2020-07-14, 02:20
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag har aldrig sagt cash vid dörren. Mha en portabel kortterminal ditt mähä.

Vem är du att bestämma vilka "betalningsrutiner" olika livsmedelsaffärer ska ha?

Nehej, men det var ju det jag efterfrågade och ingen har kunnat påvisa att någon butik själva handhar och erbjuder detta - bara att externa ombud kan gör det - stor skillnad. Ge dem som förtjänar berömmet cred och inte butikerna som ni inte kunnat bevisa gör detta åt sina kunder...

Jag har aldrig efterfrågat några betalningsrutiner som butiker MÅSTE ha, det är ni som påstår att de finns...
Citera
2020-07-14, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Nehej, men det var ju det jag efterfrågade och ingen har kunnat påvisa att någon butik själva handhar och erbjuder detta - bara att externa ombud kan gör det - stor skillnad. Ge dem som förtjänar berömmet cred och inte butikerna som ni inte kunnat bevisa gör detta åt sina kunder...

Jag har aldrig efterfrågat några betalningsrutiner som butiker MÅSTE ha, det är ni som påstår att de finns...

Jag ger cred till min handlare för den servicen han ger. Varför skulle jag ge cred åt externa ombud vars service jag inte behöver?
Citera
2020-07-14, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mentometer
Aj fan. Så mycket skitföretag som håller på nu. Som sagt så är jag inte ett dugg säker på att det är äkta CE-märkning, men kanske bättre än inget...

Ojojoj! Hur många företag från särskilt Sydostasien är det inte som piratkopierar allt i dessa tider och då även skyddsutrustning. En CE-märkning fixar en fjunig tonåring med en skaplig dator och printer...
Citera
2020-07-14, 02:25
Medlem
Citat:
Jag ger cred till min handlare för den servicen han ger. Varför skulle jag ge cred åt externa ombud vars service jag inte behöver?

Snälla! Du har inte bevisat att denne handlare ens finns - denne finns troligtvis bara i ditt förvirrade huvud... Nu skriver du även i "jag-form". Är du pensionär, helt plötsligt?
Citera
2020-07-14, 02:28
Medlem
Citat:
Om då två, tre eller fyra, fem pensionärer kommer samtidigt - hur i håken skall en liten butik kunna klara detta? Och hur får de ens hem varorna? Små byar har oftast inte ens taxi att erbjuda medborgarna...

Att externa organisationer hjälper till, det vet och förstår jag - men inte de upplägg som du och andra påstår finns...

Förlåt. Jag visste inte att du bor på ett ställe där lokalaffären är så liten att den inte ens kan ta hand om några pensionärer samtidigt.

En mindre fattade jag att det inte finns taxiservice på det stället där du bor.

Vi får helt enkelt konstatera att Sverige inte är jämlikt och kommer troligtvis aldrig att bli det. Vissa ställen erbjuder jätte bra service utan extra kostnad, medan i byhålor som din får pensionärerna svälta tills Coronan har blåst över.
Citera
2020-07-14, 02:30
Medlem
Det är ändock patetiskt att människor INTE tror på att munskydd inte skulle hjälpa för fem öre... Det är självklart att de sämsta munskydden till och med ger lite skydd - de bästa MYCKET skydd! Varför skulle inte dåliga munskydd ge ens lite skydd? Om nu att hosta i armhålan skyddar, varför skulle då inte munskydd skydda?
Citera
2020-07-14, 02:30
Medlem
Citat:
Snälla! Du har inte bevisat att denne handlare ens finns - denne finns troligtvis bara i ditt förvirrade huvud... Nu skriver du även i "jag-form". Är du pensionär, helt plötsligt?

Man behöver inte vara pensionär för att få den här servicen.

Men jag vill inte så mer salt i din redan infekterade sår..
Citera
2020-07-14, 02:31
Medlem
Citat:
Förlåt. Jag visste inte att du bor på ett ställe där lokalaffären är så liten att den inte ens kan ta hand om några pensionärer samtidigt.

En mindre fattade jag att det inte finns taxiservice på det stället där du bor.

Vi får helt enkelt konstatera att Sverige inte är jämlikt och kommer troligtvis aldrig att bli det. Vissa ställen erbjuder jätte bra service utan extra kostnad, medan i byhålor som din får pensionärerna svälta tills Coronan har blåst över.

Hehe, det är du som påstår ting, inte jag...
Citera
2020-07-14, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det här är sorgligt: en 30-årig man i Texas gick på covid-party för att "utmana" smittan. Och dog.

Innan han dog sa han till sin sköterska:

"Just before the patient died, he looked at his nurse and said 'I think I made a mistake, I thought this was a hoax, but it's not,'" Appleby said.

https://www.today.com/health/texas-doctor-says-patient-30-died-after-attending-covid-party-t186527
Så han fick igen iva -vård då, eller sa han det med teckenspråk?

Det är så klart fake!
Senast redigerad av givemeyourmoney 2020-07-14 kl. 02:35.
Citera
2020-07-14, 02:32
Medlem
Citat:
Man behöver inte vara pensionär för att få den här servicen.

Men jag vill inte så mer salt i din redan infekterade sår..

Strö salt, menar du väl? SFI, månne?
Citera
2020-07-14, 02:33
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Om då två, tre eller fyra, fem pensionärer kommer samtidigt - hur i håken skall en liten butik kunna klara detta? Och hur får de ens hem varorna? Små byar har oftast inte ens taxi att erbjuda medborgarna...

Att externa organisationer hjälper till, det vet och förstår jag - men inte de upplägg som du och andra påstår finns...
Oj, du ställer ovanligt svåra frågor, och jag kan ju bara gissa när jag svarar dig. Kommer de många får de väl bara vänta, har inte sett att detta skulle vara ett problem. Men jag ser mer 70+ i butiken som själva handlar en jag ser som ber personalen göra det åt dem. Hur de kommer hem? De går väl eller kör bil, kanske de har en liten vagn/rullator, elcykel. På samma vis som de kom sig hem innan coronan kom skulle jag gissa. Det verkar inte finnas någon direkt smitta där jag bor, om folk skulle börja dö runt om kring här, skulle kanske trycket öka på butiken och det bli till ett problem.
Citera
2020-07-14, 02:43
Medlem
IMBILDENs avatar
Nu införs krav på munskydd i butiker i UK. Har man inte det får man böter. Ett bra beslut enligt mig.

En majoritet av alla utvecklade länder har nu detta minst som en rekommendation. Sverige däremot avviker som vanligt. Känns som det gått prestige i den här frågan trots att det finns överväldigande bevis på att det förekommer aerosolsmitta samt att användandet av munskydd minskar transfusionsrisken avsevärt. Passar inte in i svenska strategin har jag hört Tegnell yttra...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in