2020-07-15, 00:58
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg tror fremdeles at kroppen kan dukke opp. TH vet hvor den er. Kroppen vil dukke opp om TH tror det kan være til fordel for ham.

Ja. Men jeg tror TH står bak, og at han vet hvor hun er skjult.

Nei. Jeg tror ikke TH vil få flytte inn igjen før saken er oppklart. Og da blir det fengsel på han i stedet.

Så lenge det fremdeles finnes aktive etterforskningsskritt som ikke er fullførte, vil etterforskningen fortsette. Til saken blir oppklart.

Det er ikke tradisjon for å legge ned drapsetterforskninger i saker som man forventer å oppklare. Hvis etterforskningen blir veldig langvarig, er det vanlig å tilpasse etterforskningsinnsatsen til aktivitetsnivået. Vanligvis en gradvis nedtrapping i bemanningen.

Så, uansett hva som skjer, det vil aldri bli noen henleggelse høsten 2020. Det kan jeg love deg.

Polisen trappar fortfarande upp. Filmen med videomannen är bara ett bevis på det. Vem vet vad de har mer i bakfickan. Det är inte utan att man gärna föreställer sig att det finns mer av samma vara. Är de sluga så meddelar de Holden först vad de tänker gå ut med, så kanske MGM kan tänka sig att byta lite idéer, om var ae är. Det är hans enda trumfkort. Om han förstår att utnyttja det. Men det brådskar, för det är inte mer än ett silkespapper som skiljer MGM från buren, om polisen skulle sortera om korten lite. Omvänt får polisen inte överraskas av plötsligt raserad hälsa hos MGM, som skulle äventyra ngt, exv vid en lång häktningstid eller sui eller liknande.

Att det går att fälla honom är jag övertygad om. Även om den sista pusselbiten nog kan vara känslig. Men nyckeln ligger trol. i fingeringen av BP och fingeringen av en motpart. Sen ska då medhjälpare uteslutas och en tidslinje upprättas. Eller åtalet formuleras så att han kan fällas på det. Det där ordnar sig.

Det kan ta tid dock...
Citera
2020-07-15, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbanoa
Av de alternativene synes jeg det er litt koseligere å tenke på at politiet er her inne😉
Hvis man er bekymret pga kontroversielle innlegg for å bli sporet opp til ip adresse, kan det kanskje være lurt å betale en liten slant per mnd for VPN. Men hvis det er politiet som lurer, kan de sikkert finne ut av det uansett, og det er kanskje noe vi alle skal være glade for. Jeg er i hvertfall det. ☺️

100% enig :-)
Citera
2020-07-15, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbanoa
Jepp. Jeg ikke om, hvordan eller hvorfor de er sjekket ut av saken. Som noen her en gang skrev: «Jeg skjønner ikke bæret».

«Området rundt Langvannet tiltrekkes av mange fuglefotografer på grunn av sitt rike fugleliv, så personer med store kameraer er ikke et uvanlig syn. Men kombinasjonen av fiskestenger, kamera og oppførselen stusset småbarnsfaren over.

Han forteller at de ikke tok bilder så lenge han og datteren var der. Politiets melding om den savnede kvinnen fikk mannen til å tenke på mennene – og hvor kort det er fra bryggen til huset.«
Det er bl a slike ting som gjør at jeg tror denne saken aldri blir oppklart.

Egentligen skulle man tänka: Det er bl a slike ting som gjör at man tror denne saken blir oppklart!

Hur jag än tänker, så kommer jag tillbaka till alla dessa mystiska män ...
Citera
2020-07-15, 01:13
Medlem
Niffys avatar
Selvfølgelig må politiet holde et øye på den generelle ryktebørsen i tillegg til alt det andre, spesielt i en slik sak som dette som først og fremst utspiller seg i kulissene.

Jeg hadde det forresten ganske artig for en stund siden med å introdusere en nyuteksaminsert politistudent til dette forumet, nettopp i forbindelse med denne saken, som vi begge var interessert i.

Det forunderlige, for meg, var at det var helt ukjent for han at det finnes arenaer som dette, hvor man diskuterer nettopp rykter, sladder og alt dette andre fæle som enkelte ser ut til å ha slik motstand mot, og han kunne bare ikke forstå hvordan slike ting egentlig kom frem, og at det i mange tilfeller var sannheten også.

Vi var aldri kjent så lenge at det ble bekreftet i mediene at sønnen var mottager av 0914, men jeg nevnte dette for han for lenge siden, så nå er han vel bare enda mer forvirret...
Citera
2020-07-15, 01:17
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Polisen trappar fortfarande upp. Filmen med videomannen är bara ett bevis på det. Vem vet vad de har mer i bakfickan. Det är inte utan att man gärna föreställer sig att det finns mer av samma vara. Är de sluga så meddelar de Holden först vad de tänker gå ut med, så kanske MGM kan tänka sig att byta lite idéer, om var ae är. Det är hans enda trumfkort. Om han förstår att utnyttja det. Men det brådskar, för det är inte mer än ett silkespapper som skiljer MGM från buren, om polisen skulle sortera om korten lite. Omvänt får polisen inte överraskas av plötsligt raserad hälsa hos MGM, som skulle äventyra ngt, exv vid en lång häktningstid eller sui eller liknande.

Att det går att fälla honom är jag övertygad om. Även om den sista pusselbiten nog kan vara känslig. Men nyckeln ligger trol. i fingeringen av BP och fingeringen av en motpart. Sen ska då medhjälpare uteslutas och en tidslinje upprättas. Eller åtalet formuleras så att han kan fällas på det. Det där ordnar sig.
Det kan ta tid dock...

