2020-07-13, 20:31
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag har inte hört att Sverige/regeringen/FHM/Tegnell skulle ha skickat en enda svensk ut ur landet för att smitta människorna i andra länder.

Det är nog så att det är svenskarna själva som vill göra detta helt utan Tegnells eller svetsarens inblandning.

Det är alltså samma svenskar som gråter HÄR att svenskar DÖR - som vill åka utomlands för att sprida smittan vidare.

Hur var det nu med "individens eget ansvar"?

Du är den andre på kort tid som tillskriver mig att JAG vill detta - hur är det med läsförståelsen, egentligen?! Slåss inte regeringen för att svenskar skall få resa runt i ex. Europa, menar du? De har dialoger med alla och slåss med näbbar och klor, självklart bakom lyckta dörrar, för att svensken skall få sin lilla södertur, även i år - är detta att ansvar? Det personliga ansvaret finns men är svårt när ex. FHM ändrar sina förhållningsregler flera gånger i veckan. Dumsvensken fattar inte bättre och då måste de styrande kliva in - något de absolut inte gjort. Bara hafsverk, hela skiten!
Citera
2020-07-13, 20:31
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Restriktioner i Hongkong efter plötslig coronatopp
Fler än fyra personer får inte samlas på samma plats och personer som åker kollektivt riskerar böter om de inte bär munskydd. En del verksamheter, som gym och nattklubbar, kommer hålla stängt och restauranger har fått restriktioner om när de får servera mat.

https://omni.se/restriktioner-i-hongkong-efter-plotslig-coronatopp/a/3JrWkM
Citera
2020-07-13, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Ann Linde dök upp på EU-möte i Belgien idag - utan munskydd!

Alla andra anlände med.
Är det sant!? Finns det bilder video på detta?
Citera
2020-07-13, 20:34
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Vilka har inget emot det, de där svenskarna?

Är du så imbecill? Regeringen, såklart - verkar de ta tag i hårdhandskarna för att dumsvensken INTE skall resa, menar du - de gjorde det ett tag, men nu slåss de för att svenskarna skall få resa runt och sprida Covid-19, igen - bra jobbat, verkligen...
Citera
2020-07-13, 20:34
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Ann Linde dök upp på EU-möte i Belgien idag - utan munskydd!

Alla andra anlände med.
Pinsamt deluxe. När t o m Trump drar på sig munskyddet framstår fröken Löfvén-i-peruk som ytterst dryg.
Citera
2020-07-13, 20:41
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Vi svenskar utestängs från flera länder och fattar inte vad det beror på?..det säger ju bara allt hur spåniga svenskar kan vara.
Nej

Danmark öppnar upp för skåningar som har 0 avlidna.

För övrigt är den samlade expertisen ense om att munskydd burna idag inte förhindrar den andra vågen i oktober. En våg kommer inte i slutet av september eller i början av november enligt mitt excellark.
Citat:
Sir Jeremy Farrar predicted a 'true second wave' would come in October

https://www.mirror.co.uk/news/politics/coronavirus-sage-experts-warn-uk-22265593
Citera
2020-07-13, 20:41
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Indien hårt drabbat av pandemin – smittan rusar
Smittspridningen rusar i Indien. Under måndagen rapporterades 28 701 nya fall i landet, rapporterar SVT. Det är den högsta dygnssiffran hittills i Indien.

https://omni.se/indien-hart-drabbat-av-pandemin-smittan-rusar/a/P9KKkX
Citera
2020-07-13, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
https://omni.se/restriktioner-i-hongkong-efter-plotslig-coronatopp/a/3JrWkM

Jag förstår inte. För alla bär ju munskydd - t o m bebisen i bärsele i bilden!

Och Hongkong-borna är ju vana munskyddsanvändare till skillnad från oss. Så de kan inte begå haklappsmisstaget.

Munskyddet kan inte vara lösningen.
Citera
2020-07-13, 20:45
Medlem
Sharm0tas avatar
Det var lite oväntat. Skulle inte förvåna mig ett dugg om det blir masktvång i offentligheten till hösten.

Citat:
Kritiserade andningsskydd från Kina får nu grönt ljus
De kritiserade andningsskydden från Kina som tidigare har stoppats från att användas i vården får nu grönt ljus av Socialstyrelsen, rapporterar SVT Nyheter.

https://omni.se/kritiserade-andningsskydd-fran-kina-far-nu-gront-ljus/a/4qyy5o
Citera
2020-07-13, 20:48
Medlem
Citat:
https://omni.se/indien-hart-drabbat-av-pandemin-smittan-rusar/a/P9KKkX

Indiens hälsomyndighet säger att landet klarar sig ”ganska bra”, men epidemiologen Jayaprakash Muliyil som varit rådgivare åt staten säger att det är omöjligt att säga hur många som är smittade eller har dött i viruset.
Enligt honom finns det inga riktiga rutiner kring att rapportera in dödsfall, oavsett dödsorsak, rapporterar al-Jazira. Landet har under de senaste tre veckorna gått från att vara världens sjätte mest drabbade land till att hamna på en tredjeplats.

Är det inte precis vad Tegnell har sagt hela tiden? Svårt att jämföra äpplen och päron.

Behöver jag nämna att alla på bilden bar munskydd..
Citera
2020-07-13, 20:49
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag förstår inte. För alla bär ju munskydd - t o m bebisen i bärsele i bilden!

Och Hongkong-borna är ju vana munskyddsanvändare till skillnad från oss. Så de kan inte begå haklappsmisstaget.

Munskyddet kan inte vara lösningen.
Jag vet att du inte förstår, du har skrivit samma inlägg i ett halvår nu.

Att vara emot utan några vetenskapliga belägg är inte heller lösningen. Du har hakat upp dig som en trasig vinylskiva vilket bara är tröttsamt...

Mask utrotar inte viruset men mask lär garanterat MINSKA smittan. Hur tror du det skulle sett ut i Asien och USA om de hade gjort som Sverige, aspiefastnat i nån konstig princip? Vem som helst begriper ju att maskerna stoppar utandningsluften från att smitta andra men inte du och några till...
Citera
2020-07-13, 20:51
Medlem
Citat:
Det var lite oväntat. Skulle inte förvåna mig ett dugg om det blir masktvång i offentligheten till hösten.

"maskerna släpper igenom sju gånger mer vattendroppar än tillåtet"

Men skitsamma. Vill man ha dem så varsågoda. Det kanske hjälper om man tror på att man man är skyddad/eller skyddar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in