2020-07-13, 20:06
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Belgien kräver karantän av svenskar.
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/belgien-kraver-karantan-av-svenskar

Tror de kräver karantän för svenskar. Ingen svensk har någon karantän att ge till belgarna.

----
Det här är ett övergående fenomen och faktiskt bra att slippa ha en massa svenskar flängande i världen. Vi har det bäst hemma.
Citera
2020-07-13, 20:07
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nico77
Det föds ju hela tiden nya var av en del har bättre genetiskt material och andra lite sämre så och de som är bäst på att hantera t.ex infektioner av dess olika slag och andra hot är vinnarna i naturens lotteri.

Varför finns det svåra genetiska sjukdomar som funnits i flera tusen år om du tror att mäniskan blir bättre hela tiden? Och uppenbarligen är inte du utrensad heller.

Det handlar inte om att bli starkare och starkare, så funkar det inte, det handlar om människan i samband med miljön. När människor med starkt immunförsvar inte stöter på infektioner och maskangrepp under barndomen så utvecklar dessa starka människor allergier och eventuellt dödliga autoimmuna sjukdomar.

Men för komplicerat att greppa om man bor i din mikrocefalihjärna.
Citera
2020-07-13, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Bara i Italien lär fler än 80000 dö i förtid pga luftföroreningar, varje år, år efter år. Men det är inget man har stängt ner landet för trots att det bevisligen har en positiv effekt på luftkvaliteten.

Jag har inte sett någon gå med munskydd/mask varken i Stockholm eller i Italien trots att munskydd de facto hjälper just mot större partiklar än virus.

Ingen har heller proklamerat för obligatoriska munskydd.

Ingen bryr sig om det är gamlingar, astmatiker eller ungdomar som dör - så länge man inte dör själv.

Tvärtom blev bilister förbannade när man stängde av Hornsgatan i Stockholm för bilar med dubbdäck.
Citera
2020-07-13, 20:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Hahaha, WTF! Min släkt har adliga anor från tidigt 1600-tal, syrran verkar ha fastnat där i sin släktforskning, vad har du att påvisa? Vårt adelsmärke hänger på kungliga slottet och i stadshuset...
Jaha, så nu räknar du dig själv till de här förhatliga svenskarna som enligt dig vill att andra länder ska få lika dåliga siffror som Sverige har.
Citera
2020-07-13, 20:19
Medlem
Vi svenskar utestängs från flera länder och fattar inte vad det beror på?..det säger ju bara allt hur spåniga svenskar kan vara.
Citera
2020-07-13, 20:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Svenskar utestängs från allt fler länder. Förståeligt att de inte vill ta risken att släppa in folk från pariastaten Sverige. Pesthärden.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/belgien-kraver-karantan-av-svenskar

Nedanstående är kanske något för Sverige att ta efter.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/sydafrika-forbjuder-alkoholforsaljning-pa-grund-av-corona

https://www.svt.se/nyheter/snabbkollen/skolorna-i-hongkong-stanger-efter-fornyad-oro-for-smittspridning

Stänga skolor, använda munskydd. Självklara saker när en epidemi ska bekämpas.

En epidemi som inte alls är över påpekar WHO. Tyvärr verkar många inbilla sig det.

https://www.svt.se/nyheter/snabbkollen/who-varnar-krisen-riskerar-forvarras

Är inte Belgien förnekarnas drömland? Nu sviker till och med Belgien Tegnell. Men han har ju sin fanklubb på Facebook kvar.
Citera
2020-07-13, 20:22
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jaha, så nu räknar du dig själv till de här förhatliga svenskarna som enligt dig vill att andra länder ska få lika dåliga siffror som Sverige har.

Jag vill inte, jag tror, lite tillspetsat, att det verkar som att man inte har något emot att sprida viruset utifrån Sverige och ut i världen...
Citera
2020-07-13, 20:23
Medlem
Citat:
Sverige skickar gärna ut sina smittbomber då de vill att alla andra skall få samma, dystra siffror såsom Sverige har. De vill utjämna skiten, helt enkelt. Hur kan man annars strida för att svenskar skall få åka på sin semester?

Jag har inte hört att Sverige/regeringen/FHM/Tegnell skulle ha skickat en enda svensk ut ur landet för att smitta människorna i andra länder.

Det är nog så att det är svenskarna själva som vill göra detta helt utan Tegnells eller svetsarens inblandning.

Det är alltså samma svenskar som gråter HÄR att svenskar DÖR - som vill åka utomlands för att sprida smittan vidare.

Hur var det nu med "individens eget ansvar"?
Citera
2020-07-13, 20:23
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Jo, när inte ens beslutsfattarna fattar att presymptomatisk smitta visar sig vara betydligt vanligare än vad FHN säger är det allvarligt.

De övriga ländernas ledare måste blivit chockerade av svenska arrogansen. Ett lågvattenmärke av Ann Linde.
Citera
2020-07-13, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag har inte hört att Sverige/regeringen/FHM/Tegnell skulle ha skickat en enda svensk ut ur landet för att smitta människorna i andra länder.

Det är nog så att det är svenskarna själva som vill göra detta helt utan Tegnells eller svetsarens inblandning.

Det är alltså samma svenskar som gråter HÄR att svenskar DÖR - som vill åka utomlands för att sprida smittan vidare.

Hur var det nu med "individens eget ansvar"?

Jag tror inte att flertalet vill smitta medvetet, men om man inte får rätt råd från de så kallade experterna är det svårt att agera rätt.
Citera
2020-07-13, 20:29
Avslutad
Citat:
Jag vill inte, jag tror, lite tillspetsat, att det verkar som att man inte har något emot att sprida viruset utifrån Sverige och ut i världen...
Vilka har inget emot det, de där svenskarna?
Citera
2020-07-13, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Vi svenskar utestängs från flera länder och fattar inte vad det beror på?..det säger ju bara allt hur spåniga svenskar kan vara.
Det blåser över. Jag är mest nyfiken vad EU beslutar härnäst. Det måste ju rimligtvis diskuteras vad som händer i händelse av att smittan får fäste och blossar upp i "land x" inom EU och Schengen framöver medans majoriteten har fortsatt kontroll. Ska man då stänga gränserna och isolera igen? Och hur jävla sunt för EU samarbetet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in