Citat:
Ursprungligen postat av
ganglere2
Ta antikroppstest med blodprov går bra att göra själv. Tror att det du beskriver kan vara svårare.
Ja, antikroppstest är bara ett blodprov. Men inte säkert man har antikroppar för att man är/varit sjuk verkar det ju som.
Citat:
Ursprungligen postat av
Beaver14
Ja, stod det inte på någon nyhetssajt att självtester som skickades till labb hade avvikande hög andel negativa resultat. Beror troligen på att man inte gräver runt ordenligt och tillräckligt långt upp i näsan.
Jag har testat mig, men på vårdcentralen. Det gjorde inte ont, men var knappast en spabehandling heller. Sköterskan snurrade runt topsen i iallafall 5 sekunder långt upp.
Går inte få testning här på vårdcentralen. Det ska gå, men de verkar säga nej på pin kiv. Däremot kan man få testa sig själv, men vete sjutton vem som klarar det. Har testats förr mot något annat jag inte minns vad det var och det var inte alls behagligt. Tror vissa inte klarar av att testa ordentligt så om det blir falska negativa så är det inte alls konstigt.
Tyckte först det var bra att testet kom även hit, men sedan insåg jag att jag nog skulle vilja testa mig. Jag har lyckats förklara mesta av mina symptom med annat nu, många mysterier har lösts, men fick plötsligt igen "förkylningssymptom" igår igen med lite feber, mycket nysningar, hosta och ont i kroppen. Har inte haft det på några veckor nu så trodde det var borta. Annars haft det av och till sedan mars. Jag hade just diagnostiserat mig själv med att inte ha corona.
Man får väl hitta någon som kan tortera en, annars fattar jag inte hur man ska kunna testa rätt.