2020-07-13, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nico77
Ja, alltså dessa alarmister som håller på att göra i byxan över att de inte får tvinga folk att bära mask. Det är härligt att se hur staten skiter i dem.

De har något gemensamt med dessa BLM-anhängarna. De skriker också högt - men ingen jävel bryr sig om deras budskap.
Citera
2020-07-13, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Sluta handla borde alla dessa skräckslagna alarmisterna göra. Det går att handla på nätet och mataffärer levereras ända till lägenhetsdörren.

Vad är problemet? MÅSTE alla 80+ och de som är sjuka drälla i stan och shoppa?
Och all de 80+ kan ju självklart hantera en dator...och alla har en dator enligt dig då.?
Citera
2020-07-13, 22:09
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
De har något gemensamt med dessa BLM-anhängarna. De skriker också högt - men ingen jävel bryr sig om deras budskap.
Nu driver du iväg väääldigt långt från topic. Skärp dig.
Citera
Avslutad
Citat:
Om du ändå kunde använda hjärnan och sluta vara så okritisk samt helt enkelt göra som du blir tillsagt att göra.

Tänk vad mycket enklare ditt liv skulle då vara.
Precis. Dumma svenskar som tror de kan tänka själva.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Vem försöker du lura? Du är nog tillräckligt svensk för att rätta in dig i ledet illa kvickt om de andra på bussen ger dig onda ögat. Svenne Stimfisk är bara unik på papperet.

Det är just detta som tycks vara den stora skillnaden mellan mig och alarmisterna: jag skiter fullständigt i det onda ögat och huruvida någon stirrar på mig eller inte. Jag är inte rädd för att sticka ut.
Citera
2020-07-13, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Och all de 80+ kan ju självklart hantera en dator...och alla har en dator enligt dig då.?

En telefon kan de flesta hantera - eller? Det går att ringa in sin beställning också och betala med kort.

Fast nu kanske du hävdar att de flesta betalar cash..
Citera
2020-07-13, 22:15
Medlem
Citat:
En telefon kan de flesta hantera - eller? Det går att ringa in sin beställning också och betala med kort.

Fast nu kanske du hävdar att de flesta betalar cash..
Du menar att man kan ringa in en beställning från en fast telefoni (ej mobil) och säga jag ska ha 3 l mjölk 1 smörpaket köttbullar osv. Hur betalar de med kortet då?
Citera
2020-07-13, 22:16
Medlem
Nico77s avatar
Citat:

Vet inte vad de vill. Men jag tycker att det är åt helvete att man i USA har en så pass jävla inkompetent/korrupt poliskår att det ens finns något att diskutera. På Gestapos tid så var man ute efter att ta hand om lite folk och det hymlade man inte om. I USA har man i årtionden påstått sig vilja vända skutan rätt, utan att något händer. Men har man inte tillräckligt med råg i ryggen för att säga som det är; att arbetet fortskrider som plannerat, så får man istället ljuga och låtsas inte förstå.
Citera
2020-07-13, 22:17
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Det är just detta som tycks vara den stora skillnaden mellan mig och alarmisterna: jag skiter fullständigt i det onda ögat och huruvida någon stirrar på mig eller inte. Jag är inte rädd för att sticka ut.
Visst, visst... På nätet har alla 30 cm kuk om de själva får beskriva den. Jag tror nog att du skulle hala upp snortrasan illa kvickt om makten pekade med hela handen, det gäller er alla som sitter här och lirar allan ballan över munskydden. Ni har inte stoppat massinvandring, inte feminism, inte ens några sketna skogsbränder men här tar ni minsann strid. Visst är du en sån som skulle bli skogstokig om de försökte förbjuda snuset också? Jag är ledsen, men det här bara löjligt. Det känns som att munskyddsdebatten på ett sketet forum på nätet är er sista bastion...

Som sagt, jag skulle inte bli förvånad om även Sverige inför munskyddstvång i offentliga miljöer. Då kan ni sitta utanför och sura när ni inte får resa, handla eller uträtta andra viktiga ärenden. Det är nog såååå värt det, att vara virusrebell. 👍🏻
Citera
2020-07-13, 22:19
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Det är alltid bättre att ha ett jobb än att gå arbetslös och drar benen efter sig.

Men det är säkert något helt främmande för dig.

Såå, det hade varit bättre om Norge haft lika många döda som Sverige enkom för att begravningsbranschen inte skulle gå dåligt - du är ju sjuk, på riktigt! Idiot!
Citera
2020-07-13, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Visst, visst... På nätet har alla 30 cm kuk om de själva får beskriva den. Jag tror nog att du skulle hala upp snortrasan illa kvickt om makten pekade med hela handen, det gäller er alla som sitter här och lirar allan ballan över munskydden. Ni har inte stoppat massinvandring, inte feminism, inte ens några sketna skogsbränder men här tar ni minsann strid. Visst är du en sån som skulle bli skogstokig om de försökte förbjuda snuset också? Jag är ledsen, men det här bara löjligt. Det känns som att munskyddsdebatten på ett sketet forum på nätet är er sista bastion...

Som sagt, jag skulle inte bli förvånad om även Sverige inför munskyddstvång i offentliga miljöer. Då kan ni sitta utanför och sura när ni inte får resa, handla eller uträtta andra viktiga ärenden. Det är nog såååå värt det, att vara virusrebell. 👍🏻

Det är ju du som inte hänger med den digitaliserade utvecklingen. "Viktiga ärenden" - det sköter man ju på nätet nuförtiden.
Citera
2020-07-13, 22:44
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Någon som har siffror över andelen med antikroppar i Stockholm? Jag förmodar att FHM fortsätter att mäta detta. Den var på 17-18% för någon månad sedan.

Problemet är väl att det förmodligen är så att antikropparna klingar av efter en tid (därmed inte sagt att man är oskyddad om får en ny infektion).

Den senaste månaden har det dött ungefär 500 stycken. Det innebär alltså att ungefär 100 000 har haft Covid den senaste månaden.

Sista mätningen från FHM som angav hur många som hade en pågående infektion i Stockholm var väl på 0,3%. Dvs det har mer eller mindre tagit tvärstopp...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in