2020-07-14, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hawx
Inget nytt, kommer små utbrott med jämna mellanrum.

De vi sett denna våren är ett nytt sarsvirus, hantavirus, böldpest, ny svininfluensa. Har aldrig skett tidigare att allt detta kommer samtidigt.
Senast redigerad av Saundra 2020-07-14 kl. 17:53.
Citera
2020-07-14, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jettz
Jag skulle nog säga att viruset är en större fara. Som rapporterats idag och diskuterats här på flashback, att antikroppar kanske bara stannar ett par månader i kroppen, så tyder ju detta på att varje vinter kommer denna covid-19 situation upprepas. Ett vaccin kommer därför behöva ges till samma person kontinuerligt under året (ca 4 gånger per år om antikroppar stannar 3 månader i kroppen). Mer än 10 miljoner smittas, mer än en halv miljoner människor dör, det slår hårt på ekonomin, skolor, sjukhus osv. Det kommer ju i princip bli kaos varje vinter.

Du får nog sluta läsa Flashback skulle jag tro.

Här hittar du bara en jäkla massa domedagsprofeter som dammsuger internet efter bristfälliga rapporter och drar saker ur sin kontext för att försöka påvisa att vi alla är körda.

Den här pandemin är allvarlig, men inte mycket mer allvarlig än någon annan tidigare pandemi.

Människan i relation till detta nya virus kommer fortlöpa som det gjort i hundratusentals år. Viruset blir till slut lindrigare i kombination med att fler människor får immunitet (naturligt eller via vaccin).

Följ råd och rekommendationer, sluta lyssna på idioterna här på FB som spyr galla på precis allt, lev vidare så sköter naturen resten.
Citera
2020-07-14, 17:51
Medlem
2n00b4Us avatar
Går det att säga att Corona påminner om någon annan slags virussjukdom? Tycker att det är något konstigt med Corona, just för att det finns dem som får bestående men efter att ha tillfrisknat, folk som kan ha varit sjuk utan att visa några symptom. Nu står det om en ofödd bebis som ska ha blivit smittat av Corona. Tycker att allt känns så mysko.

Borde det inte vara dags för en part-2 på den här tråden snart?
Citera
2020-07-14, 17:55
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Sverige som är det enda landet där politikerna lämnade över rodret till experterna är alltså det land som hanterat pandemin med politik istället för vetenskap? Så dom länder där politiker gått emot sitt eget smittskydds rekommendationer är alltså dom som baserat sin strategi på vetenskap?

Jag är ledsen att säga det men dina hysteriska inlägg om vänster/höger är så substanslösa så det är svårt att inte fokusera på din person.

Sverige är det enda land som politikerna gömmer sig bakom en myndighet, som även delar samma ideologi. Det är inte mitt problem att du är extremt värdelöst påläst och inte vet vad du pratar om. FHM är inte politiskt obunden.

Till skillnad från dig så är jag lite mer mogen att än att lägga energi på allt jag stör mig på. Du brukar oftast framstå som lågintelligent så jag besvarar inte all diarré som du skriver.
Citera
2020-07-14, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Eh..?
Italien är nettobidragsgivare till EU - ger dubbelt så mycket som Sverige. De har dessutom kommit hit ett par gånger med sitt brandflyg för att hjälpa oss med sånt som vi inte klarar av ...
www.bbc.com/news/amp/uk-politics-48256318 Om man tar en sida från alarmisternas bok och tittar per capita är inte italien så jävla duktiga längre.. Faktum är att hela Sydeuropa är ett ekonomiskt haveri. Men befolkningsmängd kanske inte är en relevant så länge det inte gäller döda i Covid-19? Då är det plötsligt den enda faktorn.
Citera
2020-07-14, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Sverige är det enda land som politikerna gömmer sig bakom en myndighet, som även delar samma ideologi. Det är inte mitt problem att du är extremt värdelöst påläst och inte vet vad du pratar om. FHM är inte politiskt obunden.

Till skillnad från dig så är jag lite mer mogen att än att lägga energi på allt jag stör mig på. Du brukar oftast framstå som lågintelligent så jag besvarar inte all diarré som du skriver.