Ja tid, altfor mye tid for oss som ser saken gjennom media...
men jeg å har trua på løsning, å tro politiet har offentliggjort alt dem har er bare en drøm/mardrøm...
Citera
2020-07-15, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakun
"Undersøkelsene som politiet gjennomfører i Sloraveien 4 er både tidkrevende og sammensatt arbeid av svært dynamisk karakter."

Därför behåller polisen huset. Men tittar knappt in.

Gör man det för att djälvas bara?

Nej det tror jag inte. De vill ha huset tillgängligt i fall av behov. De vill inte förhandla
om de måste in för att hitta någon pusselbit.
Frågan blir om TH verkligen vill bo i huset igen ...
Med tiden troligen inte.Vilka minnen ...
Citera
2020-07-15, 01:21
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Selvfølgelig må politiet holde et øye på den generelle ryktebørsen i tillegg til alt det andre, spesielt i en slik sak som dette som først og fremst utspiller seg i kulissene.

Jeg hadde det forresten ganske artig for en stund siden med å introdusere en nyuteksaminsert politistudent til dette forumet, nettopp i forbindelse med denne saken, som vi begge var interessert i.

Det forunderlige, for meg, var at det var helt ukjent for han at det finnes arenaer som dette, hvor man diskuterer nettopp rykter, sladder og alt dette andre fæle som enkelte ser ut til å ha slik motstand mot, og han kunne bare ikke forstå hvordan slike ting egentlig kom frem, og at det i mange tilfeller var sannheten også.

Vi var aldri kjent så lenge at det ble bekreftet i mediene at sønnen var mottager av 0914, men jeg nevnte dette for han for lenge siden, så nå er han vel bare enda mer forvirret...

hehe
men det trengs jo å vite mere om alle sider av samfunnet for å bli en god politi så flink du
Citera
2020-07-15, 01:23
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Nej det tror jag inte. De vill ha huset tillgängligt i fall av behov. De vill inte förhandla
om de måste in för att hitta någon pusselbit.
Frågan blir om TH verkligen vill bo i huset igen ...
Med tiden troligen inte.Vilka minnen ...

Ikke bare med tiden, hvorfor er det så forbanna viktig for han å bo i huset i det hele tatt?

Han ville jo helst ha tilbake huset samme dagen til og med, ville ha politiet inn fortest mulig, for syns skyld, men etter det så har han bare vært interessert i å få de fortest mulig ut igjen, etter at de hadde sett det han ville at de skulle se.
Citera
2020-07-15, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Det er rett og slett feil at TH har motarbeidet politiet.

Han stilte hjemmet sitt til disposisjon i seks uker etter forsvinningen. Og politiet kunne også når som helst få komme ditt når de trengte det senere.

Han har også møtt opp hos politiet flere ganger og til og med kommet med sine teorier om hvem som kan stå bak forbrytelsen.

At han oppfattes som tverr er noe politiet har kommet med etter at de begynte på PR-krigen sin.

Og – for å være ærlig – hvis det var meg som opplevde dette, og jeg fikk en mistanke om at politiet trodde det var meg som var skyldig, hadde jeg også blitt tverr.

Du må også huske på at det i norsk rett finnes et sterkt vern mot selvinkriminering; TH har rett til å forholde seg taus. Og det finnes også en begrenset adgang til å bruke taushet som bevis for skyld.

Tack för inlägget. Visst har TH stått till förfogande och efter en tid ville han återgå till sina rutiner.
Man kan undra vad de ska göra i huset nu, TH har redan tidigare haft alla chanser att sopa undan spår.
Men säkert är det för att huset ska vara tillgängligt om det uppstår en situation då man behöver
komma in i det igen.Polisen vill slippa förhandla med Holden och TH och högre instanser, om TH skulle vägra släppa in polisen igen.
Det kan han inte - men jag menar det blir enklare för polisen på detta sätt.
Citera
2020-07-15, 01:26
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ikke bare med tiden, hvorfor er det så forbanna viktig for han å bo i huset i det hele tatt?

Han ville jo helst ha tilbake huset samme dagen til og med, ville ha politiet inn fortest mulig, for syns skyld, men etter det så har han bare vært interessert i å få de fortest mulig ut igjen, etter at de hadde sett det han ville at de skulle se.

kansje han håpte grønnsåpelukta ville lure dem til å tro det ikke kunne hvære andre spor en det han fortalte dem...
Citera
2020-07-15, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Jeg tipper at politiet kjører saken uansett og prøver den i retten.

Jeg tror de sitter på mye mer enn hva vi vet om til nå samt mange av lekkasjene kommer nok i fra familien selv og forsvarerne. Tipper at politiet ikke lekker det som kan gi en fare for bevisforspillelse, men selv villeder og presser på for at AEH skal bli funnet. Ligger hun i naturen så er det vel ikke mye DNA i fra MGM igjen nå, men familien kunne fått en grav å gå til. Dette kan kanskje være ett spill begge veier? Jeg tror også denne saken medfører en lignende domfellelse som i Orderud saken av TH og muligens VE - medvirkning til drap.
Citera
2020-07-15, 01:28
Medlem
Citat:

Ja det är litet konstigt att han till varje pris verkar vilja ha huset för sig själv!
Kanske han fungerar bäst genom att återta sina gamla rutiner.
Han kanske behöver stöd av grannarna ...
Var skulle han ta vägen? Om han flyttar blir det rabalder om han kommer till ny adress!
Folk blir rädda. Hans gamla grannar känner han, det vet också hur man tar honom.
En trygghet för honom att bo kvar, tills vidare ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in