2020-07-13, 20:08
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddaP
Bevisligen finns det ju det eftersom en handfull villor har sålts för över 7 mille i Lindö bara iår. Är du efterbliven eller bara inskränkt Stockholmare?

Isåfall är det nått inavel som köpt till överpris.

I Stockholm är det förståeligt att priserna är höga.
Men priser över 5 miljoner i en bondehåla är ju sinnes.
Citera
2020-07-13, 20:41
Medlem
Inskränkt Stockholmare it is...herregud jag bor också i Stockholm men är inte så dum att jag tror det bara är landsbygd utanför Stockholm, Norrköping har ändå ca 150k invånare i kommunen...
Citera
2020-07-14, 04:55
Medlem
Jag skulle lätt betala det dubbla för att bo mitt ute i ingenstans.
Jag föredrar lugn och ro, skulle aldrig bo nära Lundell även om grannarna sänker priset med över 50%.

Sjukt att han blev blåst av både hantverkare och fd ägaren av villan.
Han borde byggt sitt eget hus, det hade jag gjort.
Han kommer aldrig få tillbaka sina pengar igen om dom säljer.
Citera
2020-07-14, 10:56
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Jag skulle lätt betala det dubbla för att bo mitt ute i ingenstans.
Jag föredrar lugn och ro, skulle aldrig bo nära Lundell även om grannarna sänker priset med över 50%.

Sjukt att han blev blåst av både hantverkare och fd ägaren av villan.
Han borde byggt sitt eget hus, det hade jag gjort.
Han kommer aldrig få tillbaka sina pengar igen om dom säljer.
Är väl princip omöjligt att få tillbaka pengarna med tanke på hur mycket han renoverar för.
Citera
2020-07-14, 11:31
Medlem
Även om han skulle kunna få igen pengarna så finns det ingen med samma kassa smak med så mycket pengar.. om det inte vunnit på lotto för ingen normal person med mycket pengar skulle aldrig vilja bo i detta hus som det ser ut nu
Citera
2020-07-14, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Är väl princip omöjligt att få tillbaka pengarna med tanke på hur mycket han renoverar för.

Beror inte det mesta kostnad på fuskbygget och inte hans kassa smak?
Citera
2020-07-14, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mackegsson
Även om han skulle kunna få igen pengarna så finns det ingen med samma kassa smak med så mycket pengar.. om det inte vunnit på lotto för ingen normal person med mycket pengar skulle aldrig vilja bo i detta hus som det ser ut nu

Hade jag haft pengar så hade jag nog byggt samma med walk-in-closet mm, problemet för min del är hans layout är värdelös. Sen att offra sovrum för att få walk-in-closet dra också ner priset då dom flesta prioritera sovrum.

Nu brukar jag inte följa han så mycket så har väl inte stenkoll på hur det ser ut.

Men vad jag har sett så har dom litet instängt kök. Dom flesta vill ha öppet kök.
2 gigantiska vardagsrum. Så mycket slöseri med yta.
2 walk-in-closet som inte är connection med sovrummet. Vem bygger något sådant ens.
2 sovrum 1 stort och litet.
Lilla sovrum har varken badrum eller garderob. Här hade jag definitivt tänkt framåt i tiden när ungen blir tonåring. Byggt åtminstone en mini toa/dusch samt garderob. Ska dom bara ha ett barn?
Kontoret hade jag haft där nere eftersom den snor yta.
Badrummet är visligen stort men fult.

Sådan stort och dyrt ställe han har med bara 2 sovrum. Blir extremt svårt och sälja. Som den där rika tjocka killen i Tullinge med 22 rum som försöker sälja för 40 miljoner nånting bra läge i Tullinge visligen men inrett katastrof, väldig personlig smak med guld osv spelar ingen roll vad man har lagt, går man utanför det normala så blir det nästan omöjlighet.

Vet inte ens om jag kan kalla hans master bedroom” suite ”med tanke på upplägget.

Personligen så hade jag hellre byggt nytt och sen hade jag inte velat vara så nära grannarna.
Senast redigerad av Nyfikenpaallt 2020-07-14 kl. 12:29.
Citera
2020-07-14, 12:31
Medlem
De får ju aldrig tillbaka pengarna, läste att de betalade 8 mille för huset och har sedan renoverat för lika mycket till så att sälja för 16 blir nog svårt, ser ju ut som Sadam Husseins palats dessutom vilket gör det extra svårsålt men hade nog inte gått jämt ut oavsett.
Citera
2020-07-14, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Hade jag haft pengar så hade jag nog byggt samma med walk-in-closet mm, problemet för min del är hans layout är värdelös. Sen att offra sovrum för att få walk-in-closet dra också ner priset då dom flesta prioritera sovrum.

Nu brukar jag inte följa han så mycket så har väl inte stenkoll på hur det ser ut.

Men vad jag har sett så har dom litet instängt kök. Dom flesta vill ha öppet kök.
2 gigantiska vardagsrum. Så mycket slöseri med yta.
2 walk-in-closet som inte är connection med sovrummet. Vem bygger något sådant ens.
2 sovrum 1 stort och litet.
Lilla sovrum har varken badrum eller garderob. Här hade jag definitivt tänkt framåt i tiden när ungen blir tonåring. Byggt åtminstone en mini toa/dusch samt garderob. Ska dom bara ha ett barn?
Kontoret hade jag haft där nere eftersom den snor yta.
Badrummet är visligen stort men fult.

Sådan stort och dyrt ställe han har med bara 2 sovrum. Blir extremt svårt och sälja. Som den där rika tjocka killen i Tullinge med 22 rum som försöker sälja för 40 miljoner nånting bra läge i Tullinge visligen men inrett katastrof, väldig personlig smak med guld osv spelar ingen roll vad man har lagt, går man utanför det normala så blir det nästan omöjlighet.

Vet inte ens om jag kan kalla hans master bedroom” suite ”med tanke på upplägget.

Personligen så hade jag hellre byggt nytt och sen hade jag inte velat vara så nära grannarna.

Ja håller helt med, men är just inredningen/färger/materialval som är som du säger likt Leif-Ivan Karlsson som bor i ett Saddam palats som föregående skrev med haha.. totalt smaklöst men skriker bara att man har pengar.
Citera
2020-07-16, 15:41
Medlem
Någon som vet hur mycket Jockeyböy och Jonna tjänar i månaden? Hur mycket de tar ut? Osv osv

Nu har de väl lagt sisådär 20 miljoner på huset, när de kunde byggt ett nytt från grunden för det priset och fått ett slott:-)
Citera
2020-07-16, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limpan12
Någon som vet hur mycket Jockeyböy och Jonna tjänar i månaden? Hur mycket de tar ut? Osv osv

Nu har de väl lagt sisådär 20 miljoner på huset, när de kunde byggt ett nytt från grunden för det priset och fått ett slott:-)

Faktiskt smart att göra en serie om helvetet istället och nu en serie om deras renovering. Bra sätt att hålla sig aktuella på. Fan dom är väl Dplays största dragplåster?
Citera
2020-07-16, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Faktiskt smart att göra en serie om helvetet istället och nu en serie om deras renovering. Bra sätt att hålla sig aktuella på. Fan dom är väl Dplays största dragplåster?

Samt att Dplay lär stå för allt kostnad kring huset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in