2020-07-15, 00:05
Medlem
"Undersøkelsene som politiet gjennomfører i Sloraveien 4 er både tidkrevende og sammensatt arbeid av svært dynamisk karakter."

Därför behåller polisen huset. Men tittar knappt in.

Gör man det för att djälvas bara?
Citera
2020-07-15, 00:08
Medlem
Først drap med ukjent gjerningsmann, og nå er det masse knivstikkinger i Sarpsborg og, samme PD, de får neppe tid til å etterforske Hagen-saken på en stund.
Citera
2020-07-15, 00:11
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Har aldrig någonsin hört talas om att en mördare försökt flytta fram eller tillbaka en dödstidpunkt på det sättet, genom att låta en mobiltelefon falla nedför en trappa. Det är endast i krim-romaner som ett dylikt scenario händer.

Mördare som kommer undan har oftast tur, det handlar inte om att de är smarta.
Nei, men det er ikke ofte et drap blir kamuflert som kidnapping heller. Denne saken har avslørt en plan med stoppeklokkepresisjon, hvor alt virker å være planlagt til minste detalj, slett ikke basert på tur eller otur.

Dette var en «Mesterplan» i TH’s øyne, og havari ble ikke ansett som mulig, men planen har i stede vist seg umulig å lykkes med.
Citera
2020-07-15, 00:13
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakun
"Undersøkelsene som politiet gjennomfører i Sloraveien 4 er både tidkrevende og sammensatt arbeid av svært dynamisk karakter."

Därför behåller polisen huset. Men tittar knappt in.

Gör man det för att djälvas bara?
Jeg tror det er mest for att dem venter på svar fra tidligere undersøkelser og så fort dem får svar kan det hende dem må undersøke mere i en rettning eller et sted i huset og ikke minst er det bedre å beholde huset til dem er sikkre på att alt dem kan gjøre i huset er gjort en å levere det tilbake for så å risikere måtte ta å kreve å få byne i huset på ny og finne ut att det er sabotert og fjerna spor...
men klart lett å tenke att det er for å djälvas...
Citera
2020-07-15, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
jo men når siktede har motarbeidet politiets etterforskning fra dag en så kan ingen bli overasket over at han kan måtte bli siktet lenger tid en om politiet hadde fått hjelp fra start, klart han kan motarbeide politiet og nekte avhør og surve over att politiet vill sikre alle spor i huset med mye mere men det behøver ikke hvære til hans fordel heller, å om TH er uskyldig så hadde det hvært bedre å hjært til med etterforskningen for å få en raskere avklaring, det burde jo å SH tatt opp, han hvar jo enig i det i forige jobben så

Det er rett og slett feil at TH har motarbeidet politiet.

Han stilte hjemmet sitt til disposisjon i seks uker etter forsvinningen. Og politiet kunne også når som helst få komme ditt når de trengte det senere.

Han har også møtt opp hos politiet flere ganger og til og med kommet med sine teorier om hvem som kan stå bak forbrytelsen.

At han oppfattes som tverr er noe politiet har kommet med etter at de begynte på PR-krigen sin.

Og – for å være ærlig – hvis det var meg som opplevde dette, og jeg fikk en mistanke om at politiet trodde det var meg som var skyldig, hadde jeg også blitt tverr.

Du må også huske på at det i norsk rett finnes et sterkt vern mot selvinkriminering; TH har rett til å forholde seg taus. Og det finnes også en begrenset adgang til å bruke taushet som bevis for skyld.
Citera
2020-07-15, 00:15
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbanoa
Hvem er det som ønsker å bo i et hus ens kone sannsynligvis er drept i?

Der har du et meget godt poeng. Svaret kunne være: en som kanskje syns det ikke var så ille at hun var borte?
Citera
2020-07-15, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog
Det er der vi er uenige da. Det er en grei sak. Jeg tror de jobber for å oppklare den.

Litt på siden: Å antyde, vil nesten påstå, at hele politivesenet og rettssystemet (som godkjenner søkene) er på heksejakt etter TH er like mye konspiratorisk som de aller drøyeste innleggene her. Og det gjelder begge veier...

