2020-07-14, 23:10
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men nu pratar vi inte om en yrkeskriminell, en psykisk sjuk eller någon som av andra skäl vill undanhålla något.

Här pratar vi om en "välfungerande" familjefar .

Javisst, först kände han sig nödgad att ljuga, säg för att han inte ville erkänna otroheten. Detta tror jag nu inte var orsaken till lögnerna, utan han ljög för att han inte ville bli kopplad till Lena. Men vi kan ha det som ett skäl till att ljuga; inte vilja avslöja otroheten.

Sedan kommer de närapå 1000 bilderna som tas precis när han är kallad till förhör och ska bli anhållen. Om man vill vara snäll kan man anföra samma skäl, att han ville radera bevis på otroheten.

Därefter kommer lögnerna om det blodiga sexet. Nu börjar det bli svårt att hävda att han ville dölja otroheten. Nu måste det vara något annat än det som han vill dölja. u blir det väl ganska knepigt att förstå det ur något annat perspektiv än att han vill plantera möjligt blod i hans hus och trädgård.

Säg att det handlar om att han har misshandlat Lena i sitt hus. Men med tanke å att han nu är anklagad för att ha mördat henne, så ter sig en misshandel som något helt annat. Och hur kom bloet plötsligt på sadeln? För något blodigt sex har ju inte förekommit, det har han ,motbevisats.

Nu blir det än trassligare, för nu tar han plötsligt tillbaka det blodiga sexet. Det när det visat sig att det visst inte fanns något blod på varken cykel, sängar eller i trädgården.

Då uppstår ju ett slags erkännande att han både ljugit om det och fått HD att plantera blodigt sex lite överallt för att rädda honom.

Så är det ju såret på benet, som han helt uppenbart inte har haft så länge som sedan den 10:e maj. Det har rättsläkaren intygat. Sådant kan hon se, inte bara på själva såret, som han påstår att han pillat på, utan på omgivande vävnad. Det kan handla om att vävnaden runt om inte visar minsta tecken till rodnad eller svullnad. Inte det minsta tecken till läkning av något enda litet område, där man kan ana att det är nybildning av hud eller kvarvarande sårskorpor.

Bilder visar att hans berättelse inte stämmer.

Om man fortsätter till vattenspridaren. Nu börjar det blir riktigt svårt att förstå varför han ljuger. Det finns ju helt enkelt igen vattenspridare. Så varför ljuger han om den om han är oskyldig?

Är han orolig för att han har varit ute på natten och att han ska bli misstänkt? Men han är ju redan misstänkt. Och tror han att det ska förvärra situationen? Men hans lögner förvärrar ju situationen ännu mer.

Vem tror på hans förklaring till att han raderade den allra sista konversationen med Lena dagen efter försvinnandet , med förklaringen att han inte har med hennes försvinnande att göra? Alla som har någon slags intelligens förstår att deras konversation sent på kvällen är av största vikt. Sämsta förklaringen ever. Bara det att förklaringen är så underlig, gör att man reagerar.

Osv, osv.

För mig är nog alla anpassningar och lögner nästan den enskilda största skälet till att jag inte tror att det är någon annan. Det duger förstås inte för åklagaren, som måste bevisa att SD är den skyldige.

Men sedan är det även andra omständigheter som gör att jag tycker att han verkar skyldig.

Jag kan inte för allt i hela världen se ett enda skäl till att någon vanlig medelsvensson och oskyldig person ljuger på detta sätt om så många saker under två långa år när man är misstänkt för mord. Han har ju också suttit häktad en längre tid.

Det kan verkligen inte vara vanligt, om det ens har hänt?

Skillnad som sagt om du är rädd för ditt eget liv, hotad, lever i kriminella kretsar eller har vanföreställningar.

En bra sammanställning. Och trots det, så är det du skriver endast en bråkdel av alla underligheter från SD och hans Hemliga Fyran. Självklart genomskådar vem som helst detta. Inte minst proffsen.

Ingen normal människa ljuger och slingrar sig på detta vis. Jag har varit på en hel del gäng-rättegångar med stenhårda yrkeskriminella.

Och inte ens de ljuger och slingrar sig mycket som SD och hans Hemliga Fyran gjort och gör. Tvärtom försöker de åtminstone hålla sig till de lögner de sagt från början och inte hålla på och modellera och anpassa historien allteftersom.

Varken åklagarna, Polisen, TR eller de flesta människor köper detta maniska ljugande. Självklart ska GM/GM´s in i buren. Och så kommer också att ske.

