hårt angrepp på Ann Lindhe. Det blir en mycket intressant utveckling när på sikt INGENTING kommer att tillverkas i Sverige. Men som sagt tråden gäller opinionsundersökningar, det vore underligt om andra undersökningar framöver inte känner vindkantringen, den blir något svagare men den kommer.
2020-07-16, 17:51
  #90056
Medlem
Nej jag känner inte att MP vinner något från sossarna, men vi får avvakta fler undersökningar. Elbrist i Skåne borde inte stärka MP eller Sossarna. Idioter som stänger Ringhals snart. Nu hoppas jag att SD försöker agera mer och tydligare, precis som ett oppositionsparti måste göra. Det är ett gyllene tillfälle nu i höst.
2020-07-16, 18:04
  #90057
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Den humanitära stormakten Sverige kommer förr eller senare att hamna i den Europeiska Domstolen p.g.a. regeringens Corona strategi (eller brist på den).

SD's lojala tystnad har idag gjort det mycket svårt för partiet att ta ställning mot Löfvens Corona-strategi.

Den dagen som Sverige tas till Europadomstolen så kommer SD att vara "en av alla andra" som ställde sig bakom Löfven.

SD behöver agera på ett kraftfullt och trovärdigt sätt!

Det var en tid då Åkesson sa vad många Svenskar tänkte. Det var då som MSM skrev spaltmeter, 7-klövern brunsmetade och SD växte på bekostnad av bl.a. S och M.

Nu är samarbete med M och KD viktigare än att vinna röster från S och detta krypande har skadat SD.
Det absolut viktigaste nu är att förpassa S ur regeringspositionen under överskådlig tid. Det gär man i ett M + KD + SD-samarbete. Nu är jag själv ingetdera och jag kommer bara med lite goda råd.

Kom också ihåg att man i regeringen eller om man stöder en sådan är ansvarig för besluten. Det kommer inte att bli några feta år framöver och man bör positionera sig efter det.
2020-07-16, 18:24
  #90058
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Äntligen! M har nu bekänt färg i migrationsuppgörelsen och vill med S ge undantag i försörjningskrav för invandrare. Då är det bara SD kvar som dock har majoriteten av befolkningen bakom sig. Det här kommer inte att synas i opinionen nu i sommar, inte tidig höst heller, utan vi får vänta till oktober eller november.
https://samnytt.se/s-m-eniga-om-undantag-i-forsorjningskrav-for-invandrare/

Problemet är att svensson inte fattar dessa detaljer. Det är bara när deras barn blir rånade eller våldtagna som de går till SD.

Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Sentio
S 25,5 (-3,3)
SD 24,1 (+3,4)
M 20,3 (+1,7)
V 8,5 (-1,2)
C 5,8 (-0,6)
KD 5,7 (-0,2)
MP 5,1 (+1,2)
L 2,5 (-0,4)

Äntligen en återgång till hur det borde! (Även om jag inte litar på Sentio).

Citat:
Ursprungligen postat av Antligenhemma2019
Undrar vart MP’s uppgång kommer ifrån.

Kanske asylaktivister som ser MP som de som stod upp för massinvandringen.
2020-07-16, 18:29
  #90059
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
I stort så är jag överens med Boo-Urns analys.
När SD vattenkammande sig, ställde in sig i ledet och lämnade över taktpinnen till Kristersson så blev det bara en fingertutt av det hela.
SD har helt upphört med att sticka ut hakan, allt för att gör M till lags.

Det du påstår om Tegnell är ju bara trams. Korrektare hade varit om Åkesson på ett övertydligt sätt gjorde regeringen ansvarig för massdöden bland de äldre.

Du kanske tycker det är trams men det är den verklighet SD lever i. Om du tror du kan bestämma över gammelmedia så lever du i en parallell verklighet. Vi behöver inte dina råd i den riktiga världen, kanske kan du hjälpa MP lite så att de garanterat hamnar under 4 %?
2020-07-16, 18:45
  #90060
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Problemet är att svensson inte fattar dessa detaljer. Det är bara när deras barn blir rånade eller våldtagna som de går till SD.



Äntligen en återgång till hur det borde! (Även om jag inte litar på Sentio).



Kanske asylaktivister som ser MP som de som stod upp för massinvandringen.



Gissar jag med + ett par från C.

L måste byta PL inom en väldigt snart framtid annars är det över. Verkar som L försöker vinna personer från förorten, men självklart kommer det misslyckas totalt. Men dom 2-3 % som röstar på L hade nog gått till S annars.

Bästa är om L får 3,5% och åker ut 2022, de ska binda 300-400 000 potentials S väljare. Högerväljarna har redan dragit.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in