2020-07-14, 16:51
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Det är mycket allvarligare att hoppa av skolan än att vara hes i halsen. Dina bekanta kommer överleva, och lägga det här bakom sig. Inte ens om de skulle få permanent heshet eller smakbortfall så är det lika allvarligt. Att hoppa av grundskolan minskar din förväntade livslängd med 6 år, och är förknippad med livslång försämring av din ekonomi, ditt välmående och din allmänhälsa.

Om du vill ha en skola som bara undervisar så bor du i fel land. Svensk skola har ett uppdrag som går långt bortom undervisning, och inkluderar uppfostran och en omsorg för barnet när föräldrarna är på jobbet.

Hur fick du två månaders nedstängning till att hoppa av skolan?!?

Att somliga hoppar av skolan har inget med temporär nedstängning att göra.
Det har till 90% med bakgrund att göra. Har du imbecilla missbrukarföräldrar så har du ärvt deras gener och kommer fatta lika kassa beslut genom livet som dom. Undantag finnes givetvis men generellt sätt är det så. En högerhänt blir inte plötsligt vänsterhänt bara för att en soctant säger så. Vill du verkligen lösa problemet måste någon form av begränsning av barnalstrandet införas. Dessutom skulle vi lösa problemet med överbefolkning och miljöförstöring samtidigt.

Men det är klart. Går inte att resonera med vänstermuppar. Folk som du hittar på och överdriver bara för att få "rätt".
Citera
2020-07-14, 16:52
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Visst kan man få permanenta men (man kan ju dö). Men alla långtidssjuka får inte permanenta men. Jag hade också hosta i två månader, men sen blev jag frisk.

Ni målar upp permanenta skador av sjukdomen som man skulle ha upptäckt redan i Wuhan, om de stämde.

Bra att det vart så för dig, men bara för du hostade lite så menas det inte att andra kommer också att bara hosta framöver. Det finns flertalet dokumenterade vetenskapliga artiklar där folk har dragit åt sig livslånga men på lungor, hjärta och njurar.

Du förminskar alla som dras med detta eftersom det inte berörde dig själv.

Världen fungerar tyvärr inte så.
Citera
2020-07-14, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Förutom att samhället inte tar sitt ansvar för dessa missförhållanden som det skapat utan istället dumpar det i knät på lärare och andra jämnåriga skolbarn, som är en annan diskussion.
Som iof går in i detta när vi har politiserade myndigheter som bedriver smittskydd.
Men oavsett antal är detta något man inte ska väga in överhuvudtaget när man utvärderar om skola ska stängas som smittskyddsåtgärd.
Har man förutom det barn som har det svårt bör andra helt separata åtgärder utvärderas.
Att riskera smitta övriga barn och föräldrar istället gränsar till vansinne.
Det är inte samhället som skapat dåliga hemförhållanden. Det hittar du i alla samhällen.
Citera
2020-07-14, 16:55
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ja det var ju det jag skrev i mitt första svar.

Onödigt prat? Jag relaterar bara till hur det är och har varit i snart 30 år sedan kommunerna tog över äldreomsorgen från landstingen (dagens regioner). Jag tycker också att alla med vårdbehov borde få adekvat vård. Så har det dock inte varit på många år. Det dör årligen 4000 för att de inte får vård eller blir felbehandlade.

Det som talar emot det är att det är en kedja med många inblandade när det gäller att registrera dödsfall. Att alla i den kedjan skulle ingå i någon sorts komplott tror jag inte ett ögonblick på. Den svenska statistiken är tillförlitlig därvidlag.

Det räcker med att någon aktör i kedjan slarvar eller fuskar på ett medvetet sätt. Politikerna och FHM har ingenting emot färre registrerade dödsfall i covid. Italienska läkare har sagt att man inte alltid hinner registrera alla coronadöda.
Citera
2020-07-14, 16:57
Medlem
+17döda
+313 nya fall
Citera
2020-07-14, 17:00
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Temporär stängning av skolan bidrar visst till skolavhopp. Det vet man.

Jag är inte vänster, jag förhåller mig bara till fakta.

Varför är det så att närvaron har ökat på gymnasieskolor efter att man införde distansundervisning?
Citera
2020-07-14, 17:01
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testonio
Den risken är extremt liten bara för att skolan är stängd två månader.

Fast det är ingen idé att resonera med med modern "lärare" som blivit hjärntvättad under sin genusdrypande lärarutbildning.

Soc.tant under cover snarare.

Avslutar nu denna diskussion. Alldeles för OT + jag börjar känna mig smutsig av allt vänstersnack.

