2020-07-16, 17:04
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
https://www.facebook.com/jon.tallinger.9/videos/2655284074734318/

"Ju yngre man är desto fortare borde man bli smittad".

Där har vi svaret på varför de vägrade stänga skolorna.

Förbannade lögnhalsar. Tegnell & Co ljuger hela Sveriges befolkning rakt upp i ansiktet.

Lägg därtill att det hela slutade i ett gigantiskt flockfiasko och säkerligen 5000 pers som dog i onödan under deras lilla experiment.

Tycker spiktunna är ett lagom straff för Tegnell. Gör inget om vi måste knäcka ryggen på det långa fanskapet för att tråckla ner honom. Sedan hittar i landets längsta nerförsbacke och njuter av att höra honom yla hela vägen ner.
Citera
2020-07-16, 17:08
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
McEnany sa på hennes senaste pressträff att dom nu är uppe i 800 000 tester,jag trodde det var per vecka först , men det skall vara per dag.

Jag var tvungen att söka upp det. Det stämmer det du säger. Har dock svårt att tro på det då Trumpadministrationen (och särskilt Trump själv) gång på gång drar en siffra ur röven. Bra jobbat om det är sant, får se vad nästa CDC-rapport säger.

https://youtu.be/kDLfghVT8Y0
12:50 in i videon, jag vet inte hur man länkar med timestamp.
Citera
2020-07-16, 17:13
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Även om Tegnell eller Löfven har munskydd kommer svensken ändå inte bära det. Varför fortsätter folk i tråden att älta denna jävla munskydd-propaganda.

I Norden har vi inte Munskydd, punkt slut. Det finns ingen myndighet som förespråkar munskydd i Norden därför kommer vi inte ha munskydd, punkt.

Däremot tycker jag att alla som är i riskgrupper ska bära mask när dom är ute så att vi som inte bär mask vet vilka man ska hålla extra avstånd ifrån. Där tycker jag munskydd är bra, att man tar extra avstånd från personer med munskydd
Varför fortsätter folk att vara rabiata motståndare? Munskyddsvägrarna låter som om någon hotar med att knipsa pungkulorna på dem, snacka om i-landsproblem. Jävla fåntrattar.

”I norden har vi inte munskydd”... Vad är det för jävla regel du hittat på? Det handlar enbart om stimfiskbeteende, svenne ser att grannen inte bär munskydd, då vågar inte svenne heller bära ett. Då skulle svenne sticka ut och så kan vi ju inte ha det... Jävla flockdjur.
Citera
2020-07-16, 17:14
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
När Israel öppnade skolorna började smittan öka snabbt
https://twitter.com/EricTopol/status/1283430375667036160

I Sverige menar Tegnell att det inte finns någon risk alls med skolor och smittspridning. Otroligt!
Ja, det tror jag också.

Jag skulle vilja höra någon analysera vad som bidragit till detta om det nu inte var öppnandet av skolorna i Israel? För mig som lekman ( lek-kvinna?🤷🏼‍♀️&#128514 är sambandet mycket tydligt. Öppnande av skolorna = ökande smittspridning.

Jag är orolig inför september månad och därefter.
Citera
2020-07-16, 17:17
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Nej det menar Tegnell inte alls. Ljuger du eller är du faktiskt för dum för att förstå vad Tegnell säger?
Tegnell har sagt att barn inte smittar. Sedan ändrade han det till att barn inte driver smittan.
Citera
2020-07-16, 17:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Så pinsamt, vad sysslar Sverige med?

https://twitter.com/sofius/status/1283652682843136001
För att de tycker att det är onödigt att folk ska resa nånstans där de tvingas vända vid gränsen?
Citera
2020-07-16, 17:19
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Vill veta mer.
I trånga utrymmen där luften är extremt torr kan små droppar hänga kvar. Det får i princips inte finnas ventilation heller. Vi pratar alltså främst laboratoriemiljö. Smittan sprids ej så. Då skulle spridningen haft helt annat mönster och alla i offentliga lokaler skulle i princip varit smittade vid det här laget
Citera
2020-07-16, 17:20
Medlem
gloffgloffs avatar
Dagens presskonferens,

Carlssons sista svar.

