2020-07-14, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Vad baserar socialstyrelsen 6 månader på?

Jag tror inte dom sagt 6 månader. Dock känner dom sig ganska säkra på att immuniteten håller sig åtminstone 6 månader.
Med så många idioter i landet, så är det nog bäst att inte säga för mycket. Råkar någon säga att den ”nog” håller i sig 2-3 år, så tolkar ju tokstollarna det som att de är garanterade immunitet i minst 3 år.
Citera
2020-07-14, 18:15
Medlem
Citat:

Att det gått 6 månader in i pandemin och man har inte dokumenterat några omfattande återinfektioner.
Du skriker väldigt mycket i den här tråden och låtsas vara påläst, det minsta du kan göra om du ska leka expert är väl att ialf följa presskonferenserna?
Senast redigerad av trumpetfanfar 2020-07-14 kl. 18:21.
Citera
2020-07-14, 18:18
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Tja. Testet får vara max 6 månader gammalt för att man ska få lov att besöka äldreboenden bland annat.

Ingen aning om hur de räknat fram tiden.

Var väl inte så många som testade sig i januari eller tidigare.
Citera
2020-07-14, 18:21
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpetfanfar
1. Sverige har en tradition av att låta relevanta myndigheter detaljstyra, så har det alltid vart oavsett höger- eller vänster-regering. En grund i detta är att sak-experter ska få ha kontroll, och inte för stunden inröstade politiker. Dvs. ditt påstående om att "politikerna gömmer sig bakom en myndighet" är helt felaktig., även att jag inte står bakom den regering vi har idag så har de agerat rätt genom att låta FHM föra kommandot.

För det första så påstår jag inte att det är politiker som sitter i FHM, och för det andra så har även myndigheter politiska åsikter, som t ex Tegnell som utgår från värdegrund.

Att Löfven gömmer sig bakom FHM är inget nytt som har tagits upp. Står i flertalet tidningar om du vill läsa det.

Citat:
2. "som även delar samma ideologi". Återigen, ministerstyre är förbjudet i Sverige, vilket tillsammans med annan lagstiftning omöjliggör att FHM med deras 500 anställda skulle bestå utav endast sossar.

Du min käre kamrat har ingen aning om vad du pratar om, läs på lite innan du går bananas och härjar

Sluta påstå saker jag inte har sagt.

Halvt efterblivet.

Det finns inget som förhindrar att anställda på FHM utgår från sin egna politiska ståndpunkt. Speciellt när man gjorde om till FHM under 2013.
Citera
2020-07-14, 18:24
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Att det gått 6 månader in i pandemin och man har inte dokumenterat några omfattande återinfektioner.
Du skriker väldigt mycket i den här tråden och låtsas vara påläst, det minsta du kan göra om du ska leka expert är väl att ialf följa presskonferenserna?

Jag är inte intresserad av dina fantasier, utan du får backa upp dina påståenden.

Att du ger ett svar som enbart baserat på din arsel säger mig inte ett skit.
Citera
2020-07-14, 18:27
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Varenda inlägg du skriver är ofrivillig och omedveten komedi!

lol, patetiskt

Du bevisar just min ståndpunkt med att du inte ens klarar av att besvara korrekt
Senast redigerad av AnnaDea 2020-07-14 kl. 18:29.
Citera
2020-07-14, 18:29
Medlem
Citat:
För det första så påstår jag inte att det är politiker som sitter i FHM, och för det andra så har även myndigheter politiska åsikter, som t ex Tegnell som utgår från värdegrund.

Att Löfven gömmer sig bakom FHM är inget nytt som har tagits upp. Står i flertalet tidningar om du vill läsa det.

Sluta påstå saker jag inte har sagt.

Halvt efterblivet.

Det finns inget som förhindrar att anställda på FHM utgår från sin egna politiska ståndpunkt. Speciellt när man gjorde om till FHM under 2013.

Haha vafan vad du svamlar, har du gått ut gymnasiet?

"Det finns inget som förhindrar att anställda på FHM utgår från sin egna politiska ståndpunkt"

Vad är FHMs politiska ståndpunkt menar du, då de är politiskt obundna?
Det är 500 individer anställda inom FHM, det är strängt förbjudet att särbehandla människor efter politisk ställning. Tror du verkligen att man sållat fram 500 sossar och endast anställt partimedlemmar?