Det siste kom i hvert fall ikke fra meg.
Citera
2020-07-15, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Jeg tror det er mest for att dem venter på svar fra tidligere undersøkelser og så fort dem får svar kan det hende dem må undersøke mere i en rettning eller et sted i huset og ikke minst er det bedre å beholde huset til dem er sikkre på att alt dem kan gjøre i huset er gjort en å levere det tilbake for så å risikere måtte ta å kreve å få byne i huset på ny og finne ut att det er sabotert og fjerna spor...
men klart lett å tenke att det er for å djälvas...
Ja, och alla är semester (ferie) eller har Corona, eller har mycket annat att göra. Så därför tar det lång tid. Och Hagen måste visa förståelse för detta.

Nej. Norges viktigaste brottsmål får förtur och vill man så har man allt klart direkt. Detta är en obstruktion.
Utan effekt. Lika lite som allt annat norska pilsen har företagit sig. Om man inte jävlas så är det för att man låtsas som om detta inte finns. Man glömmer bort detta. Tränger bort det.

Ja, så hade nog jag reagerat om jag var norsk polis (eller från Sarajevo) och varit inblandad i det hela.
Senast redigerad av lakun 2020-07-15 kl. 00:55.
Citera
2020-07-15, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Det siste kom i hvert fall ikke fra meg.
Foreslår vi lar det være her. Dette blir bare forstyrrende for de andre.
Citera
2020-07-15, 00:53
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Det er rett og slett feil at TH har motarbeidet politiet.

Han stilte hjemmet sitt til disposisjon i seks uker etter forsvinningen. Og politiet kunne også når som helst få komme ditt når de trengte det senere.

Han har også møtt opp hos politiet flere ganger og til og med kommet med sine teorier om hvem som kan stå bak forbrytelsen.

At han oppfattes som tverr er noe politiet har kommet med etter at de begynte på PR-krigen sin.

Og – for å være ærlig – hvis det var meg som opplevde dette, og jeg fikk en mistanke om at politiet trodde det var meg som var skyldig, hadde jeg også blitt tverr.

Du må også huske på at det i norsk rett finnes et sterkt vern mot selvinkriminering; TH har rett til å forholde seg taus. Og det finnes også en begrenset adgang til å bruke taushet som bevis for skyld.

jeg sliter med å skrive et svar uten å føle jeg angriper deg å det vill jeg ikke, men prøver for det...
"Han stilte hjemmet sitt til disposisjon i seks uker etter forsvinningen. Og politiet kunne også når som helst få komme ditt når de trengte det senere. "
første delen er sant men siste delen kan du ikke mene om tiden fra påske til nå...
det er to sider her som ellers å i denne saken kommer TH lett fram som tverr samme vilken side en hører på...
du er altid flink til i nevne hva vi har rett på å sånnt, men du glemmer det moralske som ikke er nevnt i noen lovtekster, å der gjør ikke TH og SH en fin jobb i mine øyne, jada jada lett å sitte her å trolle, men han har væri gift med AEH sea 69 og da betyr det mer at saken blir oppklart en att folk ikke skall tro TH er en tomsing (første møte med politiet face to face) eller bare det å få att huset nå å det, er det 1% sjangs eller mindre for att saken blir oppklart så burden jo gitt dem fri tilgang til alt også kladdebøkene sine og alt anna....
Citera
2020-07-15, 00:55
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakun
Ja, och alla är semester (ferie) eller har Corona, eller har mycket annat att göra. Så därför tar det lång tid. Och Hagen måste visa förståelse för detta.

Nej. Norges viktigaste brottsmål får förtur och vill man så har man allt klart direkt. Detta är en obstruktion.
Utan effekt. Lika lite som allt annat norska pilsen har företagit sig. Om man inte jävlas så är det för att man låtsas som om detta inte finns. Man glömmer bort detta. Tränger bort det.

vi har det inte som dere, ting tar tid i norge serdu
Citera
2020-07-15, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
Ufin maktdemonstration eller nødvendighet?
TH og SH kan anke om de er misfornøyd med beslutningen. Alt annet er påanket. Nå brukes avisa. Stoler ikke SH på at lagmannsretten er THs høye beskytter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in