2020-07-11, 12:19
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Man kan dra slutsatser innan det finns studier.
Ifall du kollar New Yorks sjunkande kurva och bemödar dig med att läsa min länkade artikel om den höga immuniteten som uppmätts i många områden kan du kanske våga dig på en gissning på vad kommande studier visar.
Det finns inga sådana samband. Än så länge är sådana slutsatser på nivå som att ökad glassförsäljning ökar antalet drunkningsolyckor.
Citera
2020-07-11, 12:23
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Är det därför Sverige har 8 gånger fler smittade än exempelvis Norge?
Här i Stockholm kan jag intyga att ingen följer restriktionerna. Jag vet inte hur det ser ut i övrigt.
I en av de största städerna i Skåne följer inte många restriktionerna. Det var bara under mars månad som det märktes tydligt att folk följde rekommendationerna. Nu är det som vanligt sedan flera månader tillbaka.
Citera
2020-07-11, 12:23
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
New York City’s governmental studies say 30%.

You’re wrong. Pretty much everybody from asymptomatic to severe cases creates neutralizing antibodies. Here is another recent study confirming this:

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.07.07.20148106v1

Low rates of active infection, R0 suppression due to summer and R0 suppression due to the rate of immunity, I imagine.
Fel!
Kolla peaken och jämför med temperatur för aktuellt datum.

Rate of immunity, kan ligga något i det.
Även en blind höna kan finna korn ibland.
Citera
2020-07-11, 12:25
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
Not really. Current scientific knowledge does not point to asymptomatic patients outnumbering symptomatic patients 3:1.
Just det. Men nuvarande forskning är i sin vagga.
Då kan det vara i sin ordning att titta vad som statistiskt fungerar så länge.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Hård press på "snåla" Sverige inför EU-strid
Många EU-ledare vill tala ”snåla” Sverige till rätta inför striden om EU:s långtidsbudget och coronakrisstöd på det kommande toppmötet.

Videolänkar och telefoner glöder och Stefan Löfven får oväntat besök på Harpsund av Spaniens premiärminister som är på övertalningsresa.

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/hard-press-pa-snala-sverige-infor-eu-strid/
Fyfan. Klart Sverige ska stå för notan för Syd-Europas fullständigt vansinniga politik denna vår. Samtidigt betraktas vi som smittbärare. Hoppas Löfven står på sig. Avundas Britterna som slipper detta vansinne.
Citera
Medlem
Citat:
Fel!
Kolla peaken och jämför med temperatur för aktuellt datum.

Rate of immunity, kan ligga något i det.
Även en blind höna kan finna korn ibland.

Look at the peak and compare it to their pollen seasons instead, that’s where the correlation is.

Yes, which is why it amazes me that you haven’t found any yet.
Citera
2020-07-11, 12:26
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Fast finns det andra typer av motståndskraft än antikroppar så behöver man nog inte komma upp i 60 % som har antikroppar! Så hur kan du va så säker på att det inte finns flockimmunitet? Det kan du faktiskt inte vara, så det så!
Nej, det finns inga publicerade och peer reviewed studier som visar det och det får man gå på.

Och med tanke på vad vi ser som utdragna förlopp och andra märkliga fenomen med antikroppar och med frånvaro av sådana bör man nog vara försiktig öht att dra några slutsatser.

Det finns andra virus som människan har svårt att bli av med. Man behöver inte nödvändigtvis gå till HIV. Du har hepatit-c där man i de flesta fall behöver kraftfulla antivirala för att bli av med det trots att man är full med antikroppar. Så länge man har infektionen är man höggradigt smittsam.
Citera
2020-07-11, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
I en av de största städerna i Skåne följer inte många restriktionerna. Det var bara under mars månad som det märktes tydligt att folk följde rekommendationerna. Nu är det som vanligt sedan flera månader tillbaka.

Det blir lite en sanning med modifikation.
En grupp (som jag själv tillhör) tar fortfarande detta på allvar. Jag tror att denna gruppen är ganska stor.
Denna andra gruppen är dom som syns på stan. Dessa kommer med större sannolikhet att bli smittade, men kommer också göra att immuniteten kickar in mycket snabbare. Tillslut har alla som fortfarande springer runt på stan varit smittade, vilket i sin tur gör att smittan dör ut. Jag tror att det är därför smittan avtar så snabbt just nu..
Citera
2020-07-11, 12:27
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det finns inga sådana samband. Än så länge är sådana slutsatser på nivå som att ökad glassförsäljning ökar antalet drunkningsolyckor.
Varför kan du bara inte gå in i diagrammet och titta istället!
Ta av dig ögonbindeln för en sekund, känns totalt meningslöst att bemöta dessa gissningar.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Det finns folk som saknar intelligens!

Om man tar in alla ungdomar på hytten, och alla håller god hygien, så kan man kramas lite. Men då gäller det att alla är friska, säger kompisen Alex Boberg, 21.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jdoGrz/tararna-hos-passagerarna-det-har-varit-tufft
De flesta ungdomar resonerar så skulle jag tro. Nu kan vi inte skylla allting på dem utan de gör ju som de ser att andra gör och de läser antagligen inte så mycket information om covid-19. De lyssnade på snälle farbror Tegnell i början och tror att allting är lugnt.
Citera
Medlem
Citat:
Just det. Men nuvarande forskning är i sin vagga.
Då kan det vara i sin ordning att titta vad som statistiskt fungerar så länge.

Your argument is built solely on speculation.
Citera
2020-07-11, 12:28
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Det blir lite en sanning med modifikation.
En grupp (som jag själv tillhör) tar fortfarande detta på allvar. Jag tror att denna gruppen är ganska stor.
Denna andra gruppen är dom som syns på stan. Dessa kommer med större sannolikhet att bli smittade, men kommer också göra att immuniteten kickar in mycket snabbare. Tillslut har alla som fortfarande springer runt på stan varit smittade, vilket i sin tur gör att smittan dör ut. Jag tror att det är därför smittan avtar så snabbt just nu..

Jag tar det också på stort allvar så jag tillhör den gruppen du nämner. Dock måste jag då och då bege mig ut på stan och hoppas då verkligen inte att jag smittas.

Går du aldrig ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in