Utbrottet i Kina kom i januari, utbrottet i Italien kom i februari,

i mars kom utbrottet i Sverige,

nu är det juli,

hur kan det komma sig att Sverige "måste jobba hårt"

med att få testning på plats 7 månader in i pandemin,

när andra länder fick sin testning på plats på 2-3 månader?
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
BBC frågar Johan Carlson om hans uppfattning om hur många som har antikroppar i Sverige och i Stockholm.
De senaste siffrorna är 17,5-20 % positiva i Sthlm. Vi har också T cell-faktorn, men T-cellsimmuniteten kan vara lika hög som antikropparna.
BBC frågar även om han anser att Sverige är bättre rustat för en andra våg.
– Vi kan inte bara vänta på ett nytt utbrott, vi måste förbereda oss. På ett sätt, om många har en immunitet har man ett bättre läge, å andra sidan, måste vi ha bra övervakningsmetoder med spårning och testning igång.

Källa: Expressen

Citat:
Data på regionnivå presenteras endast för Stockholm, Västra Götaland och Skåne då antalet insamlade prover för de övriga regionerna understiger 100 och kan därför inte ge tillförlitliga resultat. Stockholmsregionen hade vecka 21 högst andel antikroppspositiva med 10,0 procent, följt av Skåne med 4,5 procent och Västra Götaland med 2,7 procent.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2020/juni/forsta-resultaten-om-antikroppar-efter-genomgangen-covid-19-hos-blodgivare/

Så från början av April till slutet av maj så hade Sthlm från 6% till 10% antikroppar enligt FHM. Från slutet av Maj till början av Juli så dubblades den siffran.

Det börjas kännas mer och mer att FHM söker precis allt stöd de får för att sedan skapa sitt eget narrativ.
Citera
Medlem
Mycket träffande, om hur många svenskar tänker i pandemin.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2748007045446394&id=115481450 140212&__tn__=%2As-R
Citera
2020-07-16, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testonio
"Ju yngre man är desto fortare borde man bli smittad".

Där har vi svaret på varför de vägrade stänga skolorna.

Förbannade lögnhalsar. Tegnell & Co ljuger hela Sveriges befolkning rakt upp i ansiktet.

Lägg därtill att det hela slutade i ett gigantiskt flockfiasko och säkerligen 5000 pers som dog i onödan under deras lilla experiment.

Tycker spiktunna är ett lagom straff för Tegnell. Gör inget om vi måste knäcka ryggen på det långa fanskapet för att tråckla ner honom. Sedan hittar i landets längsta nerförsbacke och njuter av att höra honom yla hela vägen ner.
De måste vara bra på att ljuga eftersom så många tror på dem eller så uppskattar vår befolkning en massa lögner.
Bättre att vara sparsam med hela sanningen..typ.
Citera
2020-07-16, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Varför fortsätter folk att vara rabiata motståndare? Munskyddsvägrarna låter som om någon hotar med att knipsa pungkulorna på dem, snacka om i-landsproblem. Jävla fåntrattar.

”I norden har vi inte munskydd”... Vad är det för jävla regel du hittat på? Det handlar enbart om stimfiskbeteende, svenne ser att grannen inte bär munskydd, då vågar inte svenne heller bära ett. Då skulle svenne sticka ut och så kan vi ju inte ha det... Jävla flockdjur.

Det handlar inte om några "rabiata moståndare". Jag har inga problem att sätta på mig ett munskydd i en specifik miljö om det skulle krävas.

Vad jag (och många i tråden) är motståndare mot är dig och dina kamraters oändliga tjat om krav på munskydd för alla hela tiden oavsett vad.

Det är en stor skillnad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in