Citat:
Ursprungligen postat av
JaredLeto
Jo, jag vet att alla söker olika saker men jag menar städer som är små, tråkiga, stillsamma. Det största som hänt är typ Drängarna, 1996, och att Carola körde vilse och frågade om vägen inne på ICA.
Nja, där finns det saker att göra. Har bott i Stockholm så det finns ju alltid saker att hitta på. Jag menar mer städer där det känns som att man and Truman Burbank och varje dag känns likadan.
Svar:
Dom är vuxna och inte tonåringar. Du skriver och resonerar som en 16-åring.
När jag var 14-24 speciellt ville jag också bo i stora städer. Vuxna, speciellt vuxna med familj, är inte intresserade av att springa på nattklubbar eller Fryshuset.
Lund är ju inte tråkigt heller, tycker Lund är mysigt, tar 10-15 min med tåget till Malmö dessutom.
Och sedan ”där det värsta som hänt...” Tror du att det är underhållande att bli rånad eller vakna av skjutningar?!
Normala människor ser kriminalitet som ett stort minus, ofta en dealbreaker.
Borås har väldigt vacker natur runtomkring. Man får väl ha intressen och vara social eller utnyttja naturen, åka nånannanstans ibland för miljöombyte. Men det kan man behöva även i Stockholm. Jag bor i Stockholm och ska flytta till en lugnare plats.