#TeamÅsaHiding
Senast redigerad av Fröken_Sverige 2020-07-14 kl. 23:13.
Citera
2020-07-14, 23:10
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktor-miller
Sedan kan man lägga till när han ljuger om att han” låtsatskontrollerar” LW. Svartsjuk är rätta ordet, det framkommer såå tydligt både i FUP och i rättegången. Om man läser konversationerna mellan HD och JS så framkommer en helt annan bild av SD än den präktiga person han beskriver sig som i rätten. Nässlar sig in i både LW och HD:s datorer för att ha makt och kontroll, vägrar att hjälpa till med bodelningen, säger hej då till barnen men inte ett ord till HD, han tar på sig offerkoftan i samband med HD:s flytt mm. Ja listan kan göras hur lång som helst på ett icke friskt beteende. Paniken kom när båda var på väg bort från honom, och jag tror att han fick ett ultimatum av HD. En ska vinna och en ska försvinna...

Nä, det känns som en ganska krystad förklaring när han säger att det "var vår vanliga hälsning" när han smygfotar Lena och MgL utanför Lenas och när han fotar henne utanför hennes kök med en hälsning "fjärde gången men inte den sista för i kväll. Två gånger kvar".

Och den mysiga hälsningen att han brukade gå in i hennes hus när hon inte var hemma och tända LEVANDE LJUS (naturligtvis på ett eldsäkert sätt ). Det låter väldigt mysigt tycker jag att ha sängen uppvärmd med ett elektriskt ljus i sängen. Att han säger att det inte är han och att ingen kan binda honom till det genom fingeravtryck, gör att det verkligen känns tryggt och mysigt.

Aspberger, haha, tror att han vet exakt vad han gör. Det beteendet kan inte förklaras bort med en sådan diagnos. Det handlar om svartsjuka och det handlar om hot.

SD är tvärtom, väldigt social. Han har många vänner och har lätt att få kontakt med andra. Det verkar inte som att någon på hans arbetsplats uppfattar honom som oflexibel eller svår att kommunicera med.

Hans knäppa förklaringar handlar om att försöka förmildra beteenden som han vet är avvikande ( eftersom han vet att det handlar om svartsjuka, hot och kontroll. Han försöker på sitt slipade sätt förmildra och släta ut, men istället de underliga förklaringarna honom till den läskigaste av läskiga.
Citera
2020-07-14, 23:46
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det är inte jag som har räknat hennes trosor.
Det är utredarna som gjort och det viktiga är
inte antalet trosor utan vilkas sperma som
fanna i dem. Tydligen så pass viktigt att det är
med i FUP.
Jag förstår att det är jobbig läsning för dig som
i princip har hävdat att LW var en jungfru och
att alla män runt henne "bara" var vänner.
Istället för att acceptera att du hade fel i dina
fantasier så försöker du skuldbelägga dem
som skriver om det och lyfter fram det i ljuset.
Allt för att försöka sopa det under mattan.
Det är inte mitt fel att LW hade många
parallella KKs.

Vad vi vet är att LW är mördad. Jag anser
därför att man måste utgå från henne. Att det
är hon som är intressant.

Jag antar att du menar den misstänkte
mördaren?
Man kan tro att SD är mördaren men det är
ingen här som vet.
Du har den udda uppfattningen att mordoffret ska undersökas för att vi ska förstå orsaken till mordet.
Jag tycker tvärtom att det är mördaren som bör synas.
Vi får nog nöja oss med att vi har olika uppfattningar om vad som är väsentligt.
Citera
2020-07-14, 23:49
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Istället för att hota ev. beskyddare med
fängelse så vore det väl bättre att erbjuda dem
att slippa straff om de berättar vad de vet?
Det är bättre att ha lagstöd för de åtgärder som genomförs.
Fast du kanske tror mer på din gud än på lagen?
Det finns ingenting i svensk lag som säger att golare får lägre straff.
Du kan väl googla och lära dig lite om vad som gäller i Sverige.
Citera
2020-07-14, 23:50
Medlem
Nej Honan, det är nog helt uppenbart att du inte kommer att få svar eller kommentarer från mig. Du är alltför vårdslös med sanningen, precis som många andra i denna tråd.

Ni i "hata Stefan bortom all sans och utan substans-lägret" kanske kan kommentera det fakta att i tre par av de smutsiga trosorna som fanns i Lenas tvättkorg återfanns sperma och Lenas blod. Det sägs ju av många här att hon aldrig blöddevid sex, och sköterskan på vårdcentralen som träffat Lena fram till 2014 gissade att Lena skulle hört av sig om hon blödde vid sex, och visste att Lena inte hade någon mens.