Sverige och Finland är två av väldigt få länder som har förbud mot ministerstyre.
FHM, likt alla andra myndigheter, är således i praktiken politiskt obundna.

Sedan kan du såklart ta på dig din foliehatt och hävda att Steffe i praktiken styr alla myndigheter bakom ridån, svårt att argumentera mot sånt.

Jag är dock jävligt glad över att bo i ett land där ministerstyre är förbjudet. Du kanske hellre hade velat se att någon inröstad tomte från MP, via ministerstyre, hade detaljstyrt Sverige genom olika kriser?

Lite roligt att du kritiserar någon att vara dåligt påläst, när du själv verkar ha väldigt bristande koll...
Citera
2020-07-14, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Sverige drogs aldrig in i kriget.
Nej, men vi har många finlandssvenska här som varit med..delvis var vi ju med om de för de kunde resa genom svea rike.
Citera
2020-07-14, 18:05
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Tegnells vårdslösa experiment med svenska folket som försökskaniner för att uppnå flockimmunitet är dödförklarat.

Coronoviruset är något som vi kommer att få varje år. Om och om igen.

If you get coronavirus, your immunity could wear off in months, study finds

källa cnn
Socialstyrelsen räknar med 6 månaders immunitet om man har antikroppar. Det sa de på dagens presskonferens.
Senast redigerad av Chantre 2020-07-14 kl. 18:09.
Citera
2020-07-14, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Socialstyrelsen räknar med 6 månaders immunitet om man har antikroppar. Det så de på dagens presskonferens.

Och andra studier har uppskattat en immunitet i 2-3år upp till ännu längre.
Det är som med allt som publicerats här, otroligt spretande rapporter och studier.

Först om någon år tror jag man vet någorlunda säkert.
Citera
2020-07-14, 18:07
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpetfanfar
Sverige och Finland är två av väldigt få länder som har förbud mot ministerstyre.
FHM, likt alla andra myndigheter, är således i praktiken politiskt obundna.

Sedan kan du såklart ta på dig din foliehatt och hävda att Steffe i praktiken styr alla myndigheter bakom ridån, svårt att argumentera mot sånt.

Jag är dock jävligt glad över att bo i ett land där ministerstyre är förbjudet. Du kanske hellre hade velat se att någon inröstad tomte från MP, via ministerstyre, hade detaljstyrt Sverige genom olika kriser?

Lite roligt att du kritiserar någon att vara dåligt påläst, när du själv verkar ha väldigt bristande koll...

Har aldrig sagt ministerstyre heller.

Vad är med människor som argumenterar från sina egna fantasier?

De argumenterar från en sak som motparten aldrig påstått eller sagt.

https://www.youtube.com/watch?v=Cls8ZURQRK4
Senast redigerad av AnnaDea 2020-07-14 kl. 18:11.
Citera
2020-07-14, 18:10
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Socialstyrelsen räknar med 6 månaders immunitet om man har antikroppar. Det så de på dagens presskonferens.

Vad baserar socialstyrelsen 6 månader på?
Citera
2020-07-14, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Har aldrig sagt att ministerstyre heller.

Vad är med människor som argumenterar från sina egna fantasier?

De argumenterar från en sak som motparten aldrig påstått eller sagt.

https://www.youtube.com/watch?v=Cls8ZURQRK4

Du skrev:

Citat:

1. Sverige har en tradition av att låta relevanta myndigheter detaljstyra, så har det alltid vart oavsett höger- eller vänster-regering. En grund i detta är att sak-experter ska få ha kontroll, och inte för stunden inröstade politiker. Dvs. ditt påstående om att "politikerna gömmer sig bakom en myndighet" är helt felaktig., även att jag inte står bakom den regering vi har idag så har de agerat rätt genom att låta FHM föra kommandot.

2. "som även delar samma ideologi". Återigen, ministerstyre är förbjudet i Sverige, vilket tillsammans med annan lagstiftning omöjliggör att FHM med deras 500 anställda skulle bestå utav endast sossar.

Du min käre kamrat har ingen aning om vad du pratar om, läs på lite innan du går bananas och härjar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in