2020-07-10, 18:17
Medlem
En person som tjejens familj känner skulle ha varit med i lyxfällan och den personen har inte några direkta skulder eller problem med exempelvis spel eller någon köpmani utan har bara dålig koll på det mesta. Hur som helst så ska den personen ha varit på nån typ av casting innan och då sagt nåt i stil med " jag har inte såna stora skulder och inte heller problem med dittan eller dattan" men då hade de på produktionen ha sagt det löser sig. "vi ser till att det ser ut så"

Antar hela mitt upplägg blev rörigt men hoppas i förstår hur jag menar iaf.

Vad tror ni om det? Självklart är det ju TV så att allt är just som dom visar upp är det ju inte.. Men hur tror ni det funkar? En sak jag tycker är rätt sjukt är när personerna ska sälja av sina prylar/bilar och de endast får en skit summa istället för att lägga ut sakerna och kanske få sakerna sålda inom en vecka och därmed få ut 2-4ggr så mkt. Att sälja alla prylar tillsammans till en som själv ska sälja det vidare betalar ju aldrig så värst mkt för att själva kunna tjäna. Det är ju inte så att personens skulder växer hur mycket som helst mer på några dagar..
Citera
2020-07-11, 09:51
Medlem
EKOnotNOMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitalio
Sevärda avsnitt för Säsong 17-26

17:11
18:4
19:2
19:5
20:4 Grymt bra. Bäst i test för dessa säsonger.
20:8-11 (4 i rad)
21:1
21:4
21:5
22:5
22:7
23:2 Grymt bra
23:3
23:7
23:10
23:12
24:8
24:9
24:10 Grymt bra
25:9
25:10 "PlayStation-mannen" Gråter när de ska ta hans TV-spel
26:1
26:10
26:16

Tackar!
Citera
2020-07-11, 10:56
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skitzu

Inte speciellt rörigt. Klart att de vill göra bra och dramatisk TV, så mycket är ju triggat och vinklat.
Citera
2020-07-13, 19:22
Medlem
chilly_c_canes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Svensson
Veckans deltagare Lisas hus ligger ute på Hemnet.
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.hemnet.se/bostad/villa-6rum-tvaaker-varbergs-kommun-snickerns-vag-30-16627297&ved=2ahUKEwicscXNt4TqAhWCqIsKHVpJAloQFjAB egQIBRAC&usg=AOvVaw1d6Nz0D43eK0kJ944YLBDI
Hon är inte skriven på den adressen så jag tar för givet att de separerat.

Huset är borta från Hemnet och man kan konstatera att försäljningen i sig knappast har förbättrat ekonomin...

Huset köptes 2018-11-12 för 3.440.000:- (745.000:- över begärt pris).
Huset såldes alltså i juli i år, för 3.015.000:- (20.000:- över begärt pris)

Tragiskt...
Citera
2020-07-13, 19:32
Medlem
Citat:
En person som tjejens familj känner skulle ha varit med i lyxfällan och den personen har inte några direkta skulder eller problem med exempelvis spel eller någon köpmani utan har bara dålig koll på det mesta. Hur som helst så ska den personen ha varit på nån typ av casting innan och då sagt nåt i stil med " jag har inte såna stora skulder och inte heller problem med dittan eller dattan" men då hade de på produktionen ha sagt det löser sig. "vi ser till att det ser ut så"

Vad tror ni om det? Självklart är det ju TV så att allt är just som dom visar upp är det ju inte.. Men hur tror ni det funkar? En sak jag tycker är rätt sjukt är när personerna ska sälja av sina prylar/bilar och de endast får en skit summa istället för att lägga ut sakerna och kanske få sakerna sålda inom en vecka och därmed få ut 2-4ggr så mkt. Att sälja alla prylar tillsammans till en som själv ska sälja det vidare betalar ju aldrig så värst mkt för att själva kunna tjäna. Det är ju inte så att personens skulder växer hur mycket som helst mer på några dagar..

Fast om personerna hade varit smarta så hade de själva sålt sina grejer för ett bra pris för länge sedan. Lyxfällan har bara några få dagar på sig att reda upp eländet och då får man ta vad man får.
Citera
2020-07-13, 20:19
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chilly_c_cane
Huset är borta från Hemnet och man kan konstatera att försäljningen i sig knappast har förbättrat ekonomin...

Huset köptes 2018-11-12 för 3.440.000:- (745.000:- över begärt pris).
Huset såldes alltså i juli i år, för 3.015.000:- (20.000:- över begärt pris)

Tragiskt...
Tja hon var inte så bra på affärer heller.
Citera
2020-07-13, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Tja hon var inte så bra på affärer heller.

Var det också ett sånt där snabb akut försäljning som skedde under tiden lyxfällan var där menar du?
Citera
2020-07-13, 22:23
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Var det också ett sånt där snabb akut försäljning som skedde under tiden lyxfällan var där menar du?
Ja precis.
Citera
2020-07-14, 00:07
Medlem
chilly_c_canes avatar
Citat:

Om det är husförsäljningen du menar så nej, huset såldes för bara någon vecka sen.
Citera
2020-07-17, 23:03
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitalio
Ni som tycker att Lyxfällan blivit enkelspårigt med nästan identiska deltagare (vitt tatuerat WT-folk med låg utbildning), identiska konsumtionsproblem (sötsaker, läsk, gambling, utemat) och mesiga programledare som daltar med problembarnen:

Ta en titt på "Kronofogden knackar på". Reality-serie från Storbritannien som visas på C-more / TV4.
Finns även på Youtube: "Can't pay? We'll take it away".
Ord och inga visor.
Inget dalt.
Folk vräks på stående fot och har 1-2 timmar på sig att ta med sig det nödvändigaste.
Obs! Inga manus (som i Lyxfällan)!!

Grymt mycket bättre än mesiga Lyxfällan.

Jag gillar också det programmet mer än lyxfällan.

I ett avsnitt vräker de ett gäng horor från ett horhus som de inte betalade hyran för.
Citera
2020-07-29, 18:57
Medlem
fjolla666s avatar
Dagens white trash ljuger så det räcker och blir över, och programledarna biter ihop och konfronterar dom inte.
Finns inte en chans att alla vitvaror i huset skulle gå sönder samtidigt. Och sen börjar bilen brinna samma dag den köpts.
Citera
2020-07-29, 19:07
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjolla666
Dagens white trash ljuger så det räcker och blir över, och programledarna biter ihop och konfronterar dom inte.
Finns inte en chans att alla vitvaror i huset skulle gå sönder samtidigt. Och sen börjar bilen brinna samma dag den köpts.
I vilket avsnitt skedde det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in