Och just, i inledande förhör med Stefan så erbjuder han lösenord till sin gmail till Peter Springare och Jonas Rydén. Under sommaren 2018 byter han lösenord och mailar utredningsledare Lisa Rehn om det och skriver att han delger det nya lösenordet om de vill ha det. I september 2018 erbjuder han ännu en gång sitt lösenord till två utredare. Och ja, allt detta finns med i FUP. Kan man verkligen säga att Sefan vägrat lämna ut sitt lösenord?
Citera
2020-07-14, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Varför skulle han inte det, SD har väl lika stor rätt att se vad som skrivs om han.

Är du övertygad eller har info om att han följer tråden, eller är det bara en fantasi som du önskar?

Övertygad. Självklart har han rätt att följa tråden. Självklart har han nytta av att följa tråden. Här kan finnas uppslag till hur han skall agera och argumentera till vissa påståenden som är till nackdel för honom. SD är den som har störst intresse av att följa tråden.
Citera
2020-07-15, 00:11
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Du har den udda uppfattningen att mordoffret ska undersökas för att vi ska förstå orsaken till mordet.
Vi får nog nöja oss med att vi har olika uppfattningar om vad som är väsentligt.

För att hitta mördaren måste man utgå från
BO.
När man vet vem som är mördaren så kan
man syna honom och försöka förstå vad hen
ansåg sig ha för motiv.
Jag anser inte att jag vet vem som är GM än
därför fokuserar jag på BO.
Citera
2020-07-15, 00:16
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Det är bättre att ha lagstöd för de åtgärder som genomförs.
Fast du kanske tror mer på din gud än på lagen?
Det finns ingenting i svensk lag som säger att golare får lägre straff.
Du kan väl googla och lära dig lite om vad som gäller i Sverige.

Jag vet att det inte fungerar så i Sverige.
Det var därför jag skrev "så vore det väl
bättre?".
Citera
2020-07-15, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medinsyn
Nej Honan, det är nog helt uppenbart att du inte kommer att få svar eller kommentarer från mig. Du är alltför vårdslös med sanningen, precis som många andra i denna tråd.

Ni i "hata Stefan bortom all sans och utan substans-lägret" kanske kan kommentera det fakta att i tre par av de smutsiga trosorna som fanns i Lenas tvättkorg återfanns sperma och Lenas blod. Det sägs ju av många här att hon aldrig blöddevid sex, och sköterskan på vårdcentralen som träffat Lena fram till 2014 gissade att Lena skulle hört av sig om hon blödde vid sex, och visste att Lena inte hade någon mens.

Och just, i inledande förhör med Stefan så erbjuder han lösenord till sin gmail till Peter Springare och Jonas Rydén. Under sommaren 2018 byter han lösenord och mailar utredningsledare Lisa Rehn om det och skriver att han delger det nya lösenordet om de vill ha det. I september 2018 erbjuder han ännu en gång sitt lösenord till två utredare. Och ja, allt detta finns med i FUP. Kan man verkligen säga att Sefan vägrat lämna ut sitt lösenord?
Är det inte så att Herr D haft flera olika mailadresser, du som har insyn kanske kan svara på den frågan
Citera
2020-07-15, 01:25
Medlem
Flodhästen: det behövs alls ingen insyn för att läsa FUP.
Citera
2020-07-15, 08:47
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:

Hur tänkte du där -inte alls?
Den udda uppfattingen delar Glorius till fullo med Åkl Åsa Hiding och resten hennes yrkeskår.

Du vill väl ändå inte påstå det stod en mördare bakom planket ca, 23:30 och suktade efter någon att slå ihjäl och att det råkade bli Lena var ett olyckligt sammanträffande?

Anmärkningsvärt är att förståndet finns hos oss som envisas på en rättssäker prövning och vise versa.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-07-15 kl. 09:35.
Citera
2020-07-15, 09:14
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
All info om hur mördaren agerar och fungerar eller inte fungerar i olika sammanhang hör naturligtvis ihop med mordet.
Det kan göra det lättare att förstå om SD alltid ljuger eller bara i vissa situationer och kanske också varför han ljuger.
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag kan inte för allt i hela världen se ett enda skäl till att någon vanlig medelsvensson och oskyldig person ljuger på detta sätt om så många saker under två långa år när man är misstänkt för mord. Han har ju också suttit häktad en längre tid.
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Varken åklagarna, Polisen, TR eller de flesta människor köper detta maniska ljugande. Självklart ska GM/GM´s in i buren. Och så kommer också att ske.

#TeamÅsaHiding
Angående eventuella lögner så är det enligt domen utrett att SD har ljugit vid åtminstone ett tillfälle. I något av de första polisförhören i maj 2018, då när LW bara var försvunnen, förnekade alltså SD att han och LW fortfarande hade en sexuell relation. Men påstår verkligen tingsrätten (eller ens åklagaren) att SD skall ha ljugit om något mer?
Senast redigerad av Draifos 2020-07-15 kl. 09:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in