Ja ok, ja då måste det va rätt eftersom det skrivits flera gånger här i tråden och att "flertalet tidningar" skrivit om det.

Som jag skrev i mitt tidigare inlägg, att Sverige har förbud mot ministerstyre och myndigheterna är de som för kommandot, är inte samma sak som att en statsminister "gömmer sig" bakom någon myndighet.

Herregud alltså, hade vi höjt ålderskravet för rösträtt i Sverige så hade vi haft det bra mycket bättre idag.
Citera
2020-07-14, 18:31
Medlem
Sharm0tas avatar
I land efter land... Snart ses munskyddsvägrare som efterblivna.
Citat:
Munskydd på i Andalusien – får tas av vid bad i poolen

Nu blir det krav på att bära munskydd på alla offentliga platser, både inomhus och utomhus, i Andalusien, rapporterar TT.
https://omni.se/munskydd-pa-i-andalusien-far-tas-av-vid-bad-i-poolen/a/pL7JRV
Citera
2020-07-14, 18:31
Medlem
Citat:
Jag är inte intresserad av dina fantasier, utan du får backa upp dina påståenden.

Att du ger ett svar som enbart baserat på din arsel säger mig inte ett skit.

Har du dyslexi? Har du problem att läsa eller är du bara utvecklingsstörd?

"Backa upp dina påståenden"

Jag skrev ju förfan att de SA DET PÅ DAGENS PRESSKONFERENS, är du verkligen såhär korkad?

Gå in på webbadressen www.svtplay.se, där finns dagens presskonferens fortfarande tillgänglig. Eller jag rekommenderar att du ber din målsman eller din skötare att göra det åt dig.
Citera
2020-07-14, 18:39
Medlem
Citat:
Du skrev:

1. Sverige har en tradition av att låta relevanta myndigheter detaljstyra, så har det alltid vart oavsett höger- eller vänster-regering. En grund i detta är att sak-experter ska få ha kontroll, och inte för stunden inröstade politiker. Dvs. ditt påstående om att "politikerna gömmer sig bakom en myndighet" är helt felaktig., även att jag inte står bakom den regering vi har idag så har de agerat rätt genom att låta FHM föra kommandot.

2. "som även delar samma ideologi". Återigen, ministerstyre är förbjudet i Sverige, vilket tillsammans med annan lagstiftning omöjliggör att FHM med deras 500 anställda skulle bestå utav endast sossar.

Du min käre kamrat har ingen aning om vad du pratar om, läs på lite innan du går bananas och härjar
Fakta
Med ministerstyre menas i Sverige också om regeringen överträder sina befogenheter när det gäller myndigheternas handläggning av enskilda ärenden som rör enskilda personer. Regeringsformen, 11 kap. 3 §. och 12 kap. 2 § och 3 § stadgar att regering och riksdag inte får bestämma hur en myndighet ska besluta sådana fall.

I övrigt har regeringen laglig rätt att diktera hur myndigheterna ska utföra sina arbetsuppgifter, liksom att inrätta eller avskaffa myndigheter som inte finns reglerade i lag stiftad av riksdagen eller som har egna poster i statsbudgeten. I praktiken brukar dock regeringen ge myndigheterna under sig ett stort handlingsutrymme. Ibland tolkas detta som att regeringen inte skulle ha laglig rätt att detaljstyra myndigheternas verksamhet, men så är inte fallet enligt lagtexten.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Ministerstyre

Fattar du?
Citera
2020-07-14, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
I land efter land... Snart ses munskyddsvägrare som efterblivna.

https://omni.se/munskydd-pa-i-andalusien-far-tas-av-vid-bad-i-poolen/a/pL7JRV

Tur vi skandinaver inte är så in i helvete ängsliga att vi bryr oss om vad alla andra tycker
Citera
2020-07-14, 18:40
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Socialstyrelsen räknar med 6 månaders immunitet om man har antikroppar. Det sa de på dagens presskonferens.

Så Socialstyrelsen säger då med att de som blev smittade i mars/april skulle kunna bli smittade i höst igen. Finns iofs mycket okänt om coronaviruset och det kommer säkert variera från person till person.

Meningslöst mäta "immuniteten" hos befolkningen då när vi har väldigt låg spridning och antalet antikroppar sjunker. Ingen skyddseffekt att tala om i höst mot nya utbrott då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in