Man kan alltid titta på länder som har haft en lockdown och se om det har varit en förändring.

Vad jag vet så hände inte ett skit i Tyskland, Italien eller Spanien när de stängde.

Men som vanligt så är det vänstermänniskor som hittar på all världens mest dåraktiga teorier för att kontrollera motparten.

Sedvanliga är att man värnar för de svaga (som de rättfärdigade), och om man invänder mot det så vänder man sig till härskarteknik och gaslightin för att förminska.

Tyvärr så är dessa vänstermänniskor totalt utan eget ansvar och ska mästra andra genom sin egna begränsning och sekt ideologi.
Citera
2020-07-14, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Bra att det vart så för dig, men bara för du hostade lite så menas det inte att andra kommer också att bara hosta framöver. Det finns flertalet dokumenterade vetenskapliga artiklar där folk har dragit åt sig livslånga men på lungor, hjärta och njurar.

Du förminskar alla som dras med detta eftersom det inte berörde dig själv.

Världen fungerar tyvärr inte så.
Men hur allvarliga är de bestående problemen, och hur ofta uppträder de?
Citera
2020-07-14, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testonio
Den risken är extremt liten bara för att skolan är stängd två månader.

Fast det är ingen idé att resonera med med modern "lärare" som blivit hjärntvättad under sin genusdrypande lärarutbildning.

Soc.tant under cover snarare.

Avslutar nu denna diskussion. Alldeles för OT + jag börjar känna mig smutsig av allt vänstersnack.

Är ni på och härjar om skolorna nu igen? Trodde det var klarlagt att i princip samtliga länder som stängde sina skolor, har bekräftat att det var ett fel val.

Inte minst för ungarnas skull själva, men även för samhället. I Sverige larmade både läkarförbund och polisförbund att tiotusentals av deras anställda skulle sättas ur tjänst om skolorna stängde ner. Det hade ju vart trevligt att ha tiotusentals undersköterskor, sjuksköterskor och läkare som inte hade kunnat arbete när krisen var som värst.

Ärligt talat, ta av er era skygglappar, försök se världen lite bredare. Ett samhälle och dess funktion är en extremt komplex apparat, man kan inte godtycklig gå in och införa åtgärder utan att ha en susning om vad det faktiskt innebär...
Citera
2020-07-14, 17:07
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saundra
Endast 3 av 41 covidpatienter hade antikroppar som bäst kunde neutralisera 50% av viruset. Majoriteten av antikroppar som produceras efter en covid-19 infektion fungerar inte.

https://www.nature.com/articles/s41591-020-0995-0
The capacity of immune plasma to block interaction between recombinant ACE2 and RBD was assessed by ELISA (Methods), with modest inhibition (median, 14.1%; IQR, 10.1–19.3) detected in most subjects, and only 3 of 41 subjects exhibiting more than 50% inhibition activity.

Det är GAME OVER för antikropps-hysterin.

Patient fick en fet ADE-kyss vid återinfektion:
https://www.vox.com/2020/7/12/21321653/getting-covid-19-twice-reinfection-antibody-herd-immunity
My patient caught Covid-19 twice. During his first infection, my patient experienced a mild cough and sore throat. His second infection, in contrast, was marked by a high fever, shortness of breath, and hypoxia, resulting in multiple trips to the hospital.

Vad synd. Som jag befarade. Är inte glad för det.
Citera
Medlem
Citat:
Lantbrukare är bland det sämsta man kan bli om man vill ha ett långt liv.

Ikke i Danmark:

https://landbrugsavisen.dk/avis/danskerne-skal-leve-tre-%C3%A5r-l%C3%A6ngere-landm%C3%A6nd-g%C3%B8r-det-allerede
Citera
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpetfanfar
Är ni på och härjar om skolorna nu igen? Trodde det var klarlagt att i princip samtliga länder som stängde sina skolor, har bekräftat att det var ett fel val.

Inte minst för ungarnas skull själva, men även för samhället. I Sverige larmade både läkarförbund och polisförbund att tiotusentals av deras anställda skulle sättas ur tjänst om skolorna stängde ner. Det hade ju vart trevligt att ha tiotusentals undersköterskor, sjuksköterskor och läkare som inte hade kunnat arbete när krisen var som värst.

Ärligt talat, ta av er era skygglappar, försök se världen lite bredare. Ett samhälle och dess funktion är en extremt komplex apparat, man kan inte godtycklig gå in och införa åtgärder utan att ha en susning om vad det faktiskt innebär...
Lärare var ju inte ens med i topplistan över de högre smittoyrkena. Pizzakunder var bl a de som smittade mest.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in