2020-07-13, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Frågan är väl vad denna fläck har för betydelse.

Även fast det är LWs blod, sekret eller saliv
så går det ju inte att bevisa när det hamnade
där. Det kan ha varit när hon var där och
snickrade, lånade tvättmaskinen, hade sex.
Det räckte inte i TR så varför skulle det räcka i
HR?
Det fetade,
Vart kommer den uppgiften ifrån, att Lena skulle ha lånat hans tvättmaskin? Eller ens varit där och snickrat.
Är det SD själv som har påstått det i förhör, för jag minns då rakt av inte att jag har läst att Lena nämnt något om det.
Hon hade ju egen tvättstuga och snickra gömmor brukade hon ju göra på sitt eget köksbord nämnde ju någon av hennes vänner i förhör
Citera
2020-07-13, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Om nu LW led utav separationstrauma så borde ju den, enligt henne, ” tråkige” UW,vara den typiske trygge livspartnern kan jag tycka ?!
Tråkig men trygg .
Tråkigt trygg .
Jag tycker det låter förträffligt om man haft en hemsk barndom.
Lugn och ro och inga galna idéer .
Visst verkar det bra för en traumatiserad person som behöver struktur och trygga ritualer ?
Men var det inte UW som tog upp det om skilsmässan först, då han tyckte att Lena hade svarat honom på ett otrevligt sätt inför andra människor. Vilket man kan tycka är ett lite lättvindigt skäl för skilsmässa, men de var väl ändå båda överens att skilsmässan skulle gå igenom.
Nåja, hur det än var med den saken vet ju endast de inblandade.
Men en sak är ju nog rätt säker, hade Lena fortfarande varit gift med UW så hade hon mest troligt varit vid liv idag
Citera
2020-07-13, 14:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Det fetade,
Vart kommer den uppgiften ifrån, att Lena skulle ha lånat hans tvättmaskin? Eller ens varit där och snickrat.
Är det SD själv som har påstått det i förhör, för jag minns då rakt av inte att jag har läst att Lena nämnt något om det.
Hon hade ju egen tvättstuga och snickra gömmor brukade hon ju göra på sitt eget köksbord nämnde ju någon av hennes vänner i förhör

Det kommer från SD enbart och från SDs förhör i TR.
Det är en helt ny version av förklaring till hur blodet kan ha hamnat där, efter det att SD övergivit att det varit blodigt akrobatsex.

Han förklarade att Lena hade nyligen lånat hans tvättmaskin eftersom det var till något barns avslutning/uppvisning (?) och tvättstugan var avbokad. Hur blodet då skulle kunna ha kommit på tvättmaskinen hade han dock ingen förklaring till.
Citera
2020-07-13, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det kommer från SD enbart och från SDs förhör i TR.
Det är en helt ny version av förklaring till hur blodet kan ha hamnat där, efter det att SD övergivit att det varit blodigt akrobatsex.

Han förklarade att Lena hade nyligen lånat hans tvättmaskin eftersom det var till något barns avslutning/uppvisning (?) och tvättstugan var avbokad. Hur blodet då skulle kunna ha kommit på tvättmaskinen hade han dock ingen förklaring till.
Viktigt att notera att han inte är säker på när eller ens om hon lånat den i TR förhöret.
Citera
2020-07-13, 14:32
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Det pratade hon om själv också.
Citera
2020-07-13, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Viktigt att notera att han inte är säker på när eller ens om hon lånat den i TR förhöret.
Hans versioner ang blod i huset har ju ändrats hela tiden. Blodet var inte så flödande vid sex som han påskinat innan han fick läsa fupen. Då blev det andra versioner. Likaså cykelturerna han höll på med mordnatten - dessa tog han tillbaka när han läst i fupen. Det fanns inga vittnen att han var ute och rände, så dessa cykelturer tog han också tillbaka.

Att en person kan komma undan med alla lögner, ändrade versioner etc, begriper jag inte. Så vitt jag visste handlar en huvudförhandling av det här slaget även om trovärdighet. Karln är verkligen inte trovärdig - och alla indicier på det borde fällt honom. Men jag hoppas att HR ser på ett annorlunda sätt än vad TR gjorde.
Citera
2020-07-13, 15:50
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hans versioner ang blod i huset har ju ändrats hela tiden. Blodet var inte så flödande vid sex som han påskinat innan han fick läsa fupen. Då blev det andra versioner. Likaså cykelturerna han höll på med mordnatten - dessa tog han tillbaka när han läst i fupen. Det fanns inga vittnen att han var ute och rände, så dessa cykelturer tog han också tillbaka.

Att en person kan komma undan med alla lögner, ändrade versioner etc, begriper jag inte. Så vitt jag visste handlar en huvudförhandling av det här slaget även om trovärdighet. Karln är verkligen inte trovärdig - och alla indicier på det borde fällt honom. Men jag hoppas att HR ser på ett annorlunda sätt än vad TR gjorde.
Ja alltså man har ju svårt att se något stort ramaskri framför sig, om han hade blivit fälld.

Givetvis hade Stefan överklagat och några rättshaverister i tråden hade väl hållit med men.. Nja, det hade nog inte samlats underskrifter och dylikt va? Snarare block party i Hjärsta 😁
Citera
2020-07-13, 15:51
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

Det visar ju att han inte är så smart som han
själv inbillar sig. Obegripligt varför han ändrar
version efter att ha läst FUP. Han kunde väl
lika gärna hållit fast vid cykelturerna och
blodigt sex? Det var ju inget som kunde skada
honom. LW skrev någon gång att han skulle
lägga av med att bete sig som om han hade
autism. Hon kanske var något på spåren där?
Jag vet att människor med autism är jättesmarta. Men just att förstå hur andra
människor reagerar är väl något som kan vara
svårt för dem?
Citera
2020-07-13, 16:10
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Hans versioner ang blod i huset har ju ändrats hela tiden. Blodet var inte så flödande vid sex som han påskinat innan han fick läsa fupen. Då blev det andra versioner. Likaså cykelturern

a han höll på med mordnatten - dessa tog han tillbaka när han läst i fupen. Det fanns inga vittnen att han var ute och rände, så dessa cykelturer tog han också tillbaka.

Det är kanske därför man hör rapporter om att SD ses här och där i landet nu, han är ute och skaffar sig vänner i Jönköpingstrakten...

De som faktiskt tror att SD är oskyldig, de är nog extremt få, skulle jag tro. Typ Hemliga Fyran och Sekten. Men inte många fler.

Inte tror jag att TR tror det heller. BL tog ju inte ställning till om han var skyldig eller inte. Bara att han (för de andra i TR verkar vara tysta) ansåg att inte bevisningen (som de uppenbarligen delvis missuppfattat) räckte till.

Detta hade ju blivit överklagat av SD om han hade blivit dömd med, så det hade ändå hamnat i HR.

Den som tror att åklagarna och Polisen kommer att lägga ner fallet för att "spara skattemedel", eller något liknande, den är verkligen långt ute i periferin och fiskar.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-07-13, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Det är kanske därför man hör rapporter om att SD ses här och där i landet nu, han är ute och skaffar sig vänner i Jönköpingstrakten...

De som faktiskt tror att SD är oskyldig, de är nog extremt få, skulle jag tro. Typ Hemliga Fyran och Sekten. Men inte många fler.

Inte tror jag att TR tror det heller. BL tog ju inte ställning till om han var skyldig eller inte. Bara att han (för de andra i TR verkar vara tysta) ansåg att inte bevisningen (som de uppenbarligen delvis missuppfattat) räckte till.

Detta hade ju blivit överklagat av SD om han hade blivit dömd med, så det hade ändå hamnat i HR.

Den som tror att åklagarna och Polisen kommer att lägga ner fallet för att "spara skattemedel", eller något liknande, den är verkligen långt ute i periferin och fiskar.

#TeamÅsaHiding
Det fetade är helt rätt, även om vissa här nu anser han är oskyldig eftersom TR frikände honom. Nu vann ju inte domen laga kraft, så han är fortfarande misstänkt för mord. Undrar lite hur han försörjer sig. Lånar på huset? Får han lån som mordmisstänkt i så fall? Nå, bara lite funderingar.
Citera
2020-07-13, 16:18
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det visar ju att han inte är så smart som han
själv inbillar sig. Obegripligt varför han ändrar
version efter att ha läst FUP. Han kunde väl
lika gärna hållit fast vid cykelturerna och
blodigt sex? Det var ju inget som kunde skada
honom. LW skrev någon gång att han skulle
lägga av med att bete sig som om han hade
autism. Hon kanske var något på spåren där?
Jag vet att människor med autism är jättesmarta. Men just att förstå hur andra
människor reagerar är väl något som kan vara
svårt för dem?
Han bedömdes som ”psykiatrisk frisk” i P7:an. Han har aldrig varit i kontakt med psykiatrin innan mordet.

Jag har svårt att tro att någon med autism skulle kunna utnyttja folk så djupt emotionellt som Stefan men, vad vet jag!
Citera
2020-07-13, 16:28
Medlem
Citat:

Så sant, ingen hade sörjt en fällande dom mer än de tre, anhanget här samt de vanliga haveristerna.

SD har ljugit, men vet att han ljuger så fort pipet hörs, HD som är som en liten kåt marskatt (om lw och hennes sexliv döms måste även HD hyndan dömas) och latent homosexuella JG som gillar lite sitta och skira foton. Som ljugit raderat och dylikt.

Men visst samma tugg i tråden och det är väl bra för flashback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in