Citat:
Ursprungligen postat av
Goran-Ekbrandt
Youtubern Amanda? Hon påstår sig lida av kraftig ångest och få panikattacker. Under hela programmet så infinner sig ingen märkbar ångest över huvud taget, utan bara att hon tycker det är nervöst och jobbigt att gå på exempelvis en anställningsintervju, precis som för de flesta andra människor.
Nä, blir så trött när folk använder uttryck som ångest och panikångest när de inte vet vad de snackar om. När ska dessa personer inse att livet inte bara är en dans på rosor och ibland måste få vara jobbigt och obekvämt utan att man för den delen lider av en ångest-problematik? De får människor som lider av ångest på riktigt att framstå som simulanter. En grupp människor som har det svårt som det är att bli tagna på allvar, utan att mer eller mindre hånas av en lat och bekväm Youtuber.
Bra att Lyxfällan tog dig i kragen Amanda, och välkommen till verkligheten!
Jag som faktiskt har (visserligen odiagnosticerad) social fobi reagerade också på det där. Hur hon så lätt kan gå runt och filma, skratta, tjabbla och tjolla i stora folksamlingar, med tanke på att bara kameran i sig drar en del uppmärksamhet. Jag kan gå kilometerlånga omvägar till affären för att undvika folk, tar helst bilen med solglasögon på, vägrar ta ögonkontakt med gående/bilister, och ska jag någonsin filma blir det typ i avlägsna skogspartier, eller efter 5-10 checkar att ingen granne är hemma. Men vad vet man, finns väl grader av allt får man anta...