2020-07-15, 23:26
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Skrämmande hur blåögda och naiva t.o.m.
polisen är. Bara för att de inte vill att UW, eller
ännu värre något av barnen, ska vara GM så
utreder de dem inte ens.
Då är det bättre att skylla allt på närmaste
byfåne.
Du sitter o fantiserar om hur du tror att polisen tänker och gör - och blir rädd för dina egna fantasier
Citera
2020-07-15, 23:31
Medlem
landbandys avatar
Men nu blir jag redigt ledsen på de härinne som fortfarande vill lägga skulden på fd. man och barn .

De är ju tillräckligt chockade och oförstående till vad som hänt, för att de skall bli satta på skyldig-pallen.
.
NEJ för tusan! ,sanna mina ord ;Ni som tror och tycker så!!
Senast redigerad av landbandy 2020-07-15 kl. 23:34.
Citera
2020-07-15, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Men nu blir jag redigt ledsen på de härinne som fortfarande vill lägga skulden på fd. man och barn .

De är ju tillräckligt chockade och oförstående till vad som hänt, för att de skall bli satta på skyldig-pallen.
.
NEJ för tusan! ,sanna Er ,Ni som tror och tycker så!!
Inget att ta så hårt på. Du får läsa de seriösa inläggen och scrolla över de andra. Att SD är skyldig vet alla - men vissa gillar att provocera och gå mot strömmen. Inte ens DE tror att nån annan än SD är skyldig.
Citera
2020-07-15, 23:37
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Inget att ta så hårt på. Du får läsa de seriösa inläggen och scrolla över de andra. Att SD är skyldig vet alla - men vissa gillar att provocera och gå mot strömmen. Inte ens DE tror att nån annan än SD är skyldig.

Men Du ?
Kan det vara så att mördaren går fri i HD ?
Tror Du HD går fri i HD ?
Ja just Hovrätten heter det ju ,sorry.....
Citera
2020-07-15, 23:41
Medlem
doktor-millers avatar
Det starkaste beviset mot SD (som jag anser) måste väl vara att någon gick in till LW runt 05 på mordnatten och använde hennes dator. SD säger ju själv i TR att han både hade nyckel och egen kod till LW:s hus. Inte ens detta ifrågasatte eller pressade man honom på under rättegången. VEM förutom SD skulle ha möjlighet och anledning att gå in den tiden på dygnet och snoka i LW:s dator ?
Citera
2020-07-15, 23:45
Medlem
Citat:
Men Du ?
Kan det vara så att mördaren går fri i HD ?
Tror Du HD går fri i HD ?
Ja just Hovrätten heter det ju ,sorry.....
Ingen aning. Det finns ju alltid en risk att HR fastställer tingsrättens dom. Och då blir SD frikänd. Jag hoppas ju att tre juridiska domare ser indicierna i sin helhet och dömer annorlunda.
Citera
2020-07-15, 23:48
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ingen aning. Det finns ju alltid en risk att HR fastställer tingsrättens dom. Och då blir SD frikänd. Jag hoppas ju att tre juridiska domare ser indicierna i sin helhet och dömer annorlunda.

Men då hoppas man ju för allt i världen att han inte sen dryftar för någon att :
-Gud vad skönt det är, att jag tog LW ur daga!
För det är ju inte klokt i så fall ...
Citera
2020-07-15, 23:50
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktor-miller
Det starkaste beviset mot SD (som jag anser) måste väl vara att någon gick in till LW runt 05 på mordnatten och använde hennes dator. SD säger ju själv i TR att han både hade nyckel och egen kod till LW:s hus. Inte ens detta ifrågasatte eller pressade man honom på under rättegången. VEM förutom SD skulle ha möjlighet och anledning att gå in den tiden på dygnet och snoka i LW:s dator ?

Jo ,det är ju något som ligger nära till hands ,även om det måste vara otroligt illa ...om pojken då hade vaknat och frågat var mamma var ?
Usch och Fy .
Citera
2020-07-15, 23:52
Medlem
Citat:
Men då hoppas man ju för allt i världen att han inte sen dryftar för någon att :
-Gud vad skönt det är, att jag tog LW ur daga!
För det är ju inte klokt i så fall ...
Han kan ställas inför rätta fler gånger för det här brottet om ny bevisning skulle komma fram. Då kan åklagaren begära resning i målet. Men ett erkännande i hastigt mod, är ingen bevisning. Det erkännandet skall bindas till bevisning också.
Citera
2020-07-15, 23:56
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Han kan ställas inför rätta fler gånger för det här brottet om ny bevisning skulle komma fram. Då kan åklagaren begära resning i målet. Men ett erkännande i hastigt mod, är ingen bevisning. Det erkännandet skall bindas till bevisning också.

Okej tack ,det är så det alltså går till?
Citera
2020-07-16, 00:02
Medlem
Citat:
Okej tack ,det är så det alltså går till?
Ja, i korta drag så fungerar det så. Blir han frikänd i HR så går han fri. Men är han skyldig, så kommer han aldrig kunna vara riktigt säker. Nån kommer med nån uppgift, ny bevisning - och då begär åklagaren resning i målet. Och då kan han ställas inför rätta och bli fälld.

Men nu har vi HR att se fram emot nästa vår. Vem vet vad som kommit fram under tiden fram till dess?
Citera
2020-07-16, 00:04
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktor-miller

Dörren var öppen. Vem som helst kan ha
gått in.
Vem som helst som mördat henne kan ha
haft anledning att snoka i hennes dator
för att radera konversationer och